• Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Bara nyfiken fråga, handlar ni där regelbundet? eller köper ni bara vissa varor?

Har vänner som skyr Lidl verkligen,..etc etc...men hur ser ni på den affären? Personligen har jag inte varit där så jag kan omöjligen tycka något speciellt Drömmer

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • Tigrino

Jättebra grönsaker och frukt. Mejerivarorna är jättebra. Finns lite frysta matvaror som är gott. Juice och mineralvatten finns mycket att välja på, fast det är ju socker i det mesta... Kakor, kex, nötter, godis, glass och chips finns mycket att välja på också. Men nog smakar det lite plast om vissa, haha. 

Brödet tycker jag är lika dyrt som i vilken annan affär som helst. En gång köpte vi bacon som var riktigt skabbigt, antagligen stått i värme för länge. Så kött köper jag aldrig mer där även om det säkert var en engångsföreteelse.
    Väldigt o-charmig personal, i alla fall här. Kassorna har blivit bättre, för de har förlängt änden till en ganska rimlig storlek.  

• ThePointOfItAll
    pindile skrev 2010-09-16 13:19:18 följande:
    men usch va tråkigt....får jag fråga vart du bor? jag brukar alltid föra vidare när jag hör sånt här för att undvika att det händer fler.
    Det ska inte få vara så i en Lidlbutik, för vi har stort fokus på trevlighet mot kunderna och konceptet att kunden alltid har rätt. Funkar oftast väldigt bra i vår butik och vi får mkt komplimanger av kunderna för detta.

får jag fråga varför du inte vill köpa bröd och chark på Lidl? Vi har ju hälften scan och andra svenska märken i det färska köttet och på lidl är man mkt noga med fraktsätt av kött och kyl+ att man gör ständiga kontroller på temp och liknande många ggr om dagen.
    brödet är ju nästan uteslutande skogaholms, innan fanns även pågen, men inte längre.
    En söderförort till Stockholm.

Brödet är antagligen gammalt eller av amerikansk stil bakat på en jävla massa bakpulver och konserveringsmedel, det är äckligt helt enkelt. Vi äter inte gris och de har ett dåligt utbud av kalkon/kyckling, de har fått in mer sånt nu men det ser oaptitligt ut. Men grönsakerna och mejerierna är bra, det handlar jag gärna där.
  • Lördagkväll

Jag tycker att vårat lidl är helt okej..

• ja88

Jag gillar Lidl, handlar faktiskt mest där och på Netto som vi också har i stan, och så kompletterar jag på Coop (tidigare Maxi) om vi ska ha nåt som inte finns i de billigare butikernas utbud. Funkar fint tycker jag och ibland hittar man riktigt roliga/bra saker billigt där. Storhandlar på Coop gör jag inte, man blir ju ruinerad och knappast för att maten är så mycket bättre!!

Kassorna på Lidl är lite irriterande, men jag ser inget större problem med det. Ska jag handla mycket så har jag kundvagn och slänger ner varorna där om jag inte hinner packa (eller om vi är två, då är det inget problem att hinna). Handlar jag lite är det knappast något problem att hinna med.

Tjafset om personalpolitiken tycker jag är löjligt. Är det någon som verkligen vet hur det ser ut idag eller går ni fortfarande på vad som skrevs för ett antal år sen? Vad får er att tro att det är bättre personalpolitik hos andra kedjor? Är ni lika brydda om villkoren för andra arbetare inom yrkesgrupper som anses mindre glamourösa men ändå är ack så behövliga...? Nä, för det skrivs det ju inget om....

• pindile
    ThePointOfItAll skrev 2010-09-16 13:24:59 följande:
    En söderförort till Stockholm.

Brödet är antagligen gammalt eller av amerikansk stil bakat på en jävla massa bakpulver och konserveringsmedel, det är äckligt helt enkelt. Vi äter inte gris och de har ett dåligt utbud av kalkon/kyckling, de har fått in mer sånt nu men det ser oaptitligt ut. Men grönsakerna och mejerierna är bra, det handlar jag gärna där.
    det enda brödet som inte är skogaholms vanliga tex sirapslimpa, osv svenska sorter är amerikansk toast och fullkornsbröd/solrosbröd. Allt annat är samma som på ICA, och gammalt är det aldrig då vi har nytt bröd som kommer varje dag och det gamla rensas bort innan öppning.

Jag äter inte heller gris och kan hålla med om att utbudet är dåligt :(:(
    Men att det som finns är oaptitligt håller jag inte med om. korven tex är ju samma sort som på netto och willys. Och de frysta varorna tex kyklingkebaben är ju jättegod....men smaken är väl som baken antar jag. Undrar bara om du verkligen kollat vad det är för varor och märken på det som finns i butiken.

Frukt och grönsakerna är bäst på lidl tycker jag, handlar helst där. Så där tycker vi samma iaf:)
  • ThePointOfItAll
    pindile skrev 2010-09-16 13:38:34 följande:
    det enda brödet som inte är skogaholms vanliga tex sirapslimpa, osv svenska sorter är amerikansk toast och fullkornsbