• Posh

Vad tycker ni om Lidl?

Det absolut enda som går att handla på Lidl är ibland frukt och grönsaker.
    Allt annat, precis allt annat är antingen skit och/eller inte tillräckligt billigt alls för den skit det är.

Kul ska det vara
  • Posh
    pindile skrev 2010-09-16 16:09:40 följande:
    Jaha
    , VIA, ariel, knorr, scan, arla, skogaholms, cocacola, kungsörnen, head & shoulders, axe, felix, rexona, heinz, ahlgrens bilar, polly, fazer godis, kinderägg, estrella, pringels, göteborgskex, GB glass, gorbys, gunnardafgårds , kronjäst, ingemar johansson, slotts senap, cilit bang, comfort, fanta, vanish, ramlösa, gevalia , löfbergs lila,  axa havregryn, kronägg, semper barnmat, OLW, Pripps blå, falcon, fun light, festis, Dan sukker, ögonkakao, kalles kaviar, pampers våtservetter, palmolive, colgate, sensodyn pepsodent, nutrilette, nutella, öhnos, Abbas fiskbullar och sill, cloetta, jif ........osv osv.......(alla dessa finns på Lidl.....)

ja detta är riktiga skitvaror, kan inte tänka mig att du någonsin köpt nåt av dessa varor??!!
    Ta det lilla lugna. Varför så upprörd?

Läs om, läs rätt.

Lidl profilerar sig med att de är så otroligt billiga. Som jag skrev anser jag att de inte är billiga, utan att de i mestades säljer ren skit.
    Övriga varor, bland vissa du räknade upp, handlar jag hellre i en ren och fräsch butik till samma pris.

Nöjd så?
    Kul ska det vara
  • Posh
    pindile skrev 2010-09-16 16:23:06 följande:
    jag tror jag läste rätt: allt annat  är skit skrev du? vad kan man missförstå med det??

jag är inte det minsta upprörd, men ville poängtera att det finns mer på Lidl än våra egna märken(som för övrigt håller en mkt bra standard).
    Och det är inte samma pris hos oss som tex på coop. Du får betala betydligt mkt mer för märkesvarorna där än på Lidl...
    Ja dina inlägg ger ett väldigt upprörd intryck iallafall. Men vad bra, nu är du tillfredställd med mitt svar. Bra.
    Kul ska det vara
  • Posh
    pindile skrev 2010-09-16 16:30:17 följande:
    uppfatta det hur du vill, jag försöker bara föra en dialog.
    Egentligen är jag inte tillfredställd med det, för du sa ju emot dig själv i dina svar.

Men jag lägger ner , för du ser ju inte själv vad jag menar. Skriver man som du att : allt annat är skit, precis allt!! då får man ju kunna backa upp det sen också....
    Jag skulle inte kalla detta en dialog precis. Nej jag säger inte emot mig själv, om du däremot inte begriper vad jag skrivit och menat är det ju trist såklart men jag orkar inte lägga mer tid på att förtydliga.
    Backa upp? Min åsikt ska jag backa upp? Okej, ja jag tycker fortfarande Lidl är för dyra för den kvalité de säljer.
    Deras blandade varumärken till trots.
    Uppbackat.
    Kul ska det vara
  • Posh
    pindile skrev 2010-09-16 16:54:04 följande:
    Ja  ViA tvättmedel tex är ju riktig skitkvalitet.....??!! när den dessutom kostar ett par kr mindre...nej då måste det ju vara nåt fel på den?? eller??

jaja, strunt samma, du har din åsikt och den verkar vara djupt rotad, så jag tror det kvittar vad jag berättar för dig, från insidan sett....du lär inte ändra åsikt ändå.....
    nedlagt.....
    Herregud människa, nej allt är inte skit på Lidl. Det som inte är skit är för dyrt för butikens standard. Om du uppfattade mitt svar på ett annat vis är det djupt beklagligt.

