• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Bara nyfiken fråga, handlar ni där regelbundet? eller köper ni bara vissa varor?

Har vänner som skyr Lidl verkligen,..etc etc...men hur ser ni på den affären? Personligen har jag inte varit där så jag kan omöjligen tycka något speciellt Drömmer

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • pindile
    Fenna skrev 2010-09-16 09:46:15 följande:
    Som ICA då, förstår inte hur någon kan lita på dem efter köttfärsskandalerna.
    Håller med!! skandaler kan inträffa på alla företag......själv har jag köpt varor som varit ett halvår för gamla på ICA (nån taco-paket)  det kallar jag kvalitet!!! ;)
  • BlommanFörDagen

Hej!

Jag brukar handla på Lidl ibland när jag ska komplettera t.e.x med mjölk eller frukt och grönt.
    Dom har superfin och fräsch frukt och grönt avdelning iallfall där jag bor.
    Även godis brukar jag handla där eftersom det är billigare.
    De har även en äggfri hamburgerdressing som jag brukar köpa där, då jag aldrig kan hitta någon äggfri sådan i andra affärer.
    Jag tycker om Lidl.

• Saaaraa

Vi handlar där då och då. Brukar köpa grönsaker där ganska ofta då det brukar vara riktigt bra priser, och grönsakerna är superfräscha.

Blöjor till lilleman köper vi där, då det är dem som passar honom bäst.

Ibland köper vi andra saker också, vi läser gärna reklam och handlar där det finns extrapriser på det vi behöver.

• sussey
    Fenna skrev 2010-09-16 09:46:15 följande:
    Som ICA då, förstår inte hur någon kan lita på dem efter köttfärsskandalerna.
    Fast det hade väl iofs med med ICA att göra, utan med de enskilda affärerna, om man ska vara petig :) De hade nog kunnat hitta det fenomenet i fler butikskedjor om de hade undersökt dem också.
    sussey.blogg.se ~ Meja 090723 ~
  • Fenna
    sussey skrev 2010-09-16 11:23:19 följande:
    Fast det hade väl iofs med med ICA att göra, utan med de enskilda affärerna, om man ska vara petig :) De hade nog kunnat hitta det fenomenet i fler butikskedjor om de hade undersökt dem också.
    Jag tror också att de hade kunnat hitta det i andra butikskedjor. Inte Lidl dock, de har ju ingen chark.
  • längtan09
    sussey skrev 2010-09-16 11:23:19 följande:
    det var väl även någon coop affär som hade gjort så sen när dom kollade närmare?
    Mamma sedan juni 2009
  • Wittra

Någon skrev något om att kakor etc verkar innehålla en herrans massa socker, tillsatsämnen, etc....det är väl lite därför jag startade tråden..min svärmor handlar där iblad och jag tycker just kakor/godis ser så himla.......oäkta ut därifrån. Alltså som om massa färgämnen och konstigheter skulle vara i kakan/godiset etc...men jag har ju bara smakat på en sånt därifrån, aldrig varit inne och köpt själv. Tyckte  nog inte kakorna var så överdrivet goda nej...

• Raskask

När jag inte alls vet vad jag ska ha för middag brukar jag titta in på Lidl på väg hem från jobbet. Ligger precis brevid. Brukar alltid hitta något att laga till. Bläckfiskringar om inte annat . Kakor finns ju de alldeles ordinära och lagoma svenska och de lite mer spektakulära tyska, och de där bakverken man skulle kunna slå ihjäl en ko med, svärfar som är uppvuxen i Tyskland brukar handla såna. Chokladen på lidl är så där utmärkt onyttig och sliskig som jag vill ha den.

• ThePointOfItAll

Sådär... Butiken i vår område har väldigt otrevlig och ohjälpsam personal.
    *Man får inte använda kundkorgarna till att lägga ned varorna i efter man betalt(de har ju inga normala kassor), utan förväntas slänga ned allt i kassar, bära dem till bänken på motsatt sida och sen packa om. Jättesmidigt när man har småbarn med sig, NOT!
    *Halvdåligt sortiment, vissa saker köper jag enbart på Lidl, annat köper jag verkligen inte där, ex. bröd och chark.
    *Maken blev odiskret förföljd av väktaren därinne sist, alla svarta män är tydligen potentiella rånare...

Går ofta dit positiv och hem irriterad p.g.a personalen, undviker butiken helt enkelt.

• pindile
    ThePointOfItAll skrev 2010-09-16 13:05:25 följande:
    Sådär... Butiken i vår område har väldigt otrevlig och ohjälpsam personal.
    *Man får inte använda kundkorgarna till att lägga ned varorna i efter man betalt(de har ju inga normala kassor), utan förväntas slänga ned allt i kassar, bära dem till bänken på motsatt sida och sen packa om. Jättesmidigt när man har småbarn med sig, NOT!
    *Halvdåligt sortiment, vissa saker köper jag enbart på Lidl, annat köper jag verkligen inte där, ex. bröd och chark.
    *Maken blev odiskret förföljd av väktaren därinne sist, alla svarta män är tydligen potentiella rånare...

Går ofta dit positiv och hem irriterad p.g.a personalen, undviker butiken helt enkelt.
    men usch va tråkigt....får jag fråga vart du bor? jag brukar alltid föra vidare när jag hör sånt här för att undvika att det händer fler.
    Det ska inte få vara så i en Lidlbutik, för vi har stort fokus på trevlighet mot kunderna och konceptet att kunden alltid har rätt. Funkar oftast väldigt bra i vår butik och vi får mkt komplimanger av kunderna för detta.

får jag fråga varför du inte vill köpa bröd och chark på Lidl? Vi har ju hälften scan och andra svenska märken i det färska köttet och på lidl är man mkt noga med fraktsätt av kött och kyl+ att man gör ständiga kontroller på temp och liknande många ggr om dagen.
    brödet är ju nästan uteslutande skogaholms, innan fanns även pågen, men inte längre.
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?