Inlägg från: 6barnsmamman |Visa alla inlägg
  • 6barnsmamman

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Jag som skulle vara inne o skriva här hela tiden när jag blev ledig..... Dagarna bara försvinner iväg ändå, fullt upp mest hela tiden tycker jag!
    Har haft deppigt här ett tag nu med, finaste kissen Jack Sparrow gick bort för två veckor sen o han är mycket saknad...Rynkar på näsan Han var bara 6 år så han borde haft länge kvar, men vi tror att det var hjärtat, dels gick det på nån minut, dels så vet jag att det finns i släkten... Förbaskat trist i alla fall, han var en stor personlighet!
    Annat nytt på fronten är att bonusen lyckats bli utsparkad från arbetsförmedlingen....Skrikandes Blir arg bara jag tänker på detDemon Sambon är ju inget vidare på o säga ifrån heller så vi har inte direkt varit sams... Hade det vart en av mina hade dom fasen inte kommit in i huset igen förräns dom gått till AF o fixat det hela!!!!!!Demon
    Men tack o lov så hade bonusens farmor fått höra detta så hon ska åka med honom till AF förmodligen imorgon, heja heja!!! Ska försöka prata med henne oxå om att hon gärna får vara med o "jaga på" honom i fortsättningen oxå...
    Barbamamma: hu för bihåleinflammation!! Hur går det med studierna, fullt upp nu så här mot slutet av terminen? Men ni får väl lite julledigt i alla fall?
    Am zandra: Ang trots så har alla mina barn varit såna att det helt enkelt brukar funka bäst o ignorera domprecis som du säger. Likadant vid riktiga ilskeutbrott, ingen ide o försöka diskutera o prata då, utan bara o lämna dom ifred . När dom väl lugnat ner sig kan man prata. Det där är ju så olika! Men jag förstår att det tar på humöret!! Känner att jag är inte världens roligaste mamma just nu, ont i kroppen o otymplig...räknar ner nu o humöret är inte det bästa... Stackars Ida...Glad
    X girl: har ni vart o kollat på fler hus? Kul o kolla hus tycker jag, hoppas ni hittar nått som passar!

• 6barnsmamman

Barbamamma: bläääää för Kräks !!!! Det lät inget vidare, stackars Alwin!!!
    Jo, om man vill bli utsparkad från AF så struntar man helt enkelt i o gått dit på mötena som man är kallad till.....Jag blir riktigt arg på min sambo som inte har förmågan att säga till honom alls!!! Jag älskar mina barn högt, men har inga problem med att läsa lusen av dom så dom inte är vatten värda om så skullle behövas... Ja, jag har ju tidigare sagt (o sambon hållit med) att det är ok o bo hemma om man antingen pluggar eller är inskriven på AF o söker jobb, inte för o kunna sitta hemma o spela dator o bo o äta gratis på våran bekostnad....
    Mitt hopp nu är att farmor ska kunna ta i lite, hon har ju skinn på näsanGlad
    Vad härligt att du får jullov i alla fall!!!
    Jag tror alla har fullt upp just nu!!! Inte så ofta nån skriver, men det kommer väl igång igen hoppas jag!

• 6barnsmamman

Tjohoo, nu har farmor varit här o släpat iväg latmasken till AF !!!!!! Härligt!! O hon kan prata för sig oxå så det är jättebra, hon var ju oxå helt inne på att han behöver ju komma ut i praktik eller nånting nu o inte bara ligga hemma o sova.... Skönt att hon hjälper till, blir ju liksom fel om jag går in o tokskäller, när inte hans pappa gör det, han var ju så stor (16) när jag kom in i bilden så jag känner inte att jag kan göra så riktigt. Hoppas det händer nått nu i alla fall!
    X-girl: Härligt med lite kalas, grattis till Selma!!! Vad jobbigt med Arvids feber! Tycker absolut du ska ringa VC om den stiger igen så får dom ju kolla i alla fall.
    Ain: tycker oxå det låter kanon o kunna äta lunch tillsammans på dagarna, mysigt! Blev ju inte alls avundsjuk nu, en liten tripp till Milano.... 
    Barbamamma: Nej, usch vad tråkigt för din vän!Gråter Det varken kan eller vill man föreställa sig hur man skulle reagera på ett sånt besked....Rynkar på näsan 
    Min pappa gick ju bort för drygt tre år sen (tror jag pratat med dig om det förut?), minns att när han blev dålig i januari, jag skjutsade in honom, några timmar senare fick vi veta att det var en hjärtinfarkt... Jag minns att nästan min första tanke som dök upp i huvudet var " när det blir jul finns han inte kvar hos oss".... O så blev det, han gick bort i augustiGråter Det var fruktansvärt tungt, om det sen vore ens partner....usch!! Hoppas du kan stötta henne ändå så gott det går även om ni har långt mellan er!!

