• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Bara nyfiken fråga, handlar ni där regelbundet? eller köper ni bara vissa varor?

Har vänner som skyr Lidl verkligen,..etc etc...men hur ser ni på den affären? Personligen har jag inte varit där så jag kan omöjligen tycka något speciellt Drömmer

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • Ejin
    pindile skrev 2010-09-16 21:05:17 följande:
    Beror ju kanske på vart man bor om man tjänar på att åka runt. Vi måste tex åka 3 mil bara för att handla öht, så då kan vi gott ta ett par km extra för att handla på ett extra ställe.

Hur menas med starka? jag har bara gett svar på det jag vet nåt om. Om nån skriver nåt som jag ju vet från insidan inte är sant så måste väl jag kunna svara på det utan att nån tror att jag är en lidl-agent som föröker värva folk via nätet;)   haha

så klart får alla ha olika åsikter och upplevelser, men jag upprepar mig, detta är ett disskusionsforum, vill man inte disskutera så hör man inte hemma här inne:) då får man ta o hitta ett åsiktsforum istället (om det nu finns nåt sånt....haha)

strunt samma, jag hoppas att om ni nån gång hanslar på lidl får ett bra bemötande och blir nöjda med era inköp, vill ni inte handla där så är det väl bra med det:)
    Känner igen dig från en annan lidl diskussion som jag också medverkade i...
    Lika bra att du ger upp.. Vissa har redan bestämt sig för att allt med lidl är tolt skit.. och vad man än säger så tycker dom så som dom har bestämt. så är det bara..

Jag blir också grymt frustrerad. speciellt på detta med personal politiken. men oftast försöker jag låta bli att ta den diskussionen nu mer för man blir bara irriterad...
    Vill folk betala mer än dom måste för sin mat så får dom ju göra de då.. Så kan vi sitta nöjda hemma med våran mat med bra ( ja faktiskt) kvalite och njuta av mer slantar i plånboken..

Kan tillägga att jag har en hel del erfarenhet av minst två större matvarukedjor i detta land och vet att det förekommer en hel del skit i era "fin butiker" som skulle få er att häpna...
  • Posh
    pindile skrev 2010-09-16 21:11:12 följande:
    Va? jag skrev lååångt upp i tråden att jag jobbar på Lidl, eller va menar du??

vaddå personligt? så om du hade ett jobb som du trivs med och det kom upp en sån här disskusion, antingen på nätet eller vid matbordet hemma skulle inte du då försvara det du vet nåt om? om du inte höll med, skulle du då inte säga det?

jag har arbetat på flertalet ställen innan detta och aldrigt trivts nånstans. Har då sagt rakt ut som det är att jag inte trivs med jobb, personalpolitik osv....finns måånga skitföretag som behandlar folk som nollor. Men nu trivs jag verkligen med mitt jobb, och där jag bor funkar allt som det ska i butiken. Jag tror på konceptet och jag trivs med arbete, personalen , cheferna osv...

men, neeej alla måste tycka samma på fl. får ju inte förekomma nån diskussion......
    Svarar bara på det väsentliga här, om min arbetsplats blev kritiserad skulle jag inte ha några problem med den saken nej.
    Jag är inte mitt arbete. Jag är heller inte samtliga som jobbar på mitt arbete.

Din sista mening är ironisk med tanke på hur glad du blev över att jag tycker din arbetsplats säljer vissa skitvaror. Man får tycka olika så länge man tycker som du eller?
    Kul ska det vara
  • pindile
    Posh skrev 2010-09-16 21:15:12 följande:
    Svarar bara på det väsentliga här, om min arbetsplats blev kritiserad skulle jag inte ha några problem med den saken nej.
    Jag är inte mitt arbete. Jag är heller inte samtliga som jobbar på mitt arbete.

Din sista mening är ironisk med tanke på hur glad du blev över att jag tycker din arbetsplats säljer vissa skitvaror. Man får tycka olika så länge man tycker som du eller?
    att håna människor verkar vara ditt signum, det märkt ju tydligt nu...:(
    och när slutade denna tråd handla om  lidl och börja handla om mig och hur jag "reagerar"?
    lite sorgligt att ni inte kan hålla er till sakfrågan utan måste ta till personliga angrepp för att känna som att ni går vinnande ur .
    Har aldrig påstått att jag är mitt arbete och alla som jobbar där. Det enda jag gjort är att ha försökt föra en diskussion på ett forum ämnat för just detta.....
    när gick jag över till att bli personlig mot dig? just det inte alls.....
    har upprepat flertalet ggr att alla får tycka som dom vill, men med tanke på vart ni skriver era inlägg så får ni räkna med att ta en diskussion sen om det dyker upp folk som inte tycker som er.
    Nu lägger jag ner, när det börjar gå till personangrepp då anser jag att det inte är nån vits att fortsätta dialogen, finns ingen orsak till det.
  • pindile
    Ejin skrev 2010-09-16 21:14:44 följande:
    Lika bra att du ger upp.. Vissa har redan bestämt sig för att allt med lidl är tolt skit.. och vad man än säger så tycker dom så som dom har bestämt. så är det bara..

Jag blir också grymt frustrerad. speciellt på detta med personal politiken. men oftast försöker jag låta bli att ta den diskussionen nu mer för man blir bara irriterad...
    Vill folk betala mer än dom måste för sin mat så får dom ju göra de då.. Så kan vi sitta nöjda hemma med våran mat med bra ( ja faktiskt) kvalite och njuta av mer slantar i plånboken..

Kan tillägga att jag har en hel del erfarenhet av minst två större matvarukedjor i detta land och vet att det förekommer en hel del skit i era "fin butiker" som skulle få er att häpna...
    haha, jag brukar inte hamna i forumet alls egentligen...men så råkade jag få syn på rubriken och var bara tvungen o läsa vad som stod....Sen blir man ju så fruktansvärt frustrerad på folks fördomar så det e inte klokt alltså...
    men du har rätt, jag skiter i detta nu, dessutom börjar tonen bli hätsk och personlig nu och det tar jag bara inte:(

Har också jobbat i andra kedjor, och även restaurangkedja där det förekom så mkt fusk att det var helöt vidrigt. men värst var i en livsmedelsfabrik där jag jobbade, helt sjukt vilka grejer dom gjorde.......men som sagt dom "märkena" är ju fina så det måste ju vara bättre att köpa dom produkterna ändå.....
  • Wittra
    Ejin skrev 2010-09-16 21:14:44 följande:

Så alla ICA  och COOP-handlare t.e.x är missnöjda? Eller vad ska denna mening tjäna för syfte? Jag har alltid, eller jag och min sambo har alltid värderat bra mat och alltid varit supernöjda med maten från ICA. Om sedan våra grannar är skitnöjda för de lyckats handla till sådär en hundring mindre är helt ointressant för oss.....vi ser inga problem att betala de priser som finns på ICA. Vi har ICA-kort, samlar poäng och får lite rabattcheckar emellanåt..funkar finfint. 

• Made in Taiwan

Det enda jag verkligen inte gillar, det är makrillfile på burk. Urka!! Tror jag måste kräkas bara jag tänker på't...

Min syrra jobbar också på Lidl. Jag vet inte varifrån alla har fått så skev bild ifrån.

• marsmarsmåne

Gillar inte affären, känns så skitig, ofta utspillt på golvet efter saker som gått sönder och så stora varuberg man är rädd för allt ska ramla när man tar något för lägga i korgen.

• MatsAtari

Jag handlar det mesta på Lidl numera och är jättenöjd med dom.
    Senast var det löpartajts för 100kr, riktiga löparskor för 200kr (1/5-1/10 av vad likvärdiga Nike kostar.)
    Jeans för 100krSkrattande

Nästan alla basvaror är billigare på Lidl än på Hemköp som ligger 100m bort.

• Seka

Lidl här i stan är numera helt ok, förut var det lite konstig personal, men som sagt det har blivit mycket bättre.
    Det som ffa avhåller mig ibland är att de inte har allt man behöver. Periodvis har man mera tid och då gör inte det så mycket, men kan gå till flera ställen då.

Lidl varierar mycket från ort till ort kan jag tala om. Där mina föräldrar bor är lidl en toppenbutik. Dom har bytt ut de konstiga kassorna mot nya (med plats för varorna) och om man efterfrågar en vara tar de hem den (jo det är sant).

• Fenna
    Wittra skrev 2010-09-16 22:13:42 följande:
    Så alla ICA  och COOP-handlare t.e.x är missnöjda? Eller vad ska denna mening tjäna för syfte? Jag har alltid, eller jag och min sambo har alltid värderat bra mat och alltid varit supernöjda med maten från ICA. Om sedan våra grannar är skitnöjda för de lyckats handla till sådär en hundring mindre är helt ointressant för oss.....vi ser inga problem att betala de priser som finns på ICA. Vi har ICA-kort, samlar poäng och får lite rabattcheckar emellanåt..funkar finfint. 

Varför åker du inte och tittar hur det är på Lidl själv om du vill veta hur det är istället för att starta en tråd?

Jag tycker att det är positivt att folk som jobbar där skriver i tråden, det betyder ju förhoppningsvis att de 1) Trivs och 2) Lyssnar på kunderna.
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?