Vad tycker ni om Lidl?
Jag gillar Lidl, handlar faktiskt mest där och på Netto som vi också har i stan, och så kompletterar jag på Coop (tidigare Maxi) om vi ska ha nåt som inte finns i de billigare butikernas utbud. Funkar fint tycker jag och ibland hittar man riktigt roliga/bra saker billigt där. Storhandlar på Coop gör jag inte, man blir ju ruinerad och knappast för att maten är så mycket bättre!!
Kassorna på Lidl är lite irriterande, men jag ser inget större problem med det. Ska jag handla mycket så har jag kundvagn och slänger ner varorna där om jag inte hinner packa (eller om vi är två, då är det inget problem att hinna). Handlar jag lite är det knappast något problem att hinna med.
Tjafset om personalpolitiken tycker jag är löjligt. Är det någon som verkligen vet hur det ser ut idag eller går ni fortfarande på vad som skrevs för ett antal år sen? Vad får er att tro att det är bättre personalpolitik hos andra kedjor? Är ni lika brydda om villkoren för andra arbetare inom yrkesgrupper som anses mindre glamourösa men ändå är ack så behövliga...? Nä, för det skrivs det ju inget om....