Är det ok att er 14-åring sova över hos flick- pojkvännen, och är det ok att flick- pojkvännen sover över hos er?
Nu har jag inga barn, är själv ganska ung fortfarande (20). När jag första gången sov över hos min pojkvän när jag var nyss fyllda 16, så hade vi redan haft sex flera gånger. Min mamma dock, när hon hörde om att jag ville sova över där, började svamla något om "gör inget du inte vill" och "jag kan hämta dig om du vill". Vid något tillfälle frågade hon om vi "idkade samlag" eller något åt det hållet, och det gjorde vi ju inte. Men rejält med oralsex var det i det förhållandet.
I alla mina förhållanden har jag varit den som tagit initativet till att ha sex för första gången. Så att killar skulle tjata sig till sex och tjejer vara offer, det stämmer nog inte.
Och jag håller med väldigt många andra här: att inte låta dem sova över hos varandra hindrar dem inte att ha sex. Sex kan man ha mitt på dagen också, speciellt om föräldrarna är på jobbet eller något.
När jag var yngre och singel, och kanske skulle sova över hos någon kompis eller på en fest frågade min mamma mig ofta "kommer det finnas killar där?", även om hon visste att jag var bisexuell och hade vänner av alla möjliga sexuella läggningar. Hade jag vågat strula runt hade jag kunnat göra det med tjejer också, och den kille som hängde med mig och mina tjejkompisar föredrog killar iaf.