• Lussekatten87

Vad tycker ni om Lidl?

Här där jag bor är det bara okompetenta,otrevliga,icke servicemindade personer som arbetar i butiken.
    Ja,det är sant och jag har varit där ett flertal gånger.
    Går jag mot all förmodan dit är det för att köpa godis,hygienartiklar eller te/kaffe.

• Lussekatten87
    ThePointOfItAll skrev 2010-09-16 13:05:25 följande:

Går ofta dit positiv och hem irriterad p.g.a personalen, undviker butiken helt enkelt.
    Samma här! Brukar få gå hem superarg/irriterad på grund av personalen där!
    De säger mycket sällan hej i kassan,ingen ögonkontakt, man får ofta fel växel tillbaka i vår butik och får själv säga till,ingen ursäkt får man heller! Slappt beteende mm....Skrikandes
  • Lussekatten87
    Wittra skrev 2010-09-17 11:26:05 följande:
    Oj, då är det nog bäst att du undviker affären så du slipper känna så Glad finns ju ingen anledning att gå till en butik som får en att må dåligt eller bli arg..
    Nej,precis. Jag handlar inte där mer än kanske..2 ggr/år. jag önskar att det var lite trevligare atmosfär där så man kunde gå dit oftare eftersom den ligger så pass nära hemmet.
  • Lussekatten87
    MatsAtari skrev 2010-09-17 14:12:03 följande:
    Är det där hejet något att haka upp sig på tycker du?
    De på Hemköp eller Ica sitter där och säger hej till varenda kund hela dagarna långa.
    Blir det trevligare för dig om arbetsgivaren tvingar personalen tvingas säga hej.
    Betyder ett hej någonting om personen som säger det inte gör det av fri vilja?
    Fel växel har jag aldrig fått själv, men erat Lidl kanske finns i någon lite ort där man inte har haft råd att införskaffa kassa-apparat?
    Ja,det är självklart av betydelse att man hälsar på personen man betjänar!
     Det gör man ju i alla andra butiker och affärsrörelser. Om du skall köpa en ny bil vill du inte att bilförsäljaren hälsar på dig och ser dig ögonen när ni möts för första gången? Eller att läkaren tar dig i hand innna ni går in och du får punga ut 140 kr för besöket? Man skapar förtoende mellan två personer, även för att kunden skalll komma tillbaka flera gånger.Det kallas kundkontakt.

Vet inte om 40.000 pers är så lite,tycker det är en rätt normal stor stad.....
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?