• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Bara nyfiken fråga, handlar ni där regelbundet? eller köper ni bara vissa varor?

Har vänner som skyr Lidl verkligen,..etc etc...men hur ser ni på den affären? Personligen har jag inte varit där så jag kan omöjligen tycka något speciellt Drömmer

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • gutegirl
    pindile skrev 2010-09-16 13:38:34 följande:
    det enda brödet som inte är skogaholms vanliga tex sirapslimpa, osv svenska sorter är amerikansk toast och fullkornsbröd/solrosbröd. Allt annat är samma som på ICA, och gammalt är det aldrig då vi har nytt bröd som kommer varje dag och det gamla rensas bort innan öppning.

Jag äter inte heller gris och kan hålla med om att utbudet är dåligt :(:(
    Men att det som finns är oaptitligt håller jag inte med om. korven tex är ju samma sort som på netto och willys. Och de frysta varorna tex kyklingkebaben är ju jättegod....men smaken är väl som baken antar jag. Undrar bara om du verkligen kollat vad det är för varor och märken på det som finns i butiken.

Frukt och grönsakerna är bäst på lidl tycker jag, handlar helst där. Så där tycker vi samma iaf:)
    Vill man ha ett gpott bröd ska man inte köpa bröd från de stora bagerierna öht. DÅ ska man gå till ett riktigt bageri och handla över disk.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Posh
    pindile skrev 2010-09-16 16:09:40 följande:
    Jaha
    , VIA, ariel, knorr, scan, arla, skogaholms, cocacola, kungsörnen, head & shoulders, axe, felix, rexona, heinz, ahlgrens bilar, polly, fazer godis, kinderägg, estrella, pringels, göteborgskex, GB glass, gorbys, gunnardafgårds , kronjäst, ingemar johansson, slotts senap, cilit bang, comfort, fanta, vanish, ramlösa, gevalia , löfbergs lila,  axa havregryn, kronägg, semper barnmat, OLW, Pripps blå, falcon, fun light, festis, Dan sukker, ögonkakao, kalles kaviar, pampers våtservetter, palmolive, colgate, sensodyn pepsodent, nutrilette, nutella, öhnos, Abbas fiskbullar och sill, cloetta, jif ........osv osv.......(alla dessa finns på Lidl.....)

ja detta är riktiga skitvaror, kan inte tänka mig att du någonsin köpt nåt av dessa varor??!!
    Ta det lilla lugna. Varför så upprörd?

Läs om, läs rätt.

Lidl profilerar sig med att de är så otroligt billiga. Som jag skrev anser jag att de inte är billiga, utan att de i mestades säljer ren skit.
    Övriga varor, bland vissa du räknade upp, handlar jag hellre i en ren och fräsch butik till samma pris.

Nöjd så?
    Kul ska det vara
  • pindile
    Posh skrev 2010-09-16 16:18:53 följande:
    Ta det lilla lugna. Varför så upprörd?

Läs om, läs rätt.

Lidl profilerar sig med att de är så otroligt billiga. Som jag skrev anser jag att de inte är billiga, utan att de i mestades säljer ren skit.
    Övriga varor, bland vissa du räknade upp, handlar jag hellre i en ren och fräsch butik till samma pris.

Nöjd så?
    jag tror jag läste rätt: allt annat  är skit skrev du? vad kan man missförstå med det??

jag är inte det minsta upprörd, men ville poängtera att det finns mer på Lidl än våra egna märken(som för övrigt håller en mkt bra standard).
    Och det är inte samma pris hos oss som tex på coop. Du får betala betydligt mkt mer för märkesvarorna där än på Lidl...
  • Posh
    pindile skrev 2010-09-16 16:23:06 följande:
    jag tror jag läste rätt: allt annat  är skit skrev du? vad kan man missförstå med det??

jag är inte det minsta upprörd, men ville poängtera att det finns mer på Lidl än våra egna märken(som för övrigt håller en mkt bra standard).
    Och det är inte samma pris hos oss som tex på coop. Du får betala betydligt mkt mer för märkesvarorna där än på Lidl...
    Ja dina inlägg ger ett väldigt upprörd intryck iallafall. Men vad bra, nu är du tillfredställd med mitt svar. Bra.
    Kul ska det vara
  • tjej87

Jag handlar inte på Lidl pga alla konstigheter dom har haft för sig. Vägrade ha kundtoalett, personalen fick inte gå på toa när dom ville utom när dom hade mens (då skulle dom ha pannband så man visste att dom hade mens), fraktade mjölk från tyskland (som sedan hälldes ut) när det finns mjölk här i Sverige, dåliga anställningsavtal där man inte fick heltid och inte heller fick jobba någon annastans samtidigt när man bar ahde deltid osv.  Att Lidl sen gör reklam för att dom endast har ett fåtal sorter av t.ex ketchup gör att jag ännu mindre vill handla där, jag vill välja själv vilket märke jag ska köpa! 