Nu har jag verkligen inte tid att upprepa mig mer. Men fascinerande att det verkar jobbigt för dig vad en annan människa tycker om en viss matbutik.
    Kul ska det vara
  • Posh
    pindile skrev 2010-09-16 20:54:30 följande:
    hahaha tror du verkligen att Lidl skickat mig till FL för att försvara företaget??? det var roligt!!!  vilka konspirationsteorier.....

Nej , jag trivs bara väldigt bra med mitt jobb och har varit med sen företaget kom till sverige.
    jag vet ju därför en hel del om företaget och kan inte låta bli att diskutera  om detta.
    Du får väl så klart tycka vad du vill, men detta är väl ett Diskussionsforum eller har jag fattat fel??
    Här är det meningen att man ska disskutera om saker , det är ju det som är hela tanken liksom.....
    Tänk att det var så uppenbart att du är anställd av Lidl. I varje sån här tråd, de poppar upp ibland, är det likadant.
    Någon frågar vad folk tycker om Lidl.
    Några säger som det är, butikerna är under kritik, men nej det kan inte de anställda på Lidl som har konton på FL tåla att höra. ;)

Är det personligt? Har jag missat nåt?
    Kul ska det vara
  • Posh
    Wittra skrev 2010-09-16 21:05:28 följande:
    Också lite konfunderad över så starka känslor över att någon inte gillar just en viss mataffär.
    Det säger du till mig för att jag bemött den känslosamma, ska vi säga "attacken" från annat håll i tråden? Nej det är inga starka känslor jag hyser inför butikskedjan Lidl. Jag hyser faktiskt rätt svala känslor för denna butik. Drömmer
    Kul ska det vara
  • Posh
    Wittra skrev 2010-09-16 21:09:36 följande:
    Öh? var ju så jag menade, att bara för någon inte är stormförtjust i en viss sorts affär så betyder det  ju inte att andra måste tycka så också...
    Jag tycker att alla får tycka precis vad de vill om matbutiker. Tror inte alla är överens om den saken i denna tråd dock.
    Kul ska det vara
  • Posh
    pindile skrev 2010-09-16 21:11:12 följande:
    Va? jag skrev lååångt upp i tråden att jag jobbar på Lidl, eller va menar du??

vaddå personligt? så om du hade ett jobb som du trivs med och det kom upp en sån här disskusion, antingen på nätet eller vid matbordet hemma skulle inte du då försvara det du vet nåt om? om du inte höll med, skulle du då inte säga det?

jag har arbetat på flertalet ställen innan detta och aldrigt trivts nånstans. Har då sagt rakt ut som det är att jag inte trivs med jobb, personalpolitik osv....finns måånga skitföretag som behandlar folk som nollor. Men nu trivs jag verkligen med mitt jobb, och där jag bor funkar allt som det ska i butiken. Jag tror på konceptet och jag trivs med arbete, personalen , cheferna osv...

men, neeej alla måste tycka samma på fl. får ju inte förekomma nån diskussion......
    Svarar bara på det väsentliga här, om min arbetsplats blev kritiserad skulle jag inte ha några problem med den saken nej.
    Jag är inte mitt arbete. Jag är heller inte samtliga som jobbar på mitt arbete.

Din sista mening är ironisk med tanke på hur glad du blev över att jag tycker din arbetsplats säljer vissa skitvaror. Man får tycka olika så länge man tycker som du eller?
    Kul ska det vara
  • Posh
    pindile skrev 2010-09-16 21:25:59 följande:
    haha, jag brukar inte hamna i forumet alls egentligen...men så råkade jag få syn på rubriken och var bara tvungen o läsa vad som stod....Sen blir man ju så fruktansvärt frustrerad på folks fördomar så det e inte klokt alltså...
    men du har rätt, jag skiter i detta nu, dessutom börjar tonen bli hätsk och personlig nu och det tar jag bara inte:(

