• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Ain

Hejsan. Sitter i bilen pa vag till osterrike. Lite lang bilfard men vi kopte en billig dvd spelare sa barnen ser pa pippi. Kul iaf att kunna lasa fl pa mobilen. Tank vad dagens teknik kan. Synd bara att det inte ar min telefon utAn markus. Jag har bara em billig jag... Vi hors!

• lunaria
    x-girl: hur gick det på bvc, vad sa de?? Noah har nog heller inte växt så mycket så jag börjar fundera på om man ska ringa bvc. och sist gång var ju bvc-sköterskan orolig för hans vikt, men han äter ju faktiskt riktigt mycket mat så jag vet inte vad de skulle kunna göra åt det.

svårt att säga vad som är "normalt" när man lyssnar på det du säger om Selma, det känner jag även är svårt om Noah för en del säger att det här går "oftast" inom autismspektrumet, men en del stämmer på Noah och en hel del inte. ex barnens extrafarmor har ju en dotter med autism o vi pratade om Noah och en hel del stämmer, men inte hela bilden.
    men ang talet så verkar ju iaf ni förstå vad hon säger?? för det är ju skillnad om ni inte gjort det. Noah har juäntligen börjat prata så en del andra förstår honom, han är inte lika otydlig längre,men ex en flicka som är runt 2 år på dagis pratar betydligt renare o kan säga fler ord än vad han kan. sen det här med att kladda brukar ju vara ett stort problem, vilket verkligen märks på Noah.

ååh 8.30, så länge var det längesen barnen vaknade!! fast iofs rätt så bra nu att de inte gör det när man lämnar de kl 8 på dagis .

glömde ju skriva tillbaks på ditt meddelande på fejjan, men gud, varför i hela friden ska han träffa en arbetsterapeut . det är väl inte i jobbet han behöver hjälp med heller?? lät ju skumt, det härmåste jag fråga Dan om,om han hört något sån't i sin situation. eller är det för att få hjälpmedel kanske? äsch funderar så det knakar,men det låter konstigt!!

Ain: tack, tycker jag blivit riktig tjock nu när jag går på p-piller o samtidigt ätit så mycket snaskigt under sommaren, men det har inte varit så fint väder så jag är väl lite glad att jag slipper bada .

va roligt att ni hittar på så mycket . och så mysigt med massage ni var på . tycker du får skaffa dig bättre telefon sådu hinner berätta vad du gör om dagarna . nä men va kul att ni ska iväg till Marcus föräldrar, hoppas ni får det bra .

det du skriver om autism är intressant. att ty sig till alla gör Noah också, och sån har han ju varit sen han var bebis, var ju bara att lämna över honom till vem som helst och han var nöjd. och sån är ju verkligen inte Linn!! va intressant det är det du berättar om tonläge, Noah antingen viskar eller nästan skriker ut det han ska säga, det beror på vilken situation, men han säger sällan saker i rätt samtalston. en hel del stämmer om det du skriver om autism vad gäller Noah, framförallt lekarna är så tydliga för han "låser" sig ofta och kan inte göra nya fantasier om saker o ting utan han gör samma sak hela tiden och varierar sig aldrig speciellt mycket.

pilea: oj herrejisses vilket projekt med häcken .blir ju jättefint, måste ha varit jobbigt med så höga träd!!

ååh va roligt den där teambuildningen verkar då, lyx ju . förstår att du känner dig taggad att börja plugga!!

glittrax: nää fy nu får du sätta ner foten,jäkla karl du har då!! hade ni inte enats om att han skulle på fest innan?? jag tycker du får säga till honom att han kan sova hos sin mamma nästa gång i såna fall. stor kram till dig!! jag vet ju också hur det är att ha problem i förhållandet .

barbamamma: såg ju iaf att du fick kommit iväg till Ullared . lite tidigare än planerat hihi. och jag såg på bloggen att du hittat jättefina kläder till barnen . surt bara att du redan köpte regnstället till Agathon!!

evanor: så roligt att ni fick fin semester i Riga .