Jag trivs bra på ICA, där är det alltid trevligt, lagom priser, allt jag vill ha brukar finnas och det är rent och fint :D

• pindile
    Posh skrev 2010-09-16 16:27:11 följande:
    Ja dina inlägg ger ett väldigt upprörd intryck iallafall. Men vad bra, nu är du tillfredställd med mitt svar. Bra.
    uppfatta det hur du vill, jag försöker bara föra en dialog.
    Egentligen är jag inte tillfredställd med det, för du sa ju emot dig själv i dina svar.

Men jag lägger ner , för du ser ju inte själv vad jag menar. Skriver man som du att : allt annat är skit, precis allt!! då får man ju kunna backa upp det sen också....
  • Posh
    pindile skrev 2010-09-16 16:30:17 följande:
    uppfatta det hur du vill, jag försöker bara föra en dialog.
    Egentligen är jag inte tillfredställd med det, för du sa ju emot dig själv i dina svar.

Men jag lägger ner , för du ser ju inte själv vad jag menar. Skriver man som du att : allt annat är skit, precis allt!! då får man ju kunna backa upp det sen också....
    Jag skulle inte kalla detta en dialog precis. Nej jag säger inte emot mig själv, om du däremot inte begriper vad jag skrivit och menat är det ju trist såklart men jag orkar inte lägga mer tid på att förtydliga.
    Backa upp? Min åsikt ska jag backa upp? Okej, ja jag tycker fortfarande Lidl är för dyra för den kvalité de säljer.
    Deras blandade varumärken till trots.
    Uppbackat.
    Kul ska det vara
  • pindile
    tjej87 skrev 2010-09-16 16:29:53 följande:
    Jag handlar inte på Lidl pga alla konstigheter dom har haft för sig. Vägrade ha kundtoalett, personalen fick inte gå på toa när dom ville utom när dom hade mens (då skulle dom ha pannband så man visste att dom hade mens), fraktade mjölk från tyskland (som sedan hälldes ut) när det finns mjölk här i Sverige, dåliga anställningsavtal där man inte fick heltid och inte heller fick jobba någon annastans samtidigt när man bar ahde deltid osv.  Att Lidl sen gör reklam för att dom endast har ett fåtal sorter av t.ex ketchup gör att jag ännu mindre vill handla där, jag vill välja själv vilket märke jag ska köpa! 

Jag trivs bra på ICA, där är det alltid trevligt, lagom priser, allt jag vill ha brukar finnas och det är rent och fint :D
    Vi lånar ut vår personaltoalett till gamla, barn och sjuka. Men har tyvärr igen toalett för vanliga vuxna folk. Detta har vissa orsaker. När vi gick ifrån denna regel slutade det med att vi på en veckas tid hade haft nån kund som kletat bajs på väggarna , en ung tjej som satte sig och bajsade i vår papperskorg och nån som slängde sina nerskitade trosor på golvet......detta på vår toa som vi använder när vi tex har rast...inte så kul:(

Pannbandet hände i tjeckien , det är inte unikt för lidl där utan handlar helt enkelt om att dom inte har såna bra lagar som vi i sverige som skyddar personal.

Anställningsavtalen såg ut så i en månad ungefär när lidl kom till sverige, men dom insåg snabbt att man inte kan göra hur man vill här i sverige utan fick lov att rätta sig efter kollektivavtalet som alla andra företag.
    Att vi har vissa som jobbar tex 25/h i veckan beror på att vi ej kan lägga schema om vi inte har vissa som går färre timmar, och bättre  att erbjuda nån 25/h än inget jobb alls?

Håller med om mjölken, det var idiotiskt, men som tur är har ledningen lyssnat på kunderna och numera kommer all mjölk utom hållbarhetsmjölken från sverige. Falköpings mejeri gör numera vår "egna" mjölk.

det där med ketchupen kan jag också hålla med om att reklamen e lite dum....men vi har ju de vanligaste märkena felix och heinz. Så de flesta kan ju handla sin ketchup hos oss.
  • pindile
    gutegirl skrev 2010-09-16 16:15:38 följande:
    Vill man ha ett gpott bröd ska man inte köpa bröd från de stora bagerierna öht. DÅ ska man gå till ett riktigt bageri och handla över disk.
    Håller med!! själv älskar jag bageribröd, eller att baka själv...mmmmm
    men många köper ju dock tex sirapslimpa från skogaholms och då är den ju exakt samma hos oss som på ICA, enda skillnaden är att du får den ett par kr billigare hos oss.
  • pindile
    Ja  ViA tvättmedel tex är ju riktig skitkvalitet.....??!! när den dessutom kostar ett par kr mindre...nej då måste det ju vara nåt fel på den?? eller??

jaja, strunt samma, du har din åsikt och den verkar vara djupt rotad, så jag tror det kvittar vad jag berättar för dig, från insidan sett....du lär inte ändra åsikt ändå.....
    nedlagt.....
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?