• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Bara nyfiken fråga, handlar ni där regelbundet? eller köper ni bara vissa varor?

Har vänner som skyr Lidl verkligen,..etc etc...men hur ser ni på den affären? Personligen har jag inte varit där så jag kan omöjligen tycka något speciellt Drömmer

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • Anemia

Jag letar jämt efter Snål-Ove (från serien Solsidan) när jag är där. Har aldrig hittat honnom.
    Däremot har de god choklad, och det är det enda jag handlar där. De har ju mest godis, läsk/dricka och annan skit..

• glockenbach

Tycker Lidl är asäckligt. Tänker bara på
    1. att de häller gift på överblivna maten så inte uteliggarna ska äta den
    2. att de pumpar kycklignen full med vatten
    3. rejält plågade djur. Kött KAN inte vara så billigt, då är det dåligt, dåligt för djuren.

Jag associerar Lidl med riktig skitmat producerad under vidriga förhållanden och med snåla människor som hellre sparar in en femma att köpa typ fler videofilmer och chipspåsar för än lägger pengarna på bra ekologisk mat.

• Heisan
    glockenbach skrev 2010-09-16 01:20:14 följande:
    Tycker Lidl är asäckligt. Tänker bara på
    1. att de häller gift på överblivna maten så inte uteliggarna ska äta den
    2. att de pumpar kycklignen full med vatten
    3. rejält plågade djur. Kött KAN inte vara så billigt, då är det dåligt, dåligt för djuren.

Jag associerar Lidl med riktig skitmat producerad under vidriga förhållanden och med snåla människor som hellre sparar in en femma att köpa typ fler videofilmer och chipspåsar för än lägger pengarna på bra ekologisk mat.
    1.Det är förkastigt att hälla gift på mat så att inte den ska ätas av uteliggare, men det är väl inte kedjans policy utan enskilda företagare/anställda som svinar sig-o det sker säkerligen inom fler kedjor.
    2. I princip alla kycklingmärken är t ex kycklingfiléer pumpade med vatten, det gäller i alla affärer.
    3. De säljer vanligt kött, scan t ex. Vill man vara säker på att djuren haft det bra så får man se till att köpa gårdskött från gårdar som man känner till djurhanteringen på. Inte ens kravmärkt är någon garanti för en god djurhållning.

Lidl säljer en hel del Fairtrade märken, o det är ju positivt, de skulle säkert även sälja ekologiskt om det fanns en efterfrågan på det.

Angående personalpolitik så  var det väl i början som de etablerade sig som det var strul o felaktigheter, det torde ju inte vara det längre. Fortfarande kan det ju finnas enskilda företagare som misssköter sig, men det finns det inom alla kedjor.
  • CarolineW

Handlar nästan bara ekologiskt och därför skulle jag inte kunna tänka mig att storhandla på lidl. Går helst inte in i såna butiker överhuvudtaget. Lägger hellre mycket pengar på bra mat än lite pengar på dålig mat.

• Majestic
    SunnyBunny skrev 2010-09-15 12:49:22 följande:
    Hatar den affären. Svårt och förklara men allt känns b på nåt sätt, och kassorna är hemska! En gång har jag varit inne på Lidl och aldrig mer.
    Håller med...
    I´m because we are...
  • CloudBerry 1

Jag gillar Lidl och handlar bara svenska produkter där förrutom blöjorna.

Förstår inte de som säger att det är dåliga produkter där, antar att ni aldrig ens satt er fot i där.

• Fenna
    Wittra skrev 2010-09-15 22:40:24 följande:
    hehe, liiite den stilen som är i Sverige nu då., inte så att folk kanske byter kassar men ja....LIDL har väl inte bästa ryktet om sig...
    Nej, men vi är en halvtysk familj och min partner har dessutom arbetat på där för många år sen.

Tydligen var det samma i Tyskland ibörjan, men nu handlar folk som vi, billiga basvaror på Lidl/Aldi och mer speciella saker någon annanstans.
  • pindile
    Heisan skrev 2010-09-16 08:47:31 följande:
    1.Det är förkastigt att hälla gift på mat så att inte den ska ätas av uteliggare, men det är väl inte kedjans policy utan enskilda företagare/anställda som svinar sig-o det sker säkerligen inom fler kedjor.
    2. I princip alla kycklingmärken är t ex kycklingfiléer pumpade med vatten, det gäller i alla affärer.
    3. De säljer vanligt kött, scan t ex. Vill man vara säker på att djuren haft det bra så får man se till att köpa gårdskött från gårdar som man känner till djurhanteringen på. Inte ens kravmärkt är någon garanti för en god djurhållning.

Lidl säljer en hel del Fairtrade märken, o det är ju positivt, de skulle säkert även sälja ekologiskt om det fanns en efterfrågan på det.

Angående personalpolitik så  var det väl i början som de etablerade sig som det var strul o felaktigheter, det torde ju inte vara det längre. Fortfarande kan det ju finnas enskilda företagare som misssköter sig, men det finns det inom alla kedjor.
    Lidl har faktisk börjat sälja eko-produkter också nu. Finns allt möjligt, diskmedel, fönsterputs, sylt osv osv....:)
  • Fenna
    glockenbach skrev 2010-09-16 01:20:14 följande:

Det stämmer inte på oss iallafall, skulle aldrig lägga pengar varken på videofilmer eller chips. Vem köper videofilmer idag förresten?

Köper man viss mat billigt kan man desutom lägga mer pengar på där man tycker att det är vikitgt.
  • isisisis

Skräpkakor och bakverk.Riktigt duktigt med konserveringsmedel och färgämnen.
    Mycket dåligt sortiment på miljövänliga tvättmdel och rengöringsprodukter.
    Mycket varor man inte behöver i mitten typ krattor...som egentligen inte är billigare än nån annanstans.
    Kläderna ser inte ut som någon en normalsvensk brukar ha på sig.

Men mjölk och kött är helt ok.Andra mejerivaror också.Billigt.
    Grönsakerna kan också vara ok ,billigt.
    Brödet är också bra.
    Tandkräm kan man köpa och te.

Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?