zora6 skrev 2013-09-06 10:04:35 följande:
Hej.
Ni som nyss gjort abort får jag fråga i vilken vecka ni va.
Beklagar djupt det ni gått igenom. Gjorde det skälv i april iår men va i v 17 och det sa inte plopp. Jag hade värkar och vattenavgång och slempropp och fick krysta.
Är gravid igen och oroar mig såklart att set ska upprepas.
Stor kram till er.
Det är nog väldigt olika. Jag gjorde också mitt avbrytande i v18. Det sa inget plopp här heller... Tog ca 7 timmar med intensivt värkarbete utan pauser. Jag fick full smärtlindring och hjälp med håltagning av hinnorna.
Så det är nog väldigt olika. Dels beroende på vilken vecka man är i. Det hinner ju hända mycket på det antal veckor, både med mängden fostervatten och barnets storlek. Sen är ju alla typer av aborter/förlossningar helt individuella. Så det kan nog skilja en hel del. Skönt för dem som det går lätt för. Lika jobbig är sorgen och förlusten ändå tror jag.
Oroa dig inte för upprepning - mitt motto är: "Man kan inte ha sån jävla otur två ggr"..... =) Vilken vecka är du i nu? Grattis till ny graviditet! =)
Till er som nyss gått igenom ett avbrytande: Skönt att det gått "bra" för er. Ja, det är en tom känsla i kroppen. Kroppen är liksom fortfarande gravid, med hormoner o hela skiten - men inget barn. En konstig känsla. Det går över. Men det tar lite tid. Låt det ta den tid det behöver och sörj det ni behöver, på ert sätt. Kram till er!