• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • 7 michelingodingar

xgirl:vad skönt att det gick bra o ha dom i samma rum
    ja lite längre dagar tycker man ju han borde få vara nu innan men det fixar sig väl. agathon hade sonat hos henne i torsdags så jag hämtade honom först vid 13.30 istället för 12.

am zandra: bra att Linn inte bits o rivs så på dagis iaf,jobbigt bara att hon gör så hemmaObestämd
    men gode tid vilken lärare,du kan inte vända dig till rektorn eller studievägledaren??

ojj tufft att kunna säga sina egna brister man kanske inte ser det på samma sätt som andra gör ju men skönt att du kommit till steg 5 iaf

hoppas ni får en skön helg och att Noah har det bra hos stödfamiljen

hmm berättade jagatt maken ju har en gigantisk knöl + en mindre vid revbenen?? hur som så var han och gjorde ett UL i måndags och fick veta att det är godartade cancerknölar(alias fettknölar som dom säger) ena är 10 cm stor!!!!! så nu kommer han evatt få göra en magnetröntgen innan dessa opereras bort trycker ju så dant på hans revben och ibland gör det ont i hjärtat av att den trycker så

• lunaria

barbamamma: va otäckt med cancerknölar, men vad lättade ni måste känna er över att de är godartade iaf!! kommer ju säkert till att bli bra när han opererats, förstår att han har ont

nää jag fick mail av ansvarige på kursadministrationen att min lärare är tillbaks på skolan nästa fredagSkrikandes!!!! så på måndag blir det att ringa till csn och höra vad jag ska ta mig till . jag är totalt låst,det är ju bara lärarn som sitter på makten i detta läge för det är han som har betygen. fy tusan, jag gårmed ständigt ont i magen just nu.

ja alltså, det är just det som kan bli väldigt jobbigt. jag har precis blivit medveten om en del brister jag har (några som jag verkligen lyckats förtränga) och så ska jag berätta detta för någon annan. men han har själv gått i AA har han berättat så han har gjort samma sak själv vilket faktiskt känns lite tryggt. det ska ju bara vara till hjälp för mig själv för att jag ska kunna förändra mina tankemönster och handlingar. sen är det en del som man själv inte ser på samma vis. vi tog upp ett exempel på hur jag alltid lagt på mig skulden om någon trampar på mig, men det är varken schysst mot mig själv eller den andra personen då den andra personen kan ju knappast heller förändras om jag inte berättar att jag blivit sårad. hade jag väl knappast kommit på självDrömmer. läxan om kärlek är jag iaf klarmed,ligger uppe på bloggen .

är så glad för kontaktfamiljen ringde nyss och det går så bra för Noah där, han älskar att leka med deras son Moltaz, de hade busat så mcyket igår att de var alldeles svettiga båda två . han hade till och med gått på toaletten där . vi har berättat för dem hur svårt det är att få Noah att vilja gå på potta eller toan,men de har ju Moltaz som är 1 år äldre så han hade visat Noah hur man gör. jippi, kanske man kan få honom blöjfri snart då .

idag regnar det, så himla trist men vi har ju ändå lite måsten här hemma. det är ju lite enklare när man bara har ett barn kring benen .

• Xgirl83
    Zandra: Men oj, hur går det egentligen med csn?? Låter ju otroligt att du ska kunna bli så lidande av nån annans misstag. Haha, kul att personalen på förskolan var så chockad över att höra hur Linn är hemma. Oj så jobbigt att skriva ner sina fel och brister, och sen dessutom gå igenom dem med en annan person som ska kommentera. Men det är nog väldigt bra att göra det! Så kul att Noah och Moltaz leker så bra ihop. Var det den pojken som hade någon diagnos eller sjukdom eller hur det var? Så kul att Noah verkar trivas där. Oj, hade han gått på toaletten??  Kul!

Barbamamman: Usch vad jobbigt med din makes knölar. Men vilken tur att de var godartade! Fast det är väl inte så kul ändå förstås. Kul att det går bra för Agathon hos dagmamman och att an somnade där.   

Puh, efter en sovmorgon och kaffe igår så fick jag sån jäkla energi så jag röjde ur vår hemska tvättstuga. Nu är den riktigt städad. Sen gav jag mig på vårt sovrum också, kul att göra i ordning där nu när Arvid flyttat ut därifrån. Dock var det bara 3 första nätterna som Selma sov där inne hela nätterna, nu har hon varit ledsen och kommit in till oss i två nätter igen.  