• 6barnsmamman

Haha, oj vad stor bilden blev.... Här är han i alla fall, sötaste missen captain Jack Sparrow... Bilden är visserligen tagen för typ två år sen, men ändå!  Han var av rasen cornish rex, om det är nån av er som tycker han ser lite annorlunda utGlad
    Am zandra: klart vi orkar läsa, härligt med långa inlägg!!! Ska skriva mer senare idag, ska ut o åka en sväng först..
  • 6barnsmamman

Glömde ju, naturligtvis är det oxå sötaste stora dottern som är med på bilden, fast numera är hon ju brunett...

• 6barnsmamman
    7 michelingodingar skrev 2011-11-27 10:16:21 följande:
    Just ja en annan lättnad eller ja jo lättnad är det ang freddes skolsituation är att gymnasiet här har startat upp 4 utbildningar för dem som inte har godkänt i ämnena så fredde har en chans ändå att läsa gymnasiet och det är bla som vaktmästare/parkarbetare, hotell och resturang osv så det FINNS en framtid trots allt och det känns så jävla skönt när jag fick höra detta!!!!!!
    Visst fredrik är inte alls så glad åt detta men vi harsagt att med de förutsättningarna han har skapat för sig med o skita i skolan så får han bara ta det som erbjuds och att han längre fram i livet kan välja att plugga i såna fall men detta är lösningen nu!!
    Dock så kan han inte läsa några vidareutbildningar på betygen han får från gymnasiet då det inte gäller som behörighet men det kan han om han vill ta igen senare, huvudsaken att han har en möjlighet till någon utbildning iaf känner jag !!!
    Ska försöka skriva mer senare idag...
    Men vad skönt o höra!!! Så många varianter för dom som inte är godkända tror jag inte det finns här i örebro...
    Inget fel o va parkarbetare
  • 6barnsmamman

Hej tjejer! Ber om ursäkt att jag är så dålig på o skriva i tråden nu.... Är inne o läser men får sällan ihop några kommentarer själv.... Får man skylla på att jag gått in i min egen lilla gravidbubbla så här i slutfasen? Är jobbigt att vänta nu på slutet (BF 14e) o jag är grymt stel o har ont på kvällarna, så då blir jag bara liggandes..... Har vart mycket runt omkring nu ett tag med, först gick ju ena bilen sönder, 9000kr slutade det kalaset på.... Lyckades lösa det med att jag fick pengar av min snälla mamma o hon gav samma summa till brorsan så det blev rättvist...Glad Sen hade ena sonen sönder sin dator.... Då har min äldsta erbjudit sig att sälja sin datorburk för 2500 till mig för han vill köpa sig en ny o bättre... Är ett helt ok pris, men pengarna ska ju fram oxå..... Deppat o grubblat över hur jag ska lösa det. Så i förrgår kväll totalpajade min mobil..... Alla kontakter försvann, tack o lov inte mina foton! Så nu fick jag börja mammaledigheten med o lägga upp en mobil på avbetalning, toppen....NOT!!!! Känns som det räcker nu....Obestämd
    Men nu ska jag sluta gnälla!!!
    Barbamamma: tycker du är kanonduktig med dina studier!!! Kul att du kan få sommarjobb där du har din LIAGlad men knasig handledare du verkar ha fått, hoppas det blir bättre!!
    Am zandra: Vad fina barn du har!! Tur du lägger in bild här oxå, har inte FB..... Vet att det är tufft i början när barnen åker till pappa, det tar tid innan man kommer in i det o allt rullar på... Styrkekram!!
    Ain: säger som övriga, huuu för magsjuka!!!!
    X-girl: skönt att du trivs med att det är fullt upp runt dig, brukar känna efter avslutad mammaledighet att det är rätt skönt med vardags-snurret oxåGlad
    Hoppas jag inte har missat nån nu!!
    Kram på er!!

