• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Bara nyfiken fråga, handlar ni där regelbundet? eller köper ni bara vissa varor?

Har vänner som skyr Lidl verkligen,..etc etc...men hur ser ni på den affären? Personligen har jag inte varit där så jag kan omöjligen tycka något speciellt Drömmer

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • Mylla

Man kan göra fynd om man har tur, men man kan inte vänta sig att handla på riktigt, för de har konstigt sortiment. Min sambo fyndade älgskav för 20 kr häromdagen.
    Det ser ganska äckligt och smutsigt ut har jag reagerat på.
    Grönsakerna är fina. Jag undrar ju med hjälp av vad för giftiga ämnen. De ser inte naturliga ut. stora och jätteblanka.

• Miss Obsessive

Vi handlar oftast allt på en och samma affär numera, men tidigare handlade vi mycket på Lidl och "kompletterade" i mer välsorterade affärer. Lidl är helt okej, men som flera påpekat redan så har de tyvärr ett ganska begränsat sortiment. Nu handlar vi bara där ibland. Svärmor däremot brukar storhandla på Lidl! Glad

• Rosen 89

Jag tyckte väldigt illa om Lidl p.g.a. att dem högg ner en stor björkdunge som jag brukade leka i när jag var liten.
    Men sen när jag började handla där så kändes det inte så hemskt. Jag kan inte säga att jag tycker att Lidl har ett brett utbud, däremot så har jag alltid (utom vid ett tillfälle) behandlats bra av dem som jobbar där.
    Det roliga med Lidl tycker jag är att det finns saker där som inte finns på andra affärer, t.ex. diverse tyska märken. Glad

• Heisan

Våran Lidl är superbra o fräsch-korv t ex har de med betydligt högre kötthalt än många andra butiker. 
    Jag gillar märket Enebacken som de har. Billig frukt o grönt-som vi äter massor utav, o icke o förglömma deras Freeway light cola som är den absolut godaste colan jag vet... Billigt smör o billig-o god yoghurt etc etc.. 
    Jag gillar Lidl..  

• Fenna

Jag vet inte hur LIDL är i Sverige, men när jag bodde i Dublin handlade vi alltid basvarorna där (eller på Aldi som är en liknande affär). Det var jättestor prisskillnad jämfört med andra affärer.

Det roliga är att när LIDL först kom till Irland var det nästan bara utlänningar som handlade där och det ansågs inte alls "fint". Många irländare hade tom med sig kassar från andra affärer för att folk inte skulle se varifrån varorna kom. Sen kom den ekonomiska krisen och då ändrades det. 

• Vaseline
    Wittra skrev 2010-09-15 17:41:11 följande:
    Också fått en känsla av att deras utbud och sortiment inte är det bästa. Vi har ju en affär i stan men aldrig handlat där pga allt konstigt jag hört om deras personalpolicy och jag inte stödja sånt genom att då handla i en sån affär med de reglerna etc....

lite tillbaka till min fråga om kravmärkt och ekologisk....har dem väldigt lite alltså? inte ens frukt som är kravmärkt?
    På tal om personalpolicyn så hörde jag något mycket, mycket konstigt för ett par år sedan..om det var Lidlaffärerna här i Sverige eller i Tyskland minns jag ej, men någonstans skulle tydligen kvinnlig personal vara tvungen at bära något slags rött band då de hade mens?! Förvånad Stämmer verkligen detta? Låter ju helt.......vrickat.
    Var en lidl-butik i tjeckien eller polen har jag för mig.
  • Wittra
    Fenna skrev 2010-09-15 22:30:28 följande:
    Jag vet inte hur LIDL är i Sverige, men när jag bodde i Dublin handlade vi alltid basvarorna där (eller på Aldi som är en liknande affär). Det var jättestor prisskillnad jämfört med andra affärer.

Det roliga är att när LIDL först kom till Irland var det nästan bara utlänningar som handlade där och det ansågs inte alls "fint". Många irländare hade tom med sig kassar från andra affärer för att folk inte skulle se varifrån varorna kom. Sen kom den ekonomiska krisen och då ändrades det. 
    hehe, liiite den stilen som är i Sverige nu då., inte så att folk kanske byter kassar men ja....LIDL har väl inte bästa ryktet om sig...
  • Vaseline

Jag handlar helst inte där. Dåligt utbud och en massa schnitzlar och pommes i kylarna.

• Fruktisar

Dåligt utbud och inte så billigt som man kan tro eftersom de oftast har normalpris på sina varor eller megaflerpack för rätt så dyrt

sen hatar jag kassorna ><

• Korsriddaren

Låga priser, vidrig personalpolitik!

Ditat scientia vitam!
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?