• Ejin

Vad tycker ni om Lidl?

pindile skrev 2010-09-16 21:05:17 följande:
    Beror ju kanske på vart man bor om man tjänar på att åka runt. Vi måste tex åka 3 mil bara för att handla öht, så då kan vi gott ta ett par km extra för att handla på ett extra ställe.

Hur menas med starka? jag har bara gett svar på det jag vet nåt om. Om nån skriver nåt som jag ju vet från insidan inte är sant så måste väl jag kunna svara på det utan att nån tror att jag är en lidl-agent som föröker värva folk via nätet;)   haha

så klart får alla ha olika åsikter och upplevelser, men jag upprepar mig, detta är ett disskusionsforum, vill man inte disskutera så hör man inte hemma här inne:) då får man ta o hitta ett åsiktsforum istället (om det nu finns nåt sånt....haha)

strunt samma, jag hoppas att om ni nån gång hanslar på lidl får ett bra bemötande och blir nöjda med era inköp, vill ni inte handla där så är det väl bra med det:)
    Känner igen dig från en annan lidl diskussion som jag också medverkade i...
    Lika bra att du ger upp.. Vissa har redan bestämt sig för att allt med lidl är tolt skit.. och vad man än säger så tycker dom så som dom har bestämt. så är det bara..

Jag blir också grymt frustrerad. speciellt på detta med personal politiken. men oftast försöker jag låta bli att ta den diskussionen nu mer för man blir bara irriterad...
    Vill folk betala mer än dom måste för sin mat så får dom ju göra de då.. Så kan vi sitta nöjda hemma med våran mat med bra ( ja faktiskt) kvalite och njuta av mer slantar i plånboken..

Kan tillägga att jag har en hel del erfarenhet av minst två större matvarukedjor i detta land och vet att det förekommer en hel del skit i era "fin butiker" som skulle få er att häpna...
  • Ejin
    Wittra skrev 2010-09-16 22:13:42 följande:
    Så alla ICA  och COOP-handlare t.e.x är missnöjda? Eller vad ska denna mening tjäna för syfte? Jag har alltid, eller jag och min sambo har alltid värderat bra mat och alltid varit supernöjda med maten från ICA. Om sedan våra grannar är skitnöjda för de lyckats handla till sådär en hundring mindre är helt ointressant för oss.....vi ser inga problem att betala de priser som finns på ICA. Vi har ICA-kort, samlar poäng och får lite rabattcheckar emellanåt..funkar finfint. 

Euurhhmm.. tycker du ska läsa om och läsa rätt tack.. exakt var skriver jag att copp och ica handlare är missnöjda?? För jag kan inte se det någonstans i mitt inlägg faktiskt. Jag skrev att VI som handlar på lidl (i detta fallet pindeli (eller vad hennes nick var) och jag sitter hemma nöjda med mat av bra kvalite som har kostat mindre pengar... Inte någonstans i mitt inlägg skrev jag att folk som handlar i andra butiker är mer missnöjda..

Förövrigt tycker jag det är en otroligt barnslig och omogen nivå på vissa här i tråden som påstår att man är hjäntvättad för att man trivs på sin arbetsplats och tycker den är bra... Antingen har man bra och SANNA argument för något man hävdar.. Eller så kan man ju ta till löjliga personangrepp för att någon vill försvara sin arbetsplats...

Ni får tycka precis vad ni vill om lidl, eller ica för den delen. Alla tycker olika. Inget konstigt med det.. men man behöver ju inte göra sig dummare än vad man är...

• Ejin
    Korsriddaren skrev 2010-09-17 19:32:20 följande:
    Då tycker jag att du skall följa devisen själv. Sök i media om vilka problem anställda haft på Lidl och gör det samma för ICA. Just det, blir inte många träffar för ICA. Slutsatsen är därför mycket enkel.