• 6barnsmamman

Hoppar in snabbt snabbt bara för att berätta att i söndags kväll kom hon!!! Det blev en liten tös!!!! Ska berätta mer vid senare tillfälle, den lilla damen vill bara äta på mamma hela tidenHjärta Jag blev igångsatt för jag fick högt blodtryck, igen... Men allt gick jättebra, o fort o vi mår bra båda två. Återkommer! Ha det bra allihopa i alla jlbestyr...

• 6barnsmamman

Pasar på o skriva några ord när lill-skruttan soverGlad 
    Tror inte jag har skrivit gott nytt år till alla!?!! Hoppas alla hade ett trevligt nyår!!
    Xgirl: tråkigt med din mormor...Rynkar på näsan Beklagar verkligen, tung början på året..Vad duktig du har varit som röjt o slängt en massa saker!! Men vad jobbigt att du jobbar i "motvind" Förstår att det är frustrerande!
    Barbamamma: men fy för öroninflammation!! Stackaren! Tycker det får vara slut med förkylningar o kräksjukor o andra baciller här i tråden nu Häftigt att få bli moster! När är det dags?
    Ain: vad spännande med en aupair, funkar det bra?
    Amzandra: fullt upp hos dig hör jag! Potträning måste jag oxå börja med på Ida, säger som du, vore bra med lite mindre blöjbyten!! Härligt att Noah börjat prata så!
    Vet att jag lämnar korta kommentarer nu, men jag försöker skriva fort som attan innan damen vaknar Lever ju forfarande i "bebis-bubblan" här...Glad Läser ofta men har svårt o kommentera för man har nästan alltid en bebis i famnen.
    Ha det bra alla!!

• 6barnsmamman

Hmm, kanske  får skaffa FB då.....Flört

• 6barnsmamman

Jaha, n sover lillan igen så jag hinner skriva en kortis innan jag måste göra lite nytta (mitt tangentbord vill inte skriva alla bokstäver, så ni får tolka lite...Flört) Vad skoj, n har nästan alla nya "namn"!!
    7michelingodingar: fyyyyy för magsjka, hoppas alla kryat på sig n o att ni får vara friska n!!! Men vad tråkigt att ni inte kn dela lika när det måste vabas, är inte det där ett manligt syndrom att tro att det bara är mamman som ska ta vab?!! Jätteviktigt att d kan hänga med i skolan j, blir dbbelt så jobbigt om man måste läsa ikapp hela tiden!
    Lnaria: ja ja, jag ska skaffa FB ,vilken dag som helst... Är bara lite trög...!Glad
    Xgirl:vad otäckt att han körde i diket!! Men han skadade sig inte? Vi fick sambons bil inlöst för ett par år sen , o den såg inte alls så illa t, men dom räknar j på vad det kostar o laga o över en viss smma så blir det väl smidigare för dom o lösa in den. Men kolla rnt lite vad det kostar att köpa en likadan som ni hade på tex på blocket, så gjorde sambon o knde argmentera när dom ville lösa in den till för lågt pris.
    Ain: marsvin
    Här är allt bra annars, dagarna bara rllar på.... Har varitriktigt förkyld, men det börjar vända n tror jag, skönt. Lilla Elsa bara äter o sover Glad Fnkar bra med storasyster Ida oxå, hon vill gärna vara med o hålla o krama så ingen svartsjka än så länge.
    N ska ni få höra nått tokigt!! På höstlovet åkte äldste sonen till sin pappa (för första gången sen sommaren) O för första gången sov han en hel vecka där (har sovit nån enstaka natt fört), förra gången övriga barn kom från sin pappa hade dom med sig ett papper som sklle skrivas på, från försäkringskassan. Han betalar j nderhåll, o n vill han ha tillbaka ersättning för den veckan som Kim var där... Och eftersom han är 18, så fick jag gå o förklara för honom vad han sklle skriva på o att pappa ville ha betalt för att han sovit där ...Skojigt värre... NOT!!!! Dagen efter hade Kim räknat t att det sklle bli drygt 200kr.... "Det blir väl inte att man åker dit så ofta" sa han med ett snett leende...  Helknasigt!!! Hade vart skillnad om han kom ofta, då kan jag förstå det... Eller överreagerar jag?
    Ha det bra alla!!!

