• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Ain

barbamamma: neej, vad jobbigt... och sa onykter redan kl. 22! Snabbt jobbat Och trakigt att ingen ens försökte ta kontakt med er. Nej, da säger jag som du, da kan man ju lika gärna ga hem.

Xgirl. hur mar Iza nu da. Lite läskigt med örat. Att det kan bli blodfyllt sadär?

Zandra: jobbigt med skilsmässan. Han later ju lite barnslig maste man säga. Självklart är det även att det är jobbigt att acceptera ibörjan och tufft och trakigt, sa da är det kanske inte sa konstigt att man kan vilja "ge tillbaka" lite. Men att flytta langt ifran där ni bor kommer ju göra livet jobbigare för honom ocksa- det är ju lite barnsligt tänkande. Att inte tänka langsiktigt, utan bara leva i nuet, och nu är jag sur och vill flytta langt bort...

Vad spännande med alla era studier. jag har ocksa blivit antagen - till tyska. Men jag vet inte om de har fatt in minapapper angaende svenskt medborgarskap, sa jag vet inte om jag blivit undantagen fran att betala studieavgift eller inte. Om inte sa kan jag ju inte börja, och tar det för lang tid sa kommer jag ju missa för stor del av kursen. Far se hur det gar.

Idag är Markus pa volleyboll turnering. Jag har varit med grannarna, och där kan barnen leka med deras son (som är mitt emellan M och B i alder) sa jag kunde sitta och prata med föräldrarna i ganska lugn och ro. Sa det gick bara bra trots att jag hade barnen själv. Fast det kommer jag ju inte säga till Markus ;-P Snart ska vi pa barnkalas ocksa.

Far kommentera mer senare!            

• 6barnsmamman
    FörvånadMen barbamamma, stackare!!! O då menar jag naturligtvis dig o inte maken.... Nej självklart, har dom lyckats supa sig så full själv (vad är nöjet med det egentligen?????) så torkar man upp efter sig oxå!!!Skrikandes Usch vad tråkigt för dig, hoppas skallen värker på han idag......
    Vi åt oxå kräftor igår, men bara vi o brorsan o barnen så det var superlugnt, passar mig perfekt!! Jättegoda kräftor åt vi som vi dragit upp själva i tisdags kvällGlad Jättemysig kväll hade vi, jag var "eldvakt" när dom var ute o tömde burarna, tittade på elden o stjärnhimmeln ovanför, riktigt avkopplandeGlad Stora grabbarna var med en stund, sen längtade dom hem till datorerna, men Anton var med ut i båten o hade jättekul. Ida somnade vid halv åtta så hon låg i en av bilarna o sov.... Sambon kokade kräftorna dagen efter o kanongoda blev dom!!! Det måste vi göra om nästa år!
    Ain: vad fina kort!!! Jag hör ju till dom som inte har FB så jag är ju glad att du la in dom härFlört
    X-girl: hoppas Arvid blir bättre snart!! Förkylningstider nu, Ida har nyst o snorat lite idag, suck.....Får se vad det blir av det...
    Am zandra: hur är det med dig? tänker på dig!
  • Ain

Om nagon vill ha inspiration till en fin födelsedagstarta sa gjorde min syster just denna till sin son. Egentligen inte saa komplicerad men jättefin, eller hur?

• Xgirl83

Jag har varit på KBT idag, bara samtal idag och framöver eftersom den sista träningen kan jag göra hemma. Hon sa att jag varit en jätterolig patient att jobba med för att jag gjort sådana framsteg. Jag känner ju på sätt och vis att jag är på väg att bli en ny människa tack vare detta så jag kan väl hålla med om att jag gjort framsteg.

Hon frågade hur det går för Andreas och när jag sa att han ska till arbetsterapeut så tyckte hon det var jättebra, då betyder det att de gör det grundligt! Tydligen används ibland arbetsterapeuter som en del av utredningen, de gör utredning av arbetsförmågan så det är troligen det som ska göras när Andreas ska dit. Det var en lättnad att höra!

Jag fick massor gjort i tvättstugan igår! Det är inte helt färdigt än, men bilder kommer här eller i bloggen. Får se om jag kan lägga ut något sen.

En irriterande grej nu är att Izas öra är fullt med blod igen. :-/ Så jag måste ringa veterinären imorgon så måste troligen ett mer omfattande ingrepp göras på örat så att det inte fylls igen.. Att det kan samlas blod sådär är väl som jag förstår ofta pga att de slår i örat någonstans och då börjar det strömma ut blod i öronlappen. Vanligt på just goldens tydligen eftersom de har ju rätt utsatta öron.

