• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Bara nyfiken fråga, handlar ni där regelbundet? eller köper ni bara vissa varor?

Har vänner som skyr Lidl verkligen,..etc etc...men hur ser ni på den affären? Personligen har jag inte varit där så jag kan omöjligen tycka något speciellt Drömmer

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • Lussekatten87

Här där jag bor är det bara okompetenta,otrevliga,icke servicemindade personer som arbetar i butiken.
    Ja,det är sant och jag har varit där ett flertal gånger.
    Går jag mot all förmodan dit är det för att köpa godis,hygienartiklar eller te/kaffe.

• sprallig

Hej har inte läst hela tråden men jag handlar på två  butiker Wilys och LIdle och tycker väldigt bra om båda

• Wittra
    Fenna skrev 2010-09-17 10:35:22 följande:
    Varför åker du inte och tittar hur det är på Lidl själv om du vill veta hur det är istället för att starta en tråd?

Jag tycker att det är positivt att folk som jobbar där skriver i tråden, det betyder ju förhoppningsvis att de 1) Trivs och 2) Lyssnar på kunderna.
    Eh? För att jag ville höra hur andra såg på stället. Det var ju er jag frågade och jag kommenterar vad folk skriver...inte så konstigt.
  • Lussekatten87
    ThePointOfItAll skrev 2010-09-16 13:05:25 följande:

Går ofta dit positiv och hem irriterad p.g.a personalen, undviker butiken helt enkelt.
    Samma här! Brukar få gå hem superarg/irriterad på grund av personalen där!
    De säger mycket sällan hej i kassan,ingen ögonkontakt, man får ofta fel växel tillbaka i vår butik och får själv säga till,ingen ursäkt får man heller! Slappt beteende mm....Skrikandes
  • Wittra
    Lussekatten87 skrev 2010-09-17 11:21:49 följande:
    Samma här! Brukar få gå hem superarg/irriterad på grund av personalen där!
    De säger mycket sällan hej i kassan,ingen ögonkontakt, man får ofta fel växel tillbaka i vår butik och får själv säga till,ingen ursäkt får man heller! Slappt beteende mm....Skrikandes
    Oj, då är det nog bäst att du undviker affären så du slipper känna så Glad finns ju ingen anledning att gå till en butik som får en att må dåligt eller bli arg..
  • Lussekatten87
    Wittra skrev 2010-09-17 11:26:05 följande:
    Oj, då är det nog bäst att du undviker affären så du slipper känna så Glad finns ju ingen anledning att gå till en butik som får en att må dåligt eller bli arg..
    Nej,precis. Jag handlar inte där mer än kanske..2 ggr/år. jag önskar att det var lite trevligare atmosfär där så man kunde gå dit oftare eftersom den ligger så pass nära hemmet.
  • Wittra
    Lussekatten87 skrev 2010-09-17 11:31:38 följande:
    Nej,precis. Jag handlar inte där mer än kanske..2 ggr/år. jag önskar att det var lite trevligare atmosfär där så man kunde gå dit oftare eftersom den ligger så pass nära hemmet.
    Men är det så svårt egentligen? Kanske ni i området kunde lämna förslag till dem? Eftersom det är din närbutik så vore det ju praktiskt och bekvämt om du kunde börja handla mer där. Vad är med atmosfären du saknar eller tycker är fel?

Har ju aldrig handlt på Lidl, när affären var ny här för några år sedan var vi inne och enda jag kommer ihåg var att affären var ganska mycket "lagerlokal" tyckte...kändes med som förvaring för varor än affär..
  • Korsriddaren
    pindile skrev 2010-09-16 09:41:51 följande:
    Har du jobbat på Lidl? undrar annars hur du kan veta att det är så illa där?
    Har en nära kompis som var kringresande hög chef på Lidl för några år sedan, som själv sa upp sig på grund av hur illa man behandlar personalen. Skulle aldrig falla mig in att jobba där efter den vetskapen, även om jag t o m har fått erbjudande om att börja.
    Ditat scientia vitam!
  • Posh
    pindile skrev 2010-09-16 21:25:59 följande:
    haha, jag brukar inte hamna i forumet alls egentligen...men så råkade jag få syn på rubriken och var bara tvungen o läsa vad som stod....Sen blir man ju så fruktansvärt frustrerad på folks fördomar så det e inte klokt alltså...
    men du har rätt, jag skiter i detta nu, dessutom börjar tonen bli hätsk och personlig nu och det tar jag bara inte:(

Har också jobbat i andra kedjor, och även restaurangkedja där det förekom så mkt fusk att det var helöt vidrigt. men värst var i en livsmedelsfabrik där jag jobbade, helt sjukt vilka grejer dom gjorde.......men som sagt dom "märkena" är ju fina så det måste ju vara bättre att köpa dom produkterna ändå.....
    Okidoki, jag upplever snarare tvärtom att du inte klarade av att få din arbetsplats kritiserad och tog till en pissig ton så fort jag antydde att jag tycker butiken är skit.
    Men det är som sagt bara som vanligt. Lidl ska inte behöva utstå kritik. Av nån anledning.
    Kul ska det vara
  • Korsriddaren
    Posh skrev 2010-09-17 13:19:50 följande:
    Okidoki, jag upplever snarare tvärtom att du inte klarade av att få din arbetsplats kritiserad och tog till en pissig ton så fort jag antydde att jag tycker butiken är skit.
    Men det är som sagt bara som vanligt. Lidl ska inte behöva utstå kritik. Av nån anledning.
    Uppenbarligen har man ett utmärkt lojalitetsprogram i företaget där man på ett mycket förtjänstfullt sätt lyckas hjärntvätta sina anställda till att tro att Lidl är guds gåva till mänskligheten.
    Ditat scientia vitam!
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?