• 6barnsmamman

Nu har jag fixat FB!!!! Bättre sent än aldrig....  

• 6barnsmamman

Hallååååå, det ekar här inne....Rynkar på näsan Var är ni alla? Har ni fullt upp eller är ni bara på FB..? Hur hittar jag er där....Om man får vara med förstås.....Flört

• 6barnsmamman

Reiki star: välkommen!!!!
    7michelingodingar: skickat meddelande till digFlört

• 6barnsmamman
    ReikiStar skrev 2012-02-18 11:58:25 följande:
    Fy tusan.. Inatt kom magsjukan som en käftsmäll ;( Får inte ens behålla någon vätska i kroppen, allt kommer upp. Känns så där bra för hjärtat då jag har hjärtfel. Hoppas det ger med sig snart i alla fall och jag har en underbar sambo som pysslar om :)
    Fy , avskyr magsjuka!!! Tur du blir ompysslad i alla fall!! Här har jag heft en son som legat sjuk i feber o hosta hela veckan, första dan med feber kräktes han en gångKräks Igår när jag var ute o gick kräktes dottern (2 1/2 ) o nu har hon feber. Märklig förkylning!!
    Lunaria: skickat vänförfråganFlört
    Ain: wow, vad fint det blir! Måste vara häftigt o se sitt hus växa fram sådär!! Blev det vattenkoppor? Här har alla haft det, så det är en sjuka man slipper i alla fallSkrattande
    Här är det lugt annars, jag är duktigt less på alla extra kilon så jag försöker komma ut o gå så ofta jag kan när sambon är hemma så Ida kan vara med honom, annars blir tempot aningens långsammare.... Har plockat fram symaskinen oxå o pysslar lite, beställt tyg o ska försöka ge mig på o sy en onepiece till sonen . Har inte vågat sagt det till honom än, ifall det går åt skogen o jag får göra grytlappar av tyget
  • 6barnsmamman

Hallå! Vad kul att ni är igång o skriver här igen!!! Ska försöka skärpa mig o skriva mer jag oxå då!!! Tiden ska räcka till så mycket bara!! Nu är ju vädret kanon så jag måste ju ut o greja i trädgården, jag har massor av syprojekt just nu o så vill ju barnen ha lite av mammas tid oxå... Elsa växer o står i och blev 3 månader i söndags ju!! Vad fort det går!!!
    Zandra: usch för allergi!! Känner av min nu oxå, är snustorr i ögonen trots medicin.. Men jag klarar mig rätt bra nu sen jag gjorde min hyposensibilisering ( kul ord Glad). Jaså, du kan klippa hår, synd att man inte bor närmre då . Jag fyller snart o då tänkte jag faktiskt önska mig pengar av mamma för jag skulle vilja gå o klippa mig o kanske göra lite slingor o så..bli lite vårfinSolig
    X-girl: skönt att det inte var magsjuka! Kul att köra, körkort till sommaren kanske?
    /michelingodingar: du är ju superduktig!! Funnes det några fler trädgårdsutbildningar här i närheten så kanske jag skulle tänka mig o plugga lite, fast inte så sugen på fler studielån, dom jag har räcker...
    Välkommen till Lappen oxå!!! Kul med nya!!
    Jag tycker det är jättekul att vi ändå fortsätter skriva här för FB är ju mer opersonligt tycker jag, lägger liksom inte ut mina innersta känslor där precis.... Ha det bra i solen alla!!!Solig

