• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Bara nyfiken fråga, handlar ni där regelbundet? eller köper ni bara vissa varor?

Har vänner som skyr Lidl verkligen,..etc etc...men hur ser ni på den affären? Personligen har jag inte varit där så jag kan omöjligen tycka något speciellt Drömmer

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • Wittra
    La Lola skrev 2010-09-15 12:45:05 följande:
    Jag älskar reklambladen!

Men jag får huvudvärk av butiken....så jag har bara varit in där 2 gånger....
    haha "huvudvärk" hur menar du då?
  • Wittra
    sär skriven skrev 2010-09-15 12:45:43 följande:
    Brukar gå snabbt och smidigt att handla på Lidl men är knappast något ställe där man storhandlar. De har bra basvaror, mjölk, bröd m.m. som dessutom är ganska billigt (tror mjölk kostar runt 6 kronor litern). Jag handlar bara på Lidl ibland om jag kör förbi och kommer på att jag behöver något.

Men vet människor som avskyr Lidl dels för att de inte gillar butiken, kassorna är konstiga och deras personalpolicy är gräslig, och så vet jag människor som aldrig skulle sätta sin fot på Lidl för att de är "för fina".

Själv bryr jag mig inte om att vara "fin" eller huruvida andra människor är det. Behöver jag mjölk kan jag lika gärna handla den på Lidl.
    Okej, ja...det jag hört lite om är just deras personalpolicy och därför har jag dragit mig för att handla där men samtidigt hör jag folk som varit så nöjda med maten därifrån...
  • Wittra

Okej, låter inte som det är sådär jättepositiv bild ni som svarat har av att Lidl. Jag undrar, deras personalpolicy som verkar ganska dålig, vad exakt går den ut på? Exempel på vad som är så dåligt? Att jag inte har handlat där beror nämligen på mycket jag hört..men det kan ju ha varit rykten osv...

• Wittra

Flera av er säger också att ni inte storhandlar där...varför då? Jag är av typen som vill handla allt mitt käk o hygiengrejs på samma ställe. Handlar på ICA .

• Wittra

Aha, men hur är Lidl när det gäller kravmärkta och ekologiska varor?

• Wittra

Också fått en känsla av att deras utbud och sortiment inte är det bästa. Vi har ju en affär i stan men aldrig handlat där pga allt konstigt jag hört om deras personalpolicy och jag inte stödja sånt genom att då handla i en sån affär med de reglerna etc....

lite tillbaka till min fråga om kravmärkt och ekologisk....har dem väldigt lite alltså? inte ens frukt som är kravmärkt?
    På tal om personalpolicyn så hörde jag något mycket, mycket konstigt för ett par år sedan..om det var Lidlaffärerna här i Sverige eller i Tyskland minns jag ej, men någonstans skulle tydligen kvinnlig personal vara tvungen at bära något slags rött band då de hade mens?! Förvånad Stämmer verkligen detta? Låter ju helt.......vrickat.

• Wittra
    Fenna skrev 2010-09-15 22:30:28 följande:
    Jag vet inte hur LIDL är i Sverige, men när jag bodde i Dublin handlade vi alltid basvarorna där (eller på Aldi som är en liknande affär). Det var jättestor prisskillnad jämfört med andra affärer.

Det roliga är att när LIDL först kom till Irland var det nästan bara utlänningar som handlade där och det ansågs inte alls "fint". Många irländare hade tom med sig kassar från andra affärer för att folk inte skulle se varifrån varorna kom. Sen kom den ekonomiska krisen och då ändrades det. 
    hehe, liiite den stilen som är i Sverige nu då., inte så att folk kanske byter kassar men ja....LIDL har väl inte bästa ryktet om sig...
  • Wittra

Någon skrev något om att kakor etc verkar innehålla en herrans massa socker, tillsatsämnen, etc....det är väl lite därför jag startade tråden..min svärmor handlar där iblad och jag tycker just kakor/godis ser så himla.......oäkta ut därifrån. Alltså som om massa färgämnen och konstigheter skulle vara i kakan/godiset etc...men jag har ju bara smakat på en sånt därifrån, aldrig varit inne och köpt själv. Tyckte  nog inte kakorna var så överdrivet goda nej...

• Wittra

Alltså...min mening med tråden var ju inte att folk skulle bli förbannad på om någon inte ville handla på Lidl..sorry om jag råkade uppröra känslor. Men en sak tycker jag , angående Lidl-reklamfilmerna,...detta med lock på frysarna? Det har ju många Coop och ICA också..., så personligen tycker jag inte Lidl är så unika i det fallet.

o jo, varor på pallar kan man ju tycka mycket om, personligen kan jag tycka att en skitig träpall inte har inne bland andra matvaror att göra. Men det är ju som sagt min egen åsikt ( vare sig pallarna står på ICA, Willys, Lidl eller Coop)...

Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?