Ett övrigt tips, det heter inte coop, det heter CCCP, eller kommunistiska konsum om du så vill. Flört 
    Jag talar ju av egen erfarnhet så jag vet ju vad jag pratar om. Det är skillnaden.
    Du ska veta att vi som jobbar på lidl går på tå. För allt. och då menar jag ALLT som vi gör som kan det minsta reta upp någon så kan man slå vad om att det kommer stå i tidningarna...Man måste vara mer än trevlig mot kunderna även om dom hotar en eller totalt förolämpar en. För annars så hotar dom med media.
    Samtidigt har jag en närstående som jobbat i en annan (svensk) kedja. Vill inte säga mer än så. Onödigt att hänga ut någon. men det är en stor arbetsplats iaf. Och den arbetsgivaren har inte alltid rent mjöl i påsen kan jag säga. Dom anställda behandlas som skit ibland rent ut sagt. och konstigt nog. inte en enda tidningsartikel kan läsas om de....
    Mkt märkligt....
  • Ejin
    S vali s skrev 2010-09-17 19:49:11 följande:
    Jag kan inte låta bli att undra om det även ingår i arbetsuppgifterna att försvara sin arbetsplats in absurdum

som sagt.. man behöver ju inte göra sig dummare än vad man är. Vilket lågt och löjligt påhopp. Tråkigt att vuxna människor här på fl inte kan disskutera på en vuxen och normal nivå, Det var ungefär som jag trodde här. jag skulle inte ha gett mig in i en disskussion. För det leder aldrig till nått mer än irritation ....
  • Ejin
    Korsriddaren skrev 2010-09-17 19:53:41 följande:
    Låter ju som en jättetrevlig arbetsplats, där man måste gå på tå hela tiden. Tungan ute
    jag tror nog att du fattar vad jag menar ....
  • Ejin
    S vali s skrev 2010-09-17 19:59:41 följande:
    Jag tycker bara att det blir lite "sektaktigt" när anställda lovordar sin arbetsplats och skriver att dom vet minsann hur det är, dom har egen erfarenhet...
    Javisst, du vet hur det är på just det Lidl du är anställd på - hur personalen behandlas på andra Lidl butiker är väl knappast något du har 100% insyn i, eller

Visst blir personal säkerligen illa behandlade även inom de andra livsmedelskedjorna men jag har ingen bekant som berättat om det, däremot har jag två nära vänner och 3 barn till bekanta som har blivit tvivelaktigt behandlade i olika Lidl butiker, Lidl butiken på vår ort är sunkig, ofräsch o har ett riktigt skralt utbud beträffande frukt o grönt - det är min erfarenhet en erfarenhet som enligt ngr här i tråden som är anställda på Lidl inte är med sanningen överensstämmande eftrersom dom själva jobbar på Lidl och minsann vet hur det är...

Ja, vad är trovärdigt Din eller min erfarenhet

Iställer för att försvara in i absurdum kanske man skulle ta till sig lite av kritiken
    Eftersom jag vet hur lidls organisation är uppbyggt så tror jag helt enkelt inte på en hel del av allt som skrivs eftersom jag inser att en hel del är rent skit snack. men visst.. det finns säkerligen olika lidl i sverige där personalen behandlas som skit. Såklart. varför skulle de inte. Precis som de finns olika netto, ica och konsum där det säkerligen inte är så skoj att jobba. jag har bara påpekat att det inte är så överlag...

Tråkigt att din lidl butik är så kass. Kan förstå att du inte vill handla där då. Känner dock inget behov av att ta åt mig av den kritiken då vi har i min stad jätte fin frukt och grönt. Sen hur din butik har och gör kan jag inte svara för då jag inte jobbar där...Vet dock att det jobbas ganska hårt för att butikerna ska vara rena fina och fräscha men kan bara beklaga då att dom på din ort uppenbarligen är fel person på fel plats...

Bara för att man inte sitter på en internet sida och snacka skit om sin arbetsplats behöver det inte vara sektlikt. tvärtom. Folk som sitter och snackar skit om sin arbetsgivare på nätet är något av de dummaste jag vet..  Då får man ju göra nått åt de och byta jobb istället...Hade jag tyckt att lidl hade varit kass hade jag jobbat någon annanstans..
  • Ejin
    S vali s skrev 2010-09-17 20:16:54 följande:
    Jag ger mig överhuvudtaget inte in i diskussioner på nätet beträffande min arbetsgivare/arbetsplats och när det gäller kritik mot min arbetsgivare/arbetsplats så tar jag det inte personligt.
    Självklart försvarar jag men samtidigt måste man ju inse att ingen är 100% och kan man inte bemöta och ta till sig kritik kan man inte heller utvecklas
    såklart fattar jag att ingen är 100%.. så uppe i de blå lever jag inte..
    Som jag skrev innan.. brukar försöka undvika och ge mig in i sådana diskussioner me. men kunde bara inte låta bli. Tänkte att de kunde vara något positivt i uppvägande till allt negativt me. Man måste ju få tala från båda sidor. Både dom som tycker något positivt och något negativt. vore en tråkig värld annars...
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?