• 6barnsmamman

Här somnar väl Ida (2 1/2) nånstans mellan 7 och 8 , Elsa har inte riktigt fått fasta rutiner äm , men har senaste veckan somnat för natten vid nio-snåretGlad Jag är ju själv fruktansvärt kvällstrött så jag skulle aldrig klara av att dom var uppe till 10 eller 11...Skrattande 
    7michelingodingar: toppen! Vad skönt o ha klart för sommaren nu!! Och verkligen duktigt förhandlat, jag är så dålig på sånt där...
    Hungergames heter den väl här i sverige med? Tror det, mina två äldsta var o såg den häromdagen, tror dom tyckte den var bra.
    På tal om stora barn, äldste sonen tar ju studenten i vår o nu har han skickat in ansökan till universitetet. Överst på listan kom.... Luleås tekninska universitet, civilingenjör... Förvånadhur ska jag klara mig???!!! Så långt borta.....
    Lappen, vad fina renar!!!
    Zandra: Jag har varit allergisk sen i högstadiet nångång, men inte kollat upp det förräns kanske för 6-7 år sen. Då gick jag först till vårdcentralen o fick en remiss in till sjukhuset för o göra allergitest. Kommer inte ihåg hur många saker dom testade, men jag reagerade på allt utom två saker....Skrattande Det ena var kvalster, det adra minns jag inte... Sen erbjöd dom mig hyposensibilisering som det heter. så då gick jag där o tog sprutor,(men nu finns det i tablettform tror jag) ett bra tag. Men jag är otroligt mycket bättre!!! Förut gick det ju knappt o klara sig kändes det som fast man åt medicin så hade jag ju mycket besvär o åt ju medicin från februari, mars till oktober.... Att jag tar medicin nu, beror mest på att jag ju valde o skaffa katt....Tar då medicin ibland, men det får det väl vara värt.... Tycker absolut att du ska kolla upp om du får göra det, var inte svårt alls o få igenom det!
    Asch nu vaknar Elsa, återkommer!!

• 6barnsmamman

Om man på sin födelsedag få en bok av sin 18-årige son som heter "älskade mamma , en liten bok om kärleken till vår mor" då har man gjort nått rätt som mamma va?Glad

• 6barnsmamman

Hallå, minns ni mig... tiden bara rinner iväg!!! försöker skriva snabbt som attan nu innan Elsa vaknar!!! Nu ska vi se! Lappen : Mina barn är Christoffer -92 (bonus) , Kim -93, Erica-95, Simon-97, Anton-02, Ida-09 och Elsa-11 Flörtmina fyra älsta är från ett tidigare förhållande o de två yngsta med min nuvarande sambo. Kim bor heltid hos mig men de andra tre är hos sin pappa varannan vecka. Så här växlar det ordentligt, ibland är vi många o ibland inteGlad
    7michelingodingar: vad häftigt med resan!!! Vad ska ni välja då? Tänk om man kunde vinna en resa... *avundsjuk*....Vad synd att ni inte kommer läsa mot örebro då, annars hade du ju kunnat hälsa på mig! Kim har sökt in på universitetet nu, vet ni vad han har högst på listan? Luleå!!!! hur ska jag klara mig.....
    Vad knepigt med kräkningarna förresten, hur länge har det hållit på så då?
    Ain: vad häftigt att se huset växa fram sådär!!! När är det beräknat o vara klart? Om du väntar ett par år så kan du få låna Erica som au pair hon vill ut o resa efter gymnasiet säger hon o hon är jätteduktig med barn , har övat lite på syskonen
    Lunaria: vad spännande det lät med familjelägret! Är nog jättebra o träffa andra i samma situation o höra hur det funkar för dom, hoppas ni kan få bidrag till det! Har det gått bra med flytten i alla fall? Skönt att du får hjälp med flyttstädningen, det är ju det tråkigaste som finns!!!
    x-girl: jobbigt o behöva äta medicin hela tiden, men om du verkligen känner att du mås så mycket bättre så är det ju värt det eller hur? Jag tycker på senare år att jag kännt av pms o sånt mer än när jag var yngre, än så länge ammar jag ju rätt mycket men får se om jag ska prova nått när mensen hoppar igång igen.
    Ha en bra dag nu alla, freeeeedag idag! Här ska det städas, dags o sätta fart nu! ska försöka slita mig från symaskinen lite oftare o titta in här Glad 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)