Pilea: Nej jag är väl inte heller orolig att det är nåt så, men man blir ju lite bekymrad om hon är så blyg så att hon inte kommer in i leken ordentligt. Idag har hon lekt med Arvid och kusinen som är lika gammal som han är, och då pratar hon ju och är "med" liksom. Så det är kanske just med jämngamla eller äldre barn som hon blir osäker. För hon är ju för det mesta inte alls blyg när det gäller vuxna, utan fäster sig väldigt fort vid dem. Men att vara med på dagis en dag var ju en smart idé! Sen kommer jag ju ha lite uppsikt över henne nu på inskolningen, fast då kan hon ju vara tillbakadragen pga den nya situationen.
Vad roligt med dop, men sådan otur med regnet då!
Zandra: Jag kom på att jag glömde kommentera ett par saker sist. Ja jag misstänkte att du kanske hade raderat det du skrev, men jag undrade liksom om det bara var jag som var helt blind.

Där vi bodde hos pappa så var det som en liten egen lägenhet med pentry, tvättmaskin och allt, men det satt ju ihop med övriga huset och det blev så att vi åt all mat tillsammans med dem från deras kyl och så. Men egentligen hade jag föredragit om vi fick det lite mer privat och haft lite grejer i vår egna kyl och så.
Glittrax: Usch vad jobbigt att ni har det så kämpigt. Det är dessa jäkla småbarnsåren, att de ska vara så tuffa mot förhållandet alltså.

Även jag tycker att det känns riktigt jobbigt ibland, blir så trött på allt.

Hoppas ni kan prata lite och försöka ta er igenom det. Du får skriva av dig allt du behöver. Kram!
Ain: Som jag skrev till Pilea med, att troligen är det inget autistiskt, men man blir ju bekymrad om hon är osäker och blir utanför i leken. Vi får se hur det artar sig på nya förskolan nu. Åh vad härligt med massage! Vilken bra överraskning till Markus med.