Arvid är mer eller mindre frisk idag, hade väl 38 graders feber i morse men är glad och så. Och sov heeeela natten i natt, jippi!

Ain: Oj vilken tårta! Ser verkligen avancerad ut tycker då jag! Men alltid kul att se olika barntårtor. Låter ju spännande att studera tyska. Men du kan redan en hel del väl?

Barbamamman: Men usch vad jobbigt att han blev så full. Jag tycker inte heller om när folk blir sådär fulla, och egentligen förstår jag inte hur man lyckas bli det heller som vuxen. En sak när man är 15-20 år och inte så rutinerad, men som vuxen förstår jag inte.. Förstår att det inte var vidare kul!

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Bara ett par snabba bilder på tvättstugan. Det är ju inte helt klart, därför visar jag inte allt än. Och som ni ser har vi bara en spånskiva där dörren ska sitta. Dörren levererades till oss för en liten stund sedan så Andreas ska börja sätta in den ikväll.

Före:

Efter:

En bild från innan vi tog in ytterkläderna i hallen. Många krokar... Samt en korg där man kan lägga nycklar m.m när man kommer hem.

Detta är till höger när man kommer in genom dörren, alltså mitt emot alla krokarna.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • lunaria
    x-girl: så fin tvättstugan/hallen blir då . härligt med mer förvaring!!
    vilka framsteg du gjort med kbt, duktig du är

stackars lilla Iza att örat blivit blodfyllt igen .

det är 6 mil till Gävle..men nu har han ansökt om lägenhet i Karlholmsbruk också..

evanor: tack, det går väl sådär, jag mår inte så värst bra varken psykiskt eller fysiskt . vi bor i en hyreslägenhet och jag står i kö till andra lägenheter, men det är så'n lång kötid . och studentboenden finns det inga här, jag pluggar ju på distans. jag hade önskat att det funnits andra lösningar.

va mysigt det lät med att du satt eldvakt, gud har alltid drömt omatt få vara med och fånga egna kräftor!!

barbamamma: men herregud, att du orkar med din karl alltså . nä fy tusan, vet inte vad jag hade gjort om jag fått uppleva en sån sak. en vuxen man borde väl veta vad han tål eller ej och att du sen får stå och torka upp spyorna alltså. nää gud va äckligt!!

hoppas du verkligen får din lia på det sjukhuset, bådar ju gott i såna fall inför framtiden .

Ain: ååh så fin Benjamin är, han ser så stor ut . ja Miriam också för den delen när hon sitter och blir flätad. tårtan ser himla fin ut,men är det sp?? Noah är inte så förtjust i att leka med lego, så jag funderar på att göra någon Shrektema.bara det att jag inte är något förtjust i sugarpaste så jag funderar på hur jag ska få ihop en då .

va roligt om du ska läsa tyska

jag tror mest bara det handlar om att få en lägenhet NU för Dan's del.han har ingen ro att vänta nu när han väl accepterat faktumet. men jag tycker det är taskigt av honom att varken tänka på barnen eller mig i detta läge. det är himla svårt att få lägenhet,men han har iaf ganska gott om köpoäng då han stått först i alla våra hyreskontrakt.vilket jag ångrar bittert nu då, men men..

jag orkar inte kommentera så mycket just nu. magen är någorlunda okej nu, men är jättedeppig, har ont i bäcken + har någon form av ryggskott. jag hade det första seminariet med min grupp idag, kände mig så jäkla utanför på något vis . hoppas det blir bättre nästa gång. jag har inte kommit in i studierna helt, mycket är ju en repetition av vad jag läste för 2 år sedan så jag har ingen riktig motivation till någonting...
  • 6barnsmamman

Korta kommentarer från mig igen, sorry....Flört
    Ain: wow, vilken häftig tårta!!! Jag har tänkt fuska jag till Idas födelsedag som snart kommer o köpa ett färdigt "tårtöverdrag" med musse pigg på, hon älskar musseGlad
    X-girl, hjälp vad bra det blir i hallen, vad nöjd man blir när man avklarat såna där projekt!! Toppen!
    Am zandra: "hang in there" !! Det kommer bättre tider!! Det är förbaskat tungt i början med både det rent praktiska o den psykiska delen, illa att magen ska krångla oxåRynkar på näsan Hoppas det löser sig med boendet i alla fall, finns det inga mindre privata bostadsbolag som hyr ut? Åtminstonne här är det ju hopplöst o få nått hos dom stora, då ska man ha köat läääänge för o få nått vettigt....
    Bara du kommer igång ordentligt med studierna ska du se att det går bra, du har ju mycket annat o tänka på just nu... Kram{#emotions_dlg.flower}

