• Piratp­artist
    Äldre 10 Sep 14:52
    1629 visningar
    2 svar
    2
    1629

    Varför vågar ni inte ta upp frågan om Datalagringsdirektivet i debatten?

    Det finns många som jag som är oroliga över den här övervaknings hysterin som på gått under en längre tid. Som jag ser det så är inte ni trovärdiga i dessa frågor då ni inte kan förklara hur den personliga itregiteten skall skyddas. För med dessa lagar som är genomförda och dom som är på väg, så kan man kartläga alla mänskors liv. Medlarskyddet urholkas. Brev hemligheten sätts ur spel (För brev skickas nu mera för det mästa via Mail).


    Så varför vågar ni inte ta upp dessa frågor i Debatten?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-10 16:46
    Tack för svaret.
    Men då tolkar jag ditt svar som att det inte kommer att bli någon inplementering av Datalagringsdirektivet. För som förslaget är nu så kan inte ni rösta för det när det är dags enligt ditt svar. För det är inte reglerat i lagtext hur det får användas.
  • Svar på tråden Varför vågar ni inte ta upp frågan om Datalagringsdirektivet i debatten?
  • Kristd­emokra­terna
    Äldre 10 Sep 15:47
    #1

    Hej,

    För oss kristdemokrater är det viktigt att det är tydligt var gränsen går mellan integritetsskydd och brottsbekämpning. Avlyssning och övervakning får aldrig komma att användas slentrianmässigt utan ska noga övervägas vid varje enskilt tillfälle.

    Vi anser att hemliga tvångsmedel ska vara användbara på grov brottslighet. Men rättsstatens möjligheter att använda sig av integritetskränkande medel måste vara väl definierade i lagen. Det måste vara klarlagt när de ska få användas.

    Vi kristdemokrater backar inte i dessa frågor. Vi är beredda att ta en debatt om övervakningsfrågor närhelst det är aktuellt.  

    /Kristdemokraterna

  • Piratp­artist
    Äldre 12 Sep 11:11
    #2

    La detta som en tillägskommentar då jag först inte viste hur man svarar i tråden.

    Men som sagt tack för svaret.
    Men då tolkar jag ditt svar som att det inte kommer att bli någon inplementering av Datalagringsdirektivet. För som förslaget är nu så kan inte ni rösta för det när det är dags enligt ditt svar. För det är inte reglerat i lagtext hur det får användas.

Svar på tråden Varför vågar ni inte ta upp frågan om Datalagringsdirektivet i debatten?