• Anonym (Undrar)

    Varför ska man INTE rösta på SD?

    I flera valtester eller vad man ska kalla det så vinner Sverigedemokraterna för mig, varför bör jag då inte rösta på dom?

  • Svar på tråden Varför ska man INTE rösta på SD?
  • snillis

    Eftersom de har en människosyn som är helt förkastlig, till att börja med.
    Samt att de vill ha ett samhälle så som det såg ut för typ hundra år sedan.
    Kvinnorna tillbaks till hemmen utan makt att själva bestämma över sitt eget väl och ve.
    För att ta några exempel. 

  • KlasKristian

    Fråga Dorian Ertymexx, han kan ge miljoner svar på det. De flesta kommer att innehålla nedlåtande generaliseringar (för det är ju så SD gör) samt fina ord som "assimilera" och "repatriering".

    För egen del tänker jag inte rösta på dem för att det finns andra partier jag har mer gemensamt med. 

  • Anonym

    Dom är främlingsfigentliga,okunniga och står för så många korkade åsikter..En annan sak man måster tänka på är att många i sverigedemokratena kommer från viktmaktrörelsen,nationaldemokrater och NSF alltså får nazitsika rörelser

  • Anonym (Undrar)

    Men


    snillis skrev 2010-09-12 20:42:15 följande:
    Eftersom de har en människosyn som är helt förkastlig, till att börja med.
    Samt att de vill ha ett samhälle så som det såg ut för typ hundra år sedan.
    Kvinnorna tillbaks till hemmen utan makt att själva bestämma över sitt eget väl och ve.
    För att ta några exempel. 
    Var finns det att läsa på deras hemsida eller liknande?
  • KlasKristian
    Anonym (Undrar) skrev 2010-09-12 20:44:05 följande:
    MenVar finns det att läsa på deras hemsida eller liknande?
    Framför allt det där med att kvinnorna ska tillbaka till hemmen undrar jag också över faktiskt. Vet att någon anförde samma argument i en av de andra SD-trådarna och klistrade in den del av SD:s partiprogram som han/hon hävdade påstod detta men jag höll inte riktigt med den gången. Vad har jag missat?
  • Anonym (Undrar)
    Mrs Karlsson skrev 2010-09-12 20:49:54 följande:
    Det är klart du ska rösta på SD.
    Varför?
  • Anonym (moa)
    Anonym (Undrar) skrev 2010-09-12 20:52:12 följande:
    Varför?
    Du ifrågasätter och vill ha svar! Det är bra! Det bästa råden jag kan ge dig är: Sök svar på dina frågor på internet, de finns garanterat där, jag lovar!

    Jag har gjort många liknande tester på internet, och svaret blir liksom ditt, detsamma; SD.

    Varför kan man ju då fråga sig, liksom varför inte. För mig började det med en rad händelser. Bland annat en utomlandsvistelse i länder där belastningen av utom-europeer (läs framförallt afrikaner) är enorm. Jag blev god vän med flertalet personer från detta land och lärde känna deras åsikter i frågan.

    Alla hade de blivit knivrånade av afrikaner, ofta flertalet gånger. Vissa misshandlade, andra våldtagna. Horder (uppåt 500) med afrikaner brukar storma stränderna, med pitbulls och knivar och råna alla solbadare. Dessa stränder är nu bevakade av 100-talet poliser, för att kunna garantera säkerheten. Jag skulle kunna forsätta i all evighet, men jag antar att du fattat poängen.

    Detta fick mig att dra parallellen till vårt eget Sverige, för nog har man ju hört om bilbränderna och skolorna som brinner? Visst har man hört att majoriteten av utomhusvåldtäkterna begås av icke-etniskt svenskar? Har man inte någon gång kännt sig hotad och rädd en kväll på T-centralen, när araber skrikit "svennehora" efter dig? Har man inte någon gång varit i Rinkeby en förmiddag? Vill vi gå samma öde tillmötes som de i mina vänners land?

    I detta land är man inte bakbunden i diskussioner såsom i Sverige; Visar du att du är det minsta emot ökad/bibehållen invandring i Sverige så är omgivningen snabb med att skrika RASIST! Du blir stigmatiserad, vilket jag ser som ytterst problematiskt. I kombination med media och de etablerad politikernas smutskastning av personer som öppet röstar/förespråkar SD gör mig illamående.

    På ungefär ett halvår har jag gått från att ev. vara mijlöpartist, till att bli varm SD-förespråkare. Varför undrar du? För att jag sökte svaren. Jag bröt mig loss ur min fina förortsbubbla och tog redan på verkligheten. Jag är ej Rasist - jag är realist!

    Om du vill ha mer information och ta dig bakom främst Aftonbladet och Expressens lögner rekommenderar jag dig att läsa följande blogg:    aktualia.wordpress.com/julia-caesar/

    En svensk journalist som inte vågar gå ut med namn eftersom hatbrott mot invandringspolitikens kritiker är vanlig och inte ses som ett problem i samhället. Hon Skriver under pseudonymet Julia Ceasar.

    Jag vet att du egentligen villa ha anledningar att inte rösta på SD, det finns anledningar, men dessa anser jag underordnade de argument som ges på bloggen ovan.

    Lycka till i ditt val!
  • Anonym (Undrar)

    Jag vill ha svar på varför man INTE ska rösta på dom.

  • teddy
    Anonym (moa) skrev 2010-09-12 22:52:55 följande:
    Du ifrågasätter och vill ha svar! Det är bra! Det bästa råden jag kan ge dig är: Sök svar på dina frågor på internet, de finns garanterat där, jag lovar!

    Jag har gjort många liknande tester på internet, och svaret blir liksom ditt, detsamma; SD.

    Varför kan man ju då fråga sig, liksom varför inte. För mig började det med en rad händelser. Bland annat en utomlandsvistelse i länder där belastningen av utom-europeer (läs framförallt afrikaner) är enorm. Jag blev god vän med flertalet personer från detta land och lärde känna deras åsikter i frågan.

    Alla hade de blivit knivrånade av afrikaner, ofta flertalet gånger. Vissa misshandlade, andra våldtagna. Horder (uppåt 500) med afrikaner brukar storma stränderna, med pitbulls och knivar och råna alla solbadare. Dessa stränder är nu bevakade av 100-talet poliser, för att kunna garantera säkerheten. Jag skulle kunna forsätta i all evighet, men jag antar att du fattat poängen.

    Detta fick mig att dra parallellen till vårt eget Sverige, för nog har man ju hört om bilbränderna och skolorna som brinner? Visst har man hört att majoriteten av utomhusvåldtäkterna begås av icke-etniskt svenskar? Har man inte någon gång kännt sig hotad och rädd en kväll på T-centralen, när araber skrikit "svennehora" efter dig? Har man inte någon gång varit i Rinkeby en förmiddag? Vill vi gå samma öde tillmötes som de i mina vänners land?

    I detta land är man inte bakbunden i diskussioner såsom i Sverige; Visar du att du är det minsta emot ökad/bibehållen invandring i Sverige så är omgivningen snabb med att skrika RASIST! Du blir stigmatiserad, vilket jag ser som ytterst problematiskt. I kombination med media och de etablerad politikernas smutskastning av personer som öppet röstar/förespråkar SD gör mig illamående.

    På ungefär ett halvår har jag gått från att ev. vara mijlöpartist, till att bli varm SD-förespråkare. Varför undrar du? För att jag sökte svaren. Jag bröt mig loss ur min fina förortsbubbla och tog redan på verkligheten. Jag är ej Rasist - jag är realist!

    Om du vill ha mer information och ta dig bakom främst Aftonbladet och Expressens lögner rekommenderar jag dig att läsa följande blogg:    aktualia.wordpress.com/julia-caesar/

    En svensk journalist som inte vågar gå ut med namn eftersom hatbrott mot invandringspolitikens kritiker är vanlig och inte ses som ett problem i samhället. Hon Skriver under pseudonymet Julia Ceasar.

    Jag vet att du egentligen villa ha anledningar att inte rösta på SD, det finns anledningar, men dessa anser jag underordnade de argument som ges på bloggen ovan.

    Lycka till i ditt val!
    Vet att det inte var Ts fråga. Men jag måste iallafall ge tummen upp för detta svar.
  • Anonym

    För att SD förenklar en problematik med att peka finger och säja "det är deras fel, de är inte som oss, vi skulle inte ha några problem om inte de var här."  Ekonomiska svårigheter, kriminalitet, politiska oroligheter osv kan inte skyllas på hudfärg, "ras" eller etnisk härkomst.
    Ponera att vi rensade landet (genom tvångsdeportering av alla icke infödda svenskar) finns det verkligen någon som på allvar tror att alla problem Sverige har på något magiskt sätt skulle försvinna? Och vem ska vi skylla på då? Funktionshindrade? Gamla? Katoliker? Samer? Stockholmare?

    Nazismen använde samma resonemang, allt var judarnas fel. Om man bara blev av med judarna skulle alla problem lösa sej. I samma veva som man kom på "den slutgiltiga lösningen" slängde man med homosexuella, funktionshindrade, romer och några katoliker också.
    Löste det problemen i Tyskland?

    SD resonemang är förklädd nazism. Det som är obehagligt är att det tycks tilltala så många, framförallt unga människor. Men för all del, de serverar en enkel lösning på problem som är komplicerade, dessutom en lösning som vädjar till våra sämre sidor (att skylla på nån annan) istället för att inse att vi alla är en del av problemen.

    Det man kan lära av historien är att historien alltid upprepar sej. Jag blir bara så besviken, jag trodde att svenskarna var mer allmänbildade och pålästa för att falla för så enkel retorik som SD serverar.
    Men så är det ju, när maten tryter ger sej råttorna på varann.

  • Anonym (Undrar)

    Det är fortfarande ingen som kan ge KONKRETA svar på vad som är fel med SD...

  • Hayati

    Nä ush, gillar inte sd's politik. Tycker dom mest är pinsamma, inte speciellt omtyckta heller

  • Anonym (Undrar)
    Hayati skrev 2010-10-06 14:03:06 följande:
    Nä ush, gillar inte sd's politik. Tycker dom mest är pinsamma, inte speciellt omtyckta heller
    Oerhört konkret...

    Tycker det är genomgående okonkret vad gäller ogillande mot SD. Kan INGEN ha ett  stadigt argument med källa?
Svar på tråden Varför ska man INTE rösta på SD?