jo vi hade en underbar tid i helgen . åt väldigt mycket, och hade dessutom tur med vädret. den där räkkryssningen var inte alls dum, det var servitris som då och då frågade om man ville ha mer räkor, bröd eller aoulioch så satt en trubadur i båten så det var jättefin stämning där . var himla glad, man kände sig otroligt utvilad efteråt. och barnen hade blivit riktigt bortskämda av farmor . de hade sovit bra,tror Linn kände att hon kunde ta igen lite sömn efter sin feber hon hade förra veckan så hon hade sovit mycket. hade tvingat farmor eller hennes sambo att sova middag med henne också . var jätteskön minisemester, det kommer jag leva länge på .

men nu tillbaks till verkligheten . suck!! hann inte skriva härigår som jag först tänkte..ringde csn igår som sa att jag skulle ringa till skolan. fick tag i studievägledaren som kopplade mig vidare till en som kopplade mig vidare till någon annan som till slut konstaterade att jag måste få tag i min träbock till lärare jag hade sist för han har glömt att registrera mitt senaste betyg. men det är alltså den läraren som aldrig svarade på mina 100 mail om mitt betyg så han lär väl vara omöjlig att få tag på. och senast den 23:e måste csn få in betyget..jag nästan ser hur mina studier rinner genom fingrarna på mig . och så ringde jag soc för att höra om vår ekonomi o då har vår handläggare semester i 3 veckor o det finns inga vikarier!!!! så vi får väl ta emot dessa pengar för denna månad så får vi väl betala tillbaks om det är pengar vi får i onödan om jag väl lyckas få bukt med studierna. längtar lite till helgen nu, är trött på att sitta vid telefonen för att få ordning på sån't här kaos. 
  • 7 michelingodingar

xgirl:hur går inskolningen för selma?

ain: hoppas ni får det bra i österrike
    oj måste du aktivera dina barn så pass?? här behöver jag aldrig hitta på något åt dom utan dom aktiverar sig jättebra själva och leker en massa låtsaslekar och är ute jättemycket i trädgården och leker där, vilket jag tycker är pos då jag inte är typen som leker med barnen precis

Det går bra med agathons inskolning

am zandra:men herregud den där läraren måste ju gå att få tag på, finns ingen annan du kan ringa till som kan vidarebefodra så h*n hör av sig???? mailbomba med 10 mail om dagen eller något

vad skönt att ni fick en sån bra minisemester hur går det annars för er någon förändring hos din hälft?

i morse fick jag lämna agathon redan 07.45 då han skulle få äta frukost där, stackarn vakna ju redan 06 så han var ju vrålhungrig när vi skulle till att gå så han försökteklättra upp i sin matstol för o få frukostDrömmer men bordet var dukat hos dagmamman så han fick frukost på en gång där och sen skulle han vara där till kl 10 så skulle jag komma tillbaka och då vara med till 10.30 och ja lite gnäll är det från hans sida emellanåt sa dagmamman men inget konstigt alls tycker hon så det är ju skönt och när jagkom så ja då börja han pipa lite och skulle upp i famnen och få gosa men 2 minuter senare var han på golvet och lekte igen i morgon blir nog tufft för då ska han dit vid 10.30 och han vill ju lägga sig mellan 9.30-10 och sova uppemot 2 timmar då men nu ska han dit 10.30 äta lunch där och sen se om det går att få honom o sova hos henne så får se hur det kommer gå!!

usch igår em hörde vi att det blev en utryckning då vi hördebåde brandkåren,polisen och ambulansen och samtidigt åkte maken iväg och kom hem sen o sa att något hade hänt så det var visst stopp från rondellen och uppåt var något med en lastbil sa han och idag när jag kom till dagmamman får jag veta att filippas klasskamrat hade på något sätt blivit påkörd av en lastbil var så konstigt för där han blev påkörd är det dels en cykelbana och så träd dessutom, läste i tidningen att pojken hade cyklat rätt ut i lastbilen och kört in i framlyktan på lastbilen(på bilden är det en stor schenkerlastbil) fyyy fan så otäckt  enl en pappa som var hos dagmamman hade pojken blivit överkörd av alla hjulen på lastbilen och ena benet var krossat men i  tidningen stod det att han fått en fraktur på vristen och hade sår i huvudet trots cykelhjälm(är väl  inte konstigt eg en hjälm står ju knappast emot en jäkla lastbil) han var allvarligt skadad men hade tur i oturen stod det. gode tid han kunde ju ha blivit totalt mosad ju  

• lunaria

barbamamma: men stackars grabb, men vilken änglavakt han måste haft som överlevde det där alltså .