Andreas fyller år på torsdag och då har jag ordnat så min mamma kommer hit och är barnvakt så ska jag överraska Andreas med att vi ska gå ut och äta.

Sen är det nu preliminärt bestämt att den 17 september åker jag, mamma och min svägerska till Ullared. Ska försöka få köpt lite julklappar och födelsedagspresenter m.m. 
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • 7 michelingodingar

am zandra: det är klart man är lättad, vi hade inte en tanke på något sådant då maken sökt en gång förutoch dom vifta bort det och sa att det var vanliga fettknölar och inget man gjorde något åt just då (den var stor som en valnöt då) men åren har gått och den har som sagt växt och är enorm och sticker ut på ena sidan ser ut som han satt in en oval tennisboll!!! detvar nu när han fick provsvaren som det stod vad det var för något

hur går det med o få tagpå läraren? och csn???

vad skönt att det gått bra hos stödfamiljen och vilka framsteg om han kan bli blöjtorr

xgirl:nä skönt att det inte var något farligt iaf man har ju oroat sig lite när man sett hur det växt så dant!!
    vad duktigt att du röjt så, skulle behövas här med är skit överalltFoten i munnen

mysigt att gå  ut och äta bara ni två

ja då ses vi nog inte i ullared för vi åker i slutet

usch är så tumultartat känslomässigt här just nu, am zandra vet ju lite och xgirl såg din kommentar på bloggen kan säga så här det handlar om mina halvsyskon(framförallt ena syster) min mamma(vi har olika  mammor) och vår pappa, om barnmisshandel och soc samt grejjer om pappas begravning i korta drag och jag och min syster som får skit för något som vi inte vet något alls om,vi fattar ingenting av allt som sägs vi(jag och min lillasyster) har en bild medans halvsyskonen har en helt annan och det gör sååååå ont i itt hjärta bara av att ens tänka på det samtidigt som det gör en så ofantligt kluvenGråter

• 6barnsmamman

Barbamamma: oj, du har mycket runt dig nu!!! Lät inte så kul med dina halvsyskon!!! O inte med knölen på maken heller!!! Tur i alla fall att den var godartad.
    Jag bokade buss till ullared idag till mig o dottern, undras hur jag ska få fram pengar då ?Förvånad 
    Återkommer med mer kommentarer senare!!Glad

• lunaria

x-girl: oj vilken energi du har då, hade önskat jag hade kunnat få ta lite . nä men det är såklart skönt att du får städat lite . så roligt att du ska överraska Andreas på hans födelsedag. kul att ni ska till Ullared också .

Nä deras son är helt normal, du måste tänka på någon annan..

barbamamma: kram på dig igen Hjärta

jo jag ringde till csn igår och de kommer inte ta något beslut innan betygen kommer in. och om betygen kommer in så tar det 2-3 dagar att få ut pengarna så det känns bra. min lärare kommer tillbaks på fredag och det är först då vi får se om han har slarvat bort betygen helt eller hur situationen är.det är ju det jag oroar mig för, att det inte ska finnas något betyg uppskrivet nåonstans...

jag kände mig lite ledsen när kontaktfamiljen hade lämnat av Noah i söndags. Noah hade haft det jättebra där,men det handlade om pottträningen. de sa att det är "bara" att sätta Noah på toan så kommer det ge med sig och sen så när han varit där så kan man berömma honom...alltså såna där självklara saker.  och när de åkte så frågade jag Noah om han ville sitta på toan och det ville han absolut inte.men lite trixande o fixande så gick det väl ok, men han satt där inte mer än någon sekund. och Linn blev hysterisk för hon ville sitta där också så jag försökte få Noah att sitta kvar och samtidigt hålla undan Linn.

Noah bajsade på sig 2 gånger o kissade ner sig 2 gånger den eftermiddagen. den ena gången hade jag sagt till Dan att jag fixar inte pottträningen ensam, jag måste få hjälp av honom också. och så sa jag till honom att sätta Noah på toan för han hade druckit en stund innan. ja sa han, men väntade iaf, o 2 min senare så kissade Noah på golvet såklart. men det är det här som blir så jäkla tungt, man blir så ensam med alltihopa. Dan fixar inte så snabba ändringar av rutinerna,han måste ju nästan själv ta ett sådant beslut för att det ska fungera..och vi har ingen tvättmaskin och igår var alla tider uppbokade så det är ju inte "bara" att slänga de smutsiga kläderna i tvätten...

