• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Bara nyfiken fråga, handlar ni där regelbundet? eller köper ni bara vissa varor?

Har vänner som skyr Lidl verkligen,..etc etc...men hur ser ni på den affären? Personligen har jag inte varit där så jag kan omöjligen tycka något speciellt Drömmer

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • pindile
    Mylla skrev 2010-09-15 20:58:36 följande:
    Man kan göra fynd om man har tur, men man kan inte vänta sig att handla på riktigt, för de har konstigt sortiment. Min sambo fyndade älgskav för 20 kr häromdagen.
    Det ser ganska äckligt och smutsigt ut har jag reagerat på.
    Grönsakerna är fina. Jag undrar ju med hjälp av vad för giftiga ämnen. De ser inte naturliga ut. stora och jätteblanka.
    Måste bara kommentera det där med grönsakerna.....:)

Gissa vad skillnaden är och varför grönskaerna ser så fräsch ut?  För att vi (ja jag jobbar på Lidl) får leverans av färsk frukt VARJE dag, inklusive söndagar!!
    Till skillnad från ICA tex som får 2 , högst 3 ggr i veckan.
    Vi har även strikta regler om hur frukt i försäljning får se ut, och plockar bort ALLT som inte uppnår rätt standard. (sen finns det säkrert butiker som inte följer regler som dom ska, men detta är en av grundreglerna när man jobbar på Lidl. Minst en ggn i timman ska hela frukten gås igenom noga.
    frukten kommer från samma ställen som den du köper på ICA, vi har tex sålt jaffa apelsiner......
  • S vali s

Jag har varit in på Lidl här på orten några gånger men eftersom butiken känns sunkig, rörig och famför allt frukt/grönt avdelningen känns allmänt ofräsch så har jag aldrig handlat där.
    Föredrar att handla i en affär som är ren, fräsch och med färska varor och eftersom vi har en butik som uppfyller de kraven med råge och dessutom har en bemannad chark, ost & fiskdisk så är valet för vår del väldigt lätt.
    Att tumma på kvaliten bara för att tjäna ngr kronor är inget för oss.

Den late får brått när det blir kväll
  • längtan09

Handlar på Lidl ibland. Ser inga problem med det. Här omkring har Lidl blivit lika accepterat som Willys. Men det är ju jobbigt att aldrig veta vad som finns, samma med Netto som vi också har i närheten.

Och om deras personalpolicy, att vara anställd på någon lågpriskedja är inte roligt. Sen spelar det nog ingen roll om det är Willys, Netto eller Lidl. Någonstans kommer ju pengarna ifrån. Dvs att en person kanske får göra vad 1½ skulle göra egentligen.

Mamma sedan juni 2009
  • pindile
    Korsriddaren skrev 2010-09-15 23:28:12 följande:
    Låga priser, vidrig personalpolitik!
    Har du jobbat på Lidl? undrar annars hur du kan veta att det är så illa där?
  • pindile
    Wittra skrev 2010-09-15 17:41:11 följande:
    Också fått en känsla av att deras utbud och sortiment inte är det bästa. Vi har ju en affär i stan men aldrig handlat där pga allt konstigt jag hört om deras personalpolicy och jag inte stödja sånt genom att då handla i en sån affär med de reglerna etc....

lite tillbaka till min fråga om kravmärkt och ekologisk....har dem väldigt lite alltså? inte ens frukt som är kravmärkt?
    På tal om personalpolicyn så hörde jag något mycket, mycket konstigt för ett par år sedan..om det var Lidlaffärerna här i Sverige eller i Tyskland minns jag ej, men någonstans skulle tydligen kvinnlig personal vara tvungen at bära något slags rött band då de hade mens?! Förvånad Stämmer verkligen detta? Låter ju helt.......vrickat.
    det var i tjeckien!! och detta är ju inte Lidls egna påfund, utan ddom har helt enkelt dåliga lagar för anställda i detta land.
    I sverige följs alla lagar och föreskrifter som gäller för personal och anställda.
  • Fenna
    S vali s skrev 2010-09-16 09:41:00 följande:
    Föredrar att handla i en affär som är ren, fräsch och med färska varor och eftersom vi har en butik som uppfyller de kraven med råge och dessutom har en bemannad chark, ost & fiskdisk så är valet för vår del väldigt lätt.
    Att tumma på kvaliten bara för att tjäna ngr kronor är inget för oss.
    Som ICA då, förstår inte hur någon kan lita på dem efter köttfärsskandalerna.
  • Agamemnon

Jag handlar där ibland, mest av nostalgiska själ (är uppväxt i Tyskland). Om vi inte behövde åka så långt skulle vi antagligen handla mer där. Hm, nu fick jag lust att åka till Lidl, måste nog planera in det som lördagsutflykt.

♥ Olivia 080308 ♥ BF maj 2011 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • pindile

nån som skrev att kött omöjligt kan vara så billigt högre upp men hittar inte det inlägget...

vi säljer scan tex, samma som på alla andra ställen. Vi säljer köttbullar som är exakt samma som ICAs egna, gunnar dafgårds egna, hemköps ....dom är bara i en annan förpackning. Tillverkas på en fabrik i en liten ort i Sverige......!!!!
    Sen har ju mkt av pålägg och korv tillverkats i tyskland, men det är ju inte direkt nåt u-land och dom har riktiga regler precis som vi har här i Sverige.

• S vali s
    Fenna skrev 2010-09-16 09:46:15 följande:
    Som ICA då, förstår inte hur någon kan lita på dem efter köttfärsskandalerna.
    Ja, vem ska/kan man lita på
    Är ngn fläckfri
    Den late får brått när det blir kväll
  • stoltmamma88

Vart där inne 1 gång för att se vad dom hade. Och nej jag skulle aldrih handla där!

Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?