skönt att det går bra hos dagmamman . men han fick inte välling kl 6när han vaknade?? det brukar Linn få, sen brukar hon äta lite till frukost. innan hade de ju frukost kl 8,men nu har de ändrat tiderna till 7.30 så nu missar ju barnen frukosten. vilket jag kan känna är lite jobbigt för de har inte samma ro att sitta still o äta här hemma..
    hoppas det går bra imorgon trots Agathons sovtider. det är lite lustigt för Linn sover också oftast middag runt 9.30-10 o sover någon timme om helgerna,men på dagis klarar hon av att leka o hålla igång o inte somna förrän efter lunch.

ja idag var det väl en som skulle få uppdraget att försöka få tag i lärarn åt mig,men hon hörde inte av sig o kommer inte tillbaks förrän på fredag så då får jag väl ringa henne då. sen var det några utbildningsdagar idag o imorgon för lärarna så har är väl där då. och jag har inte hans mailadress kvar så jag vet inte hur jag ska få tag i människan. gud va nervöst det här börjar bli .

jo då, min äkta hälft har faktiskt skärpt till sig . han har varit "duktig" sen sist så jag hoppas ju att det håller i sig. även om det inte är så särskilt troligt . äsch kanske inte ska va så negativ, men han är ju som han är. däremot var det något som barnens extrafarmor som sa något som fick mig att haja till. för hon var ju tillsammans med Dan's pappa och hon sa att en del saker är de väldigt lika med. det har jag också börjat märka och det känns jättejobbigt för Dan har alltid sagt att han största rädsla har varit att bli lik sin pappa..och nu är han det ..vet inte hur man ska få honom att inse det själv, för det ärju det som krävs. för jag tror människor kan förändras, jag själv har ju gjort det på väldigt kort tid,men det gäller ju att man får upp ögonen för det. om inte min beroendeterapeut hade varit så brutalt ärlig mot mig så hade jag kanske aldrig kommit på det.

men jag skickade ett brev till extrafarmor o berättade om situationen och att jag inte kan med att säga detta till honom, men någon måste ju vara den person som berättar för Dan hur han är. och han är ju inte helt oemottaglig för att förändras, ex det här med hans databruk har förändrats radikalt. men jag tror som sagt inte att jag är rätt person att berätta för Dan om hans brister, risken är att vi bara skapar ännu större klyfta mellan oss i såna fall så jag hoppas att hon kanske vill hjälpa till med den saken.

• Xgirl83

Jag är ensam hemma, Andreas är på restaurang som han blir bjuden på för att han var funktionär i en cykeltävling.

Jo inskolningen går bra. Idag var hon där själv i 2 timmar, och när jag kom så hade hon jätteroligt och ville inte gå hem. Så imorgon ska hon vara där den tid som hon kommer gå, dvs 8-11.

BVC igår gick också bra, eller Selma har bara vuxit 1 cm senaste 7 månaderna, men hade "bara" tappat ½ steg på kurvan och BVC-sköterskan var inte så orolig ändå. Men helst skulle hon behöva öka på vikten lite så vi ska ge extra fett i maten. Sen talet tyckte hon var bra, men när jag berättade om Andreas utredning så förstod hon ju ändå min oro och sa att hon hade säkert oroat sig på samma sätt som mamma. Men som BVC-sköterska var hon inte orolig i nuläget i alla fall.

Idag har vi flyttat över Arvids säng till Selmas rum på prov, vi får väl se hur det går.

Zandra:  Ja jag vet inte helt varför han ska till arbetsterapeut, men jag har väl fattat det som att de kan hjälpa till med hjälpmedel och lite sånt. Man blir ju lite förvirrad, men jag tror nog att han ska utredas också, hoppas det. Det har ju inte varit tal om något annat, de skulle ju intervjua Andreas mamma och allt..

Gud vad nervöst och stressigt för dig att du måste få tag på den där läraren! Det låter ju helt orättvist att du kanske inte ska kunna plugga pga att en lärare inte gör sitt jobb.