sen var igår morse bara så jäkla kaotiskt, det regnade ute och ingen ville ta på sig kläderna utan sprang omkring och mitt i allt kaos glömde jag påsen med extrakläder till dagis somNoah behövde för pga hans pottträning...
    iaf igår när jag hämtade ungarna så tog jag upp lite med Noah's förskolefröken, hon som är både min och barnens favoritfröken. hon hade iaf försökt sätta Noah på toan imellan på dagis, men hade inte fungerat alls för Noah hade totalvägrat. och det var så skönt för hon sa att hon förstod min situation och sa att de kommer fortsätta försöka pottträna Noah på dagis och att vi (eller jag) kan slappna av här hemma. hon vet ju vad som hänt mig och att min energi är rätt så låg. men jag känner mig så helkass som inte ens orkar med att potträna mitt barn som alla andra föräldrar orkarGråter. fröken var iaf snäll,hon sa att Noah´s kontaktfamilj har bara haft honom en enda helg medan vi kämpar varje dag med Noah's egenheter...usch ville bara skriva av mig..egentligen är det väl bara en bagatell, men jag är så slut på energi pga allt som hänt kring skolan..och så håller de på med vägbygge här utanför o börjar så tidigt så man känner aldrig att man får nog med sömn längre .

• 6barnsmamman

Godmorgon alla! Vad ni skriver....Flört
    Am zandra: snälla du, inte ska du ha dåligt samvete för Noah pottträning!!! Inte ett dugg konstigt att det funkade bra för kontaktfamiljen, som sagt var han är ju ny där, men hemma o på förskolan är det en annan sakFlört Ta det lugnt, det kommer!! Ja som är en härdad flerbarnsmamma har haft alla sorter, nån har blivit torr tidigt, nån tog det läänge för o ett par sängvätare har jag oxå hunnit med....Rätt vad det är så kommer han på det ska du se!! Kram{#emotions_dlg.flower} Jobbigt med vägbygge förresten, har dom mycket kvar o fixa då?
    Det verkar som det löser sig med CSN i alla fall, håller tummarna!!
    Barbamamma: när var det du skulle till ullared? Jag o dottern drar iväg den 28e septemberGlad
    X-girl, ser ju nu att du ska dit den 17e, kul!!! Vad duktig du har varit som har storstädat!!! Trist o göra men grymt skönt när det är klart!!
    Ain: nej fy vad tråkigt för svärmor!! Var hon med när ni badade o trillade då alltså?
    Här har jag ju jobbat, eller inte så mycket....ObestämdJobbade förra måndagen, hemma tisdag för dagis tyckte hon hade varit hängig o hade febergräns, jobbade onsdag för då verkade hon ok. Hemma torsdag, feber, riktigt snorig....(fredagar är jag ju ledig) I helgen blev det bättre, sen natten mellan lördag o söndag började det pipa i henne.... då kom astman.... Så, jag är fortfarande hemma, väntar på att VC ska ringa, kommer väl o behöva ett läkarintyg, medicinerar ju för fullt nu så på dagis kan hon ju inte vara, får se när vi kan komma iväg igen....Man blir ju inte rik på att VABa veckovis i alla fall...Rynkar på näsan

• 7 michelingodingar

känslomässigt kaos är bara förnamnet på det som pågår just nu herregud jag är uppväxt med monster till föräldrar barnmisshandlare och hustrumisshandlare hur fan kan dom har döljt allt så väl för mig och syrran tårarna spruta på mig just nu då jag fick ett mail från min halvbror som berättade att han och våra andra syskon såg till att få mig och lillsyrran ur vägen för att vi inte skulle få "se skiten" det pågick MYCKET barnmisshandel enl honom både fysisk och psykisk men att mina syskon gjrde allt för att vi skulle slippa se det är ju för fan inte klokt och hur kan en annan varit så jävla blind visst en del vet jag ang min mamma pengar och lögner o så så det är jag inte förvånad över men pappa som aldrig lyft en hand emot mig aldrig slagit mamma så jaghar sett ett enda blåmärke på henne aldrig hörde att dom bråkade förens några månader innan dom skiljdes åt HUR KAN ALLT VARA SÅ DOLT FÖR MIGGråter

Det smärtar massor av att få veta allt detta men jag VILL verkligen veta känner mig fullständigt tom på känslor!!!!! 

• 6barnsmamman

Oj! Har inga ord barbamamma : kramar omHjärta

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)