• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Bubbles

Kattflickan, tack för att du bryr dig och hänger här trots att det var ett tag sedan. Skönt att kunna vara till hjälp för oss som just hamnat i detta helvete.

Kan inte förstå känslan av att hamna i samma sits två ggr, omänskligt.
    Fairytale har med avbrutit och gått igenom med mig precis hur hennes gick till i pm. Men det kommer kanske fler frågor. Nu närmar det sig :( 

• minolia
    Sinni skrev 2013-08-29 19:44:50 följande:
    Lycka till i morgon på ultraljudet!

Tack! Jag är skitnervös rent ut sagt. Hoppas, hoppas att det ger oss något så vi kan gå vidare på ett eller annat sätt. Ovissheten känns som värst. Kattflickan, jag är jätte tacksam över att ni som har gått igenom detta finns i tråden och kan ge stöd och råd. Bubbles, önskar dig verkligen lycka till på söndag och de kommande dagarna och att det går så bra det kan i denna hemska situation. Kram
  • Sinni

WhifeM: Jag har också gjort det i Lund. Först gången fvp. Utfört av Peter Malcus. Andra gången moderkaksprov (men min moderkaka låg i framvägg, inga problem att sticka) utfört av Gudmund Gunnarsson. Båda läkarna har varit assisterade av lite äldre, erfarna, otroligt bra barnmorskor. Båda läkarna var helt suveräna. Jag är extremt kräsen eftersom jag är så spruträdd - men de fick "godkänt" båda två. Båda gångerna kände jag mig i väldigt trygga, kompetenta och hjälpsamma händer.

• KärlekenÄrEvig

Idag fick vi besked på telefon angående den fullständiga analysen på fvp. Vi hade fått besked om snabbanalysen för drygt en vecks sedan och där fanns inga kromfel på dom avikelser förblindar se där. Idag ringde samma läkare och sa att allt var bra även på den fullständiga analysen där de kollar alla kromosomer. Så även om min oro släppte vid snabbsvaret så känns det nu som om man äntligen kan släppa detta och bara njuta av graviditeten. Så att de ser två mjuka markörer på UL behöver inte betyda något. Vi väntar nu en frisk liten pojke :)

• mteriksson
    KärlekenÄrEvig skrev 2013-08-30 11:50:43 följande:
    Idag fick vi besked på telefon angående den fullständiga analysen på fvp. Vi hade fått besked om snabbanalysen för drygt en vecks sedan och där fanns inga kromfel på dom avikelser förblindar se där. Idag ringde samma läkare och sa att allt var bra även på den fullständiga analysen där de kollar alla kromosomer. Så även om min oro släppte vid snabbsvaret så känns det nu som om man äntligen kan släppa detta och bara njuta av graviditeten. Så att de ser två mjuka markörer på UL behöver inte betyda något. Vi väntar nu en frisk liten pojke :)
    vad härligt! Minns känslan när vi fick brevet att allt var bra! Idag är jag i vecka 32 och var på ultraljud. Allt såg bra ut. =) 
  • Littlefoot

Även våra provsvar var normala! Lycka!!

People who say they sleep like a baby usually don?t have any.
  • minolia

Grattis till er som det har gått bra för! Jag har nu varit på mitt ul och svullnaden har ändrat sig marginellt, vilket gör att vi är kvar på ruta ett. Fostret rörde dock på sig mer än sist, vilket känns bättre då det inte verkar så påverkad av det hela. Men det har en nackspalt på 7,1 mm. Jag propsade återigen på moderkaksprov och läkaren skulle tänka på det. Han var tvungen att rusa på ett patientbesök men ska ringa upp senare. Jag hoppas inte alltför mycket på en remiss...men att han skulle tänka en extra gång är ju ändå bättre ett blankt nej. Fick även ta blodprover på olika virus och ska även lämna ett avföringsprov på vårdcentralen.

• Sinni

Minolia: Ja, det är ju alltid något - att han ska tänka en extra gång på mkp...... Han borde tänka lite snabbare anser jag...... Det känns ju positivt med mera fosterrörelser. Mitt barn med kromosomfel rörde sig ganska lite på ultraljudet. Hoppas han ringer dig snart med bättre besked angående mkp!

• Sinni

Littlefoot: Grattis till fina provsvar!

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!