Så härligt att Dan har skärpt sig, och t o m dragit ner på datatiden. Min bror sa att vår pappa hade beklagat sig över att Andreas bara sitter vid datorn och att vi har det så stökigt och så mycket grejer och bla bla bla. Så jag sa till Andreas nu ikväll att jag t o m börjar få höra från utomstående att han sitter så mycket vid datorn, och då tror jag han skämdes lite och kanske förstår att även andra reagerar på det och inte bara jag. Hoppas det ska göra skillnad. Förstår att det är svårt för dig att säga till Dan att han blivit lik sin pappa, tror säkert det skulle hjälpa mycket om någon annan kunde säga det till honom. Speciellt en som känner både Dan och hans pappa.

Förresten är det ju jättebra att barnens extrafarmor har en dotter med autism, då kan ni ju säkert få mycket råd och stöd och förståelse från henne om Noah skulle få en diagnos. Har ni hört nåt mer om utredningen?

Barbamamman: Jösses, stackars killen, men vilken tur han hade ändå! Otäckt alltså.

Så kul att inskolningen går bra! Ska han gå där nu även innan du börjar plugga, eller blir det glapp mellan inskolning och studier?

Ain: Ha det så trevligt i Österrike! Vad jobbigt att du behöver roa barnen hela tiden. Här leker barnen bra själva för det mesta. Haha, den där meningen med "trallar" som hon sa lät för rolig! Vad kul att hon leker så bra med den där finlands-svenska tjejen förresten. Det låter som Selma och Isabell, de är också verkligen på samma nivå och leker jättebra ihop.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Ain

Hejsan!

Här är jag i österrike och har det bra! I morse sov jag till 10:30 Visserligen blev jag väckt tva ganger av Benjamin i natt, men sedan kunde jag lämna över honom till svärmor da han vaknade 06:15 i morse...

Sedan var vi iväg och badade pa em. Jättemysigt. Fast da trillade svärmor och bröt överarmen! Sa det var ju mindre kul. Och sa spelade jag och Markus och hans bror med flickvän kort ikväll. Ocksa kul. Imorgon ska vi iväg och titta pa en fagelshow

barbamamma: Haha, jag är inte nagon mamma som älskar att leka med barnen - det är nog därför jag vill komma ut sa att jag slipper hitta pa en massa lekar   jo, lite kan de ju leka själva. Men jag tror att det är för att Miriam är sa social. Hon älskar att leka med andra barn. är vi pa en lekplats börjar hon alltid leka med nagon. är vi hemma kan hon absolut leka ensam nagon timme - men da latsas hon att hon leker med nagon kompis och pratar med dem och sa  Benjamin är väldigt självständig, nästan lite för självständig tycker jag för en 1.5 aring. Och barnen leker jättebra ihop ocksa. Men B är ju ända lite för liten för Miriam att verkligen kunna leka bra med. Sa om vi är hemma flera dagar efter varandra, och helst om det är daligt väder, sa börjar lekarna bli sa vilda att det är lite jobbigt. Da är det skönt att komma ut pa nagon annan lekplats eller hälsa pa nagon sa att Miriam far nagon jämnarig att leka med. Da kan de leka fantasilekar tillsammans och det blir inte sa vilt. När Miriam leker med B sa ska hon ju alltid hjälpa honom att hänga med henne, sa da lyfter hon upp honom i trampolinen och sa hoppar de som vildingar tills hon ska hjälpa honom ned... Da blir det lite som i dirty dancing da de ska öva lyft i vattnet med Miriam som Jonny och B som Baby. Utom att vi har gräsmatta och inte en sjö

Fast för att vara helt ärlig sa är det nog ocksa jag som gärna kommer ut. Bade jag och Markus har alltid en massa grejer för oss, sa det är nog även jag som gärna kommer ut...

Xgirl: nej, med den finlandssvenska tjejer gar det tyvärr lite sämre. De lekte väldigt bra ihop da de var sma, men nu gar det lite sämre. De tycker fortfarande att det är jättekul att ses, men jag misstänker att hon har nagon slags autism eller atminstone at det haller ( hon har  tyvärr manga tecken som bla att hon inte tittar folk i ögonen da hon pratar, utan rätt upp i taket. Alltid. Inte pratar speciellt bra. Inte klarar av vanliga lekar sa bra - mest springa omkring. Och även där har hon svart att första växelspelet. Typ Miriam jagar henne och sedan säger Miriam att nu far hon jaga henne, men da fortsätter hon bara springa... Och endel andra saker. ). Sa tyvärr börjar Miriam tycka det är mindre roligt att vara med henne. Jag hoppas att det bara är en fas eller nat, men tyvärr tror jag att det kan vara nagot mer. Men jag hoppas att det snart löser sig, för det är en god vän till mig och Miriam och flickan känner varandra sedan födseln och de tycker om varandra... De var bästa kompisar men nu är de pa lite olika niva (ursäkta lang utläggning, men jag är bara lite bekymrad, eftersom jag ju känner dem sa bra)

Men den andra tjejen funkar det jättebra med. Och vi har grannbarn som Miriam ocksa älskar att vara med, sa det är himla roligt.               