• 7 michelingodingar

snabbt inne har inte tid o sitta här eg men nu tog abstinensbesväret över

Ain: vilken fin tårta
    suck nä starkt jobbat o vara så packad vid 22 men iofs så började det vid 17 och då både jag och uno sällan dricker så slår det väl till fort på honom

evanor: ja jag undrar oxå vad nöjjet är med o supa sig så full jag som har sån kräkfobi med har svårt att öht förstå att man utsätter sig för o bli så fullo sen spyKräks

xgirl: menvad fint det blir och vilka smidiga "garderober" kanonbra ju.
    hur är det med izza nu? vet inte om du skrivit på fejjan om det så dufår förlåta om jag missat i såna fall men jag hinner knappt med datan nu för tidenFoten i munnen
    vad roligtatt du gjort såna framsteg på KBT

am zandra: haha ja du man vänjer sig väl eller så har jag väl lärt mig o slå dövörat  till när det gäller maken många gånger så därför som jag står ut
    din stackare så mycket skit omkring dig hur ärdet med magen ochbäcken o  rygg nu?

guuu det är så mycket med skolan nu men idag har vi hemstudier som jag redan är klar med,jag fuksade o började lite redan för några kvällar sen menkänner att jag vill ligga ett steg före utifall man blir sjuk eller som nu då barnen är sååå förkylda och alwin som hostar o har sig evanor kan inte du berätta lite om ida och hur det blir när hon får förkylningar??? vi ska på mer utredning den 25 okt men jag vet inte om man ska åka till vc för o få denna förkylning o det dokumenterat eller hur man ska göra,  tidigt i morse vaknade han av att han hade sån hosta och det gjorde så ont på  honom
    idaghade jag behövt ha barnen hemma då alla 4 små är krassliga plus jag och alexandra och även filippa men hade jag haft dom hemma så hade jag inte kunnat göra hemuppgifterna och vi MÅSTE klara  70% för o bli godkända så jag vill inte  missa en massa känner mig så jäkla kluven och hade hellre velat ha barnen hemma nu men jag ska snart hämta dom och i morgon har uno tagit ledigt och är  hemma med dom!! kan ni tänka er att han HJÄLPER TILL utan o gnälla så fixar han middag hjälper till o klä barnen, åker på föräldramöten med dom stora skjutsar till träningar osv tror ni jag är chockad eller kanske hjälpte o muttra på honom

på måndag är jag ledig från skolan eftersom uno ska ta bort dom där knölarna då och inte får köra bil så jag får åka med ska se om jag kan passa på  och gå in på några ställen där och kolla Lia plats då har redan en plats på g här på VC som barnen går hos dom hade visst jättesvårt att få tag i folk så det vore ju perfekt

• 6barnsmamman
    7 michelingodingar skrev 2011-09-08 12:23:39 följande:
    evanor: visst heterdin dotter ida och harförkylningsastma??? så jag intetagit fel på nan o barn nu bara Skäms
    Skrattande Du har helt rätt!! Jag tycker absolut att du ska åka iväg till VC med honom så dom får lyssna på honom!! Innan Ida fick sin förkylningsastma konstaterad så hostade hon mycket o ofta, tyvärr tänkte jag aldrig själv på att koppla ihop det med astma, får inte själv den sortens hosta när jag blir dålig. Värst blir den när hon gått o lagt sig o direkt på morgonen. Men sen vid en riktig förkylning så hörde jag ju att det pep o då åkte jag iväg första gången, den läkaren ( VC) ville ju varken säga bu eller bä, utan det var när vi en annan gång fick åka in till jourhavande VC som dom direkt konstaterade att det var astma. Nu har vi ju inte riktigt hunnit lära oss hur Idas astma fungerar än o det verkar variera nått otroligt! I midsomras när vi fick åka akut nös hon ju några gånger dan innan o nästa dag var det akut!!! Nu sist när hon blev dålig så var hon först förkyld i en vecka, sen kom astman på slutklämmen i stället o då var hon dålig av den i en veckaRynkar på näsan Men vi klarar oss rätt bra ( hittills är väl bäst o säga....) med medicinerna vi har nu. Den jobbiga ansträngda hostan tex hör vi sällan, jätteskönt!
    Som sagt var, jag tycker ni gör en tur till VC!!!
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)