Har också jobbat i andra kedjor, och även restaurangkedja där det förekom så mkt fusk att det var helöt vidrigt. men värst var i en livsmedelsfabrik där jag jobbade, helt sjukt vilka grejer dom gjorde.......men som sagt dom "märkena" är ju fina så det måste ju vara bättre att köpa dom produkterna ändå.....
    Okidoki, jag upplever snarare tvärtom att du inte klarade av att få din arbetsplats kritiserad och tog till en pissig ton så fort jag antydde att jag tycker butiken är skit.
    Men det är som sagt bara som vanligt. Lidl ska inte behöva utstå kritik. Av nån anledning.
    Kul ska det vara
  • Posh
    Korsriddaren skrev 2010-09-17 13:23:47 följande:
    Uppenbarligen har man ett utmärkt lojalitetsprogram i företaget där man på ett mycket förtjänstfullt sätt lyckas hjärntvätta sina anställda till att tro att Lidl är guds gåva till mänskligheten.
    Ja jag tror nästan det. De som inte får sparken innan provanställningen löper ut vill säga, eller svimmar i kassan. Det är inte ovanligt vad jag har förstått.
    Kul ska det vara
  • Posh
    Korsriddaren skrev 2010-09-17 13:34:08 följande:
    Problemet är att (fortfarande) så är det så på många ställen. Personalen ses inte som personal, utan som produktionsenheter. Ganska förkastlig människosyn, och i förlängningen inte ett sunt sätt att driva företag.
    Nej det är ju inte det. Tycker det rimmar väldigt illa med hur vi behandlar anställda i detta land för övrigt egentligen. Eller hur man ska behandla personal kanske jag ska säga.
    Men jag tycker det är upp till var man att stå upp för sina rättigheter, det jag ogillar med butiken är hur de försöker åka snålskjuts på ett egenhändigt påhittat rykte om att vara billiga (och bra) när de är medeldyra och på 9 av 10 varor usla.
    Det är inte ok. Då handlar man nån annanstans.
    Kul ska det vara
  • Posh
    MatsAtari skrev 2010-09-17 14:12:03 följande:
    Är det där hejet något att haka upp sig på tycker du?
    De på Hemköp eller Ica sitter där och säger hej till varenda kund hela dagarna långa.
    Blir det trevligare för dig om arbetsgivaren tvingar personalen tvingas säga hej.
    Betyder ett hej någonting om personen som säger det inte gör det av fri vilja?
    Fel växel har jag aldrig fått själv, men erat Lidl kanske finns i någon lite ort där man inte har haft råd att införskaffa kassa-apparat?
    Kassaapparater räknar inte ut växeln.. host, host. Såvida det inte är cashguard men det har man knappast på Lidl.
    Hälsa på kunden ska de göra för att kunden ska känna sig välkommen- är inte det viktigt på Lidl?
    Kul ska det vara
  • Posh
    Korsriddaren skrev 2010-09-17 14:31:18 följande:
    Om man inte anser att det är viktigt att vara trevlig mot kunderna, oavsett vilken butiksverksamhet man bedriver, så tycker jag att man allvarligt skall fundera över om det verkligen är service man skall syssla med.
    Mmmmm precis
    Kul ska det vara
  • Posh
    MatsAtari skrev 2010-09-17 14:49:46 följande:
    Nej, men en kassaapparat berättar ju hur mycket pengar kunden ska ha tillbaka.
    Normalt sett räcker ju det för att det ska bli rätt.
    Det spelar ingen roll. Alla kan räkna fel ändå eller hur?
    Kul ska det vara
  • Posh
    Korsriddaren skrev 2010-09-17 19:54:28 följande:
    OffT, jag kan inte skriva i din GB längre, varför går inte det? Rynkar på näsan
    För mycket stalkande i inbox etc, har satt upp ett (tillfälligt kanske) hinder för allt och alla typ. ;)
    Kul ska det vara
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?