Zandra: ja, jag tror ocksa att det skulle vara bra för Dan att höra fran nagon annan. Nagon som han kan se som lite mer neutral, men ända nagon som vill honom väl och inte är ute för att sätta dit honom. Da slipper du vara den som gnatar hela tiden.

Nej, nu ska jag isäng. Blev lite ego-inlägg idag, men jag aterkommer     

• lunaria

x-girl: oj gick det bra att ha barnen i samma rum inatt?? så skönt att alltsåg bra ut för Selmas del, det måste ju va bra att veta att bvc iaf inte oroar sig för henne .

jag tycker ändå det låter skumt att de isåna fall provar ut hjälpmedel innan han har fått någon diagnos. iofs har han väl alltid sina problem oavsett, men det syns jui testen hur grava problem han har. hoppas iaf det löser sig och att han utreds vidare så det inte stoppas upp!!

det är bra att Andreas pappa också sa till om hans databruk, att det inte är helt normalt att sitta så mycket vid datorn. jag tror det kan vara svårt att få de att inse att de sitter alldeles för mycket vid datorn och  jag kan förstå att de framförallt inte inser hur mycket tidsomgår åt, Dan sa ju ofta när han satt 2 timmar att han bara satt 30 min..o så kändes det säkert för honom.

nä vi har inte hört något från barnhabiliteringen, men de skulle ju ringa i slutet av aug så jag hoppas snart de hör av sig.

Ain: så skönt med sovmorgon, det lät ju underbart .

jag är nog också som du just nu vad gäller att vara hemma med barnen, det är därför vi sällan sitter inne på helgerna.

just nu är ju barnen som katt o råtta imellanåt, igår morse blev jag tvungen att sära på de helt, då låg de i en hög och revs och nöp varandraSkrikandes. och Linn biter ju så mycket nu så jag kan bli alldeles tokig på henne. men de bråkar nog lika mycket, de ska ha samma leksaker o snor varandras fastän jag tycker nu att vi typ har minst två saker av samma sort. herregud, så de håller på . men förhoppningsvis går väl Linn's fas över. de verkar inte bråka något på dagis,men här hemma går de igång på varandra. igår jagade Linn Noah med gåvagnen så Noah bara tjöt genom lägenheten. och så sa LINN att Noah var dum. hmmm!!Obestämd.
    Noah ska till kontaktfamiljen i helgen o sova över för första gången, kan nog va skönt för oss allihopa .

• 7 michelingodingar

am zandra:jadethade han onekligen, ska höra med dagmamman sen om hon hört hur detär med honom.
    nä jag gav ingen välling för då äter han sämre med frukosten så jag tyckte det var bättre o låta honom äta där.
    hoppas du får tag i läraren nu då,fasen att det ska vara så svårt o få tag på  honom
    vad skönt o läsa att dan skärpt till sig,jaghoppas verkligen han håller sig så här nu och vad bra om du kan få hjälp av barnens extrafarmor o tala om för dan atthan blivit exakt sån som han inte vela bli jobbig sits men han behöver nog få det berättat för sig hur jobbigtdetän är!!

men vad jobbigt att barnen bråkar så och att hon bits fy hoppas det slutar snart, är hon lika rivig på dagis?

xgirl:vad skönt att det går bra med inskolningen
    vadskönt att bvc sköterskan inte är orolig ang selma iaf och att hon inte diffar mer än så på kurvan,hoppas det funkar o ge lite extra fett i maten nu!!

ja hur gick det med att ha barnen i samma rum inatt?

