Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Glittrax:vad skönt att du verkar gladare iaf haha ja mina är helt otroliga  till o hitta på grejjer
    har dom kollat så du inte börjat öppna dig? annars är det ju bara o vila i massor!!!

• 7 michelingodingar

am zandra:ja bara synd att hon blev som förbytt
    så glad att du mår bra o känner dig glad,hoppas det fortsätter så nu!!
    ajajaj stackars linns fingrar kan "trösta" med att vi har en abbe i trots just nuSkrikandes

xgirl: vart kan jag läsa din blogg? vill oxå så arvid ju
    jobbigt att inget funkar utan att ni får ta upp arvid när han gråter så men det kommer säkert att vända ska du se även om det är jobbigt just nu!! vi har aldrig haft såna problem med nån av våra barn än iaf är välbäst o tillägga däremot så hade abbe några perioder då han totalvägrade somna själv så vi låg inne hos honom då tills han somnade men han låg i sin säng och vi låg i våran men vi låg och sa shhh vi är här lite tyst eller la handen på magen så somnade han ändå i sin säng

pilea skönt att det onda släppte!! och kul att dom kom o köpte bilstolen iaf!!
    ajaj för o klämma sig så därRynkar på näsan

ain vadbra att ni får lite hjälp med benjamins tågång redan nu!!
    åh det finnsalltså en bebis tillsom lirar i agathons storlek han vägde 9,7 kg och var 72 eller 73 cm lång nu vid 8 mån kollen!!

carlastrid. kan tro att det är tungt även med vattengympa nu så här mot  slutet!!
    ja zumba är riktigt kul o när dom byter steg o grejjer o kör nya pass så tar det ett par ggr innan man börjar o lära sig allt nytt o lagom till att man kan stegen så är det dags för nya stegFlört
    vad skönt att det funkar så bra med potträningen!!

jössesvad era bebisar börjar bli"stora" och så framåt o duktiga
    agathon har precis kommit underfund med att man faktiskt kan vända sig från rygg till mage o tvärtom,han klarar av o sitta själv om än lite vingligt i några minuter när det är som bäst(just nu sitter han jämte mig i soffan o leker med en skallra) han byter hand med leksaken och sträcker sig efter grejjer han har börjat o kravla lite smått bakåt och så kan man hitta honom en bit bort där man hade lagt honom från början vi har inte ens sänkt ner botten påhans säng än!!

igår var makens kusin här o hade även med sig sin nya tjej kanontrevlig och normal inte alls som dom han presenterat innan jättelätt o prata med!!

ikväll blir det taco hos svägerskanGlad

nhäh mina damer hämnden är ljuv eller hur var det nu{#emotions_dlg.djavulsk} skastrax gå in o väcka makenOskyldig

• 7 michelingodingar

am zandra: "jag var ändå på väg upp" kläckte han tror vipå det......nääää haha skulle inte tro det då han sov för fulla muggar när vi = jag och agathon kom in o tände lampan o sa DAGS O GÅ UPP{#emotions_dlg.djavulsk} 

jo då agathon tar säkert igen det med besked sen nä botten är fortf högst upp men i morse så hade han vänt sigtill mageo började ta tag med handen på kanten så jag tror vi ska sänka den ganska så snart iaf!!

gu vaskönt att barnen sover så där länge men stackars noah som fått feber
    skönt att du mår bättre men jobbigt med mensvärken och att du får ont

pilea:haha tyra är då smart så fina bilder o jag gillar färgerna ni har i lekrummet!! först tyckte jag det var så himla starka färger o en blandning men ju mer jag sett av det desto mer gillar jag det
    kul med lite kalas för alve men stackars max som haft ot i magen av nestles så irriterandeatthon ringde fel

usch trots ja abbe är helt omöjlig just nu häromdagennär dom först rev ut freyas alla lådor med kläder o sen rev ut alla julgransgrejjer o ljusstakar osv det slutade med att jag blev så jävla arg så abbe fick gå in på sitt rum efter att ha bitit freya på underbenet

hade en jättetrevlig kväll hos svägerskan igår och god tacos o barnen fick ploppglass efteråt o den var mumma
    nästa helg ska vi ha gemensamt kalas så vi ska vara här och svägerskan fixar tårta o jag ska göra kladdkakemuffins och ett par toscakakor sen ska vi ha gemensam konfirkationsfest eftersom deras dotter o vår äldsta går ju i samma grupp o konfimeras ju i vår nu så redan nu skahon boka en lokal o grejje och jag bara jublar min älskade svägerska är TILLBAKA hon var så go mot alla barnen igår o busa o pussa på dom o hjälpte dom vid maten m.m

idagär det zumba som gäller o så ska jag hämta fredde hos en kompis där han sovit över inatt sen ska maken försöka sätta in toastolen i badrummet o dra vatten till handfatet sen ärdet bara lite lister o färg som fattas samt hur vi ska göra en duschvägg så är det klart

• 7 michelingodingar

Glittrax:haha festlig nova är

xgirl:vad jobbigt att du inte mår bra kanke dag o söka innan det går på tok för långt??!!
    herregud, karlar min är precis som din kläder mat osv vad tusen e detObestämd jag måste säga åt maken här NÄR agathon ska ha mat annars får han gnälla tills jag kommer hem o påtalarför maken att han inteätit på si o så länge osv

hmm i morse spydde alwin upp ägget han fickoch oboyen trodde det var att han satte lite ägg i halsen men vid middagen upprepades det, när jag nu kom  upp och skulle lägga barnen (alwin klättrar ur sin säng själv på morgonen så vi kollar juladrig sängen under dagen sen) så var sängen,väggen o golvet nerspytt så det blir en hemma dag i morgon istället för dagis för barnen!!

• 7 michelingodingar

CarlAstrid:men jisses pruta på en 5-kronors grej ja då är man bra snål!! skönto få det sålt iaf!!

Glittrax:tyvärr inga bodysar här jag säljer allt på tradera så fort det är urväxt.
    ja det känns så himla kul att hon är sitt vanliga jag igen svägerkan alltså tråkigt med din bara men nä du ska inte ta vad som helst bara för att hon är som hon är!!
    jo då zumban gick kanonbra varlite lättareatt hänga meddenna gång och dom är ju 2 som tränar oss men eftersom efterfrågan var så stor så fick dom dela på sig o ha varsitt pass på olika ställenså dom gör så att ena tjejjen har vi tisdagar o den andra söndagar och den vi hade igår tog detlite lugnare i tempot så vi liksom skulle kunna hänga med o se stegen o det underlättade massor!!

Ain:nej ploppglass finn att köpa det är strut med chokladglass som smakar plopp och en härligt seg kola i mitten av glassen så nedrans god

nejmagsjuka är det inte som alwin har, det luktade inte magsjuka på något sätt och han var inte dålig eller blek el så utan åt som vanligt utan jag tror mer det är något som han får i sig som han inte tål då detta inte är första gången som han spyr bara så där utan att nån annan  är sjuk eller blir sjuk men vi kan bara inte komma på vad det är han inte skulle  tåla!!

• 7 michelingodingar

Tur man har en bärbar dator står o steker pannkakor till middag idag känner mig lite småhängig o näsan är så igentäppt alwin slocknade i mitt knä förut o sover än och agathon är på g o vakna.

xgirl:tycker som am zandra att du bör ringa och få hjälp nu innan det går för långt!!!
    matschemat är bara ca tider
    allt mellan 23-05 kan variera ibland vaknarhan 23 ibland ca 00.30 och ibland runt 04-05 då får han en flaska välling
     07-07.30en stor portion gröt med fruktpure vatten att dricka
    10.30-11 en burk barnmat (6 mån burk den stora) och vatten
    14-14.30 yoghurt med fruktpure i vatten att dricka
    16.30 lite av våran mat några tsk brukar det bli + vatten att dricka
    17-17.30 en stor portion gröt med fruktpure vatten att dricka
    18-18.30 en flaska välling
    han sover mellan kl 09-10.30(ibland bara till kl 10) sen soverhan igen vid ca 12- 13.30(ibland sover han längre beror på hur trött han är och om vi ska hämta på dagis)

vilken goding arvid är
    nej vi pratade med bvc om att alwin spyr så där emellanåt o då sa hon att vi  skulle skriva upp allt han ätit men nu är det rätt länge sen han spydde så då har vi glömt av att anteckna men jagkan inte för mitt liv komma på att han skulle ätit något ovanligt i helgen jag funderarpå om det är så att han ätit förmycket och får sura uppstötningar så han spyr av det men ja jag ska försöka anteckna igen nu så får vi se

am znadra:skönt att noah ärpigg igen och att du känner dig bättre!!
    hoppas verkligen arbetsförmedlaren får en näsbränna som heter duga av sin chef på måndag!!
    haha ja phust jag var rätt svett ett tag när dom härjade här får se om jag får iväg dom till dagis i morgon alwin verkar lite småhängig o näsan har börjat rinna och freya är lite så där oxå här bara abbe om kör på i 170  

• 7 michelingodingar

pilea:inte vad jag vet men borde dom inte spy oftare då?? viserligen så går det ju i perioder för alwins del!!

xgirl:nä det är ju det att perioder så kan det vara några ggr/mån som han spyr o sen uppehåll jättelänge så man glömmer av o anteckna!!

am zandra: jag har med dålig fantasi på mellanmål!! men här ärdet ofta yoghurt med fruktpure än så länge!!

phuu jag mår inte så bra är totalt genomförkyld o mår allmänt bara usch, agathon har 39,4 i feber o rinnande näsa och freya har 39 graders feber abbe o alwin o dom 3 stora mår bra än iaf så i morgon får freya vara hemma från dagis iaf tyckte agathon sov så himla länge här i em o sen var han sååå grinig

• 7 michelingodingar

Carlastrid.ja vi fårhoppas förkylningen släpper fort nu!!

am zandra:hur gick det med din granne? jobbigt att du fick sån ångest

madde:kul o se dig förtår att du vill varamed julius ch sambon när du jobbar heltid usch säger jag bara

Är helt slut agathon mådde inteså bra igår kväll och eftersom han sov 3 timmar på em så innebar det att han låg och busa o jollra blandat med smågnäll fram tils strax efter 00 inatt sen sov han jätteoroligt och vakna ca 06.30 freya har fortf hög feber och mår intealls bra och jag är så genomförkyld och ont åt bihålorna så det trycker ända upp i ögonen körde iaf abbe och alwin till dagis idag då dom är pigga än så länge, filippa klagade påhalsont så det är på g hos henne med!!

värsta är att jag kan inte få avlastning av maken nu heller för han har gått på jourenoch går av den kl 07 i morgon bitti och kl 07 i morgon bitti åker han på kick off med jobbet i stockholm och kommer hem på torsd så jag får re detta sj'lv nu känner att jag skulle behöva få sova några timmar men får koka en kanna kaffe och käka panodil så kanske man  piggnar till lite iaf!!

• 7 michelingodingar

pilea mysigt det såg utGlad
    oj ännu mer röj hur mycket har ni eg jag våhar inte öppna ena våran garderob sist jag gjorde det såhöll jag på o bli anfallen av alla leksaker skulle behöva röjja här med men en annan dag kanske!!

am zandra: skönt att grannen är så pass bra att han fick komma hem!!
    jobbigt att det ska gå så segt med soc för er!! bibblan usch avskyr lukten och tycker deras böcker är så vansinnigt tråkiga

fy fan vilken helvetes jävla natt, abbe började klaga på ont i kroppen igår kväll åt heller ingen kvällsmat och var allmänt bara ledsen vilket fick sin förklaring inatt nu har han åkt på öroninflammation igen han hann ju avsluta PC kuren o vara pigg några dagar iaf!! dessutom spydde han engång inatt oxå vaknade sen vid 05 och skullepå toa sen sov inte han mer, maken vakna jag av vid 00-tiden av att han rusa upp ur sängen och ut på toan o spyddeKräks sen vaknade agathon vid 02 och mådde väl inte så braheller utan han åt kanske 50 mlvälling o sen börja han o klökas o snora o ha sig och var orolig!!

men maken åkte till stockholm på kick offen med sitt jobb nu kl 06 iaf han spydde bara en gång o sen var det bra fattar inte vad det är för jävla skit vi åker på

jag har dessutom fått en vagel i ögat så det är rött och svullet och gör ont bläää om jag bara finge gå o dra täcket över mig o sova igen!!

idag skulle jagju varit till barnhab med agathon och tänkt gå en vända på rean på lindex igenTungan ute men det får vi ställa in!!

• 7 michelingodingar

pilea:jösses vad du hittar grejjer o sälja
    har funderat på blocket men nja jag la ju ut vagnen men fick inget som helst napp!!
    kul att R fått tummen ur!!
    oj nja jag har inga tip alls på vad dukan ge det barnet!!

fy fan var tvungen o eg åka till apoteket o hämta ut freddes medicin efter strul från apotekets sida men när jag väl fått på alla ytterkläder så öste spyorna ut ur agathon över hela sig och hela mig så det blev tillo klä av alla kläderna o stanna hemma får se om maken kan hinna hemma innan apoteket stänger i morgon kväll så jag eller om han kan hämta ut den!!
    har ingen middagsmat hemma utan hade tänkt o handla när vi ändå skulle varit in till barnhab så nu vete fasen vad vi ska äta idag har inte ett smack hemma kanske kan fjäska för dom stora o ta dom små medans jag springer bort till ica som  ligger knappt 20 meter från huset för vi behöver ju äta nån mat idag!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)