agathons inskolning är inte klar och vi ska inskola nästa vecka oxå men jagvet inte det är så korta stunder han ska vara där och ena dagen 3 timmar o nästa 1,5 timme hur fasen ska det gå o skola in då undrar jagObestämd som igår var han 2 tim o 45 min idag ska han bara vara 1,5 timme OM han nu inte somnar för då ringer hon mig och han får sova  klart där, nästa vecka ska han ena dagen vara 4 timmar och nästa dag 3 timmar och nästa fredag MÅSTE det vara klart för sen börjar ju jag skolan!!!!
    idag kröp han in direkt och börja leka utan o kolla vart jag var men när jag sa hejdå så blev han lite ledsen, men han är vråltrött i o m att han lämnades i sin sovstund och så hungrig på det men hon höll på med lunchen när vikom så dom skulle äta strax efter jag gått så hoppas jagatt han somnar en stund annars blir det inge roligt!!!!

ain:aha ok deå är jag med
    guu vilken lyx o få sova så länge, vad skönt med lite barnvakt men ajajajaj stackars svärmor som bröt armen hoppas showen är bra som ni ska på

• Xgirl83

Jo det gick att bra att ha barnen i samma rum i natt. Vi nattade Selma först när Arvid somnat, sen vaknade Arvid nån gång för välling som vanligt men Selma sov kvar i sin säng hela natten vilket hon oftast inte brukar. Det var ju bra! Barbamamman: Konstigt att Agathon ska gå så korta dagar på inskolningen, man tycker ju att det hade varit bra om han fick gå några hela dagar med som det kommer bli sen. Ain: Vilken lyx med sådan sovmorgon! Låter som ni har det trevligt. Gulligt att Miriam hjälper Benjamin upp och ner för studsmattan, men det låter lite farligt med. Zandra: Oj då, jobbigt att Noah och Linn bråkar så! Kan kanske bli så när det är bestämda viljor inblandade. Ja jag har ju också funderat så varför han ska till arbetsterapeut utan att ha blivit utredd, om det kan vara för att få information om utredningen eller vad tusan det kan vara!

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • lunaria

barbamamma: tycker det verkar konstigt med så skumma inskolningstider . det hade ju precis som x-girl säger varit bra med någon heldag innan du börjar studera på heltid!!

jag var tvungen att åter igen igår fråga på dagis hur barnen är. och Noah kan putta omkull Linn ibland, men när jag berättade om hur Linn är hemma så stod de chockade, de kan liksom inte i sin vildaste fantasi tänka sig att Linn kan vara sån där . där är hon jättesnäll och glad mot precis alla. sådet är någn maktkamp om leksakerna här hemma vill jag tro . puh iaf, började bli lite orolig för man har ju hört om barn som bits på dagis och det vore inte kul om hon hade varit sådan där!!

x-girl: så bra att det gick sådär kanonbra med att låta de sova i samma rum .

idag gick det lite smidigare med barnen . hela veckan har dessutom Linn knorrat när man lämnat henne, men idag var hon glad. hon dansade omkring på golvet. hon ser lite rolig ut när hon snurrar o  snurrar så hon ramlar ihop av yrsel .

jag har försökt att få tag i lärarn idag med och jag ringde till hon som skulle hjälpa mig med det och hon sa att hon hade skickat mail till honomSkrikandes. nähä, konstigt om hon inte får tag i honom då!! suck .

igår var jag hos min beroendeterapeut. jag är så glad för jag har lyckats arbeta mig igenom steg 4 på tolvstegsprogrammet (har gjort en personlig inventering av mina fel och brister). nästa vecka ska jag gå igenom steg 5Tyst. det går ut på att jag ska berätta alla mina fel och brister och vi ska gå igenom de jättenoggrant och även att han ska kommentera en del. han bokade in en 3-timmarssektion och sa att det är vad vi ska starta med, men om det behövs, det får ta den tid det får ta. dessutom fick jag i uppgift att skriva en text om vad kärlek är . ja det är ju enkelt, eller inte typ...ååh gud, inga lätta saker, får se om jag överlever . en del saker har jag aldrig delat med mig till någon. men det behövs för att jag ska kunna bli frisk, om man erkänner felen så kan man ju lättare göra något åt dem .

jaja, nog om det, är några dagar kvar tills dess. nu är det snart helg iaf . vad ska ni hitta på?? vi kanske ska ta en sista tripp till Furuvik innan de stänger kom vi på. kan vara skönt att åka dit när Noah är hos kontaktfamiljen, det är ju ändå bara Linn som har uppskattat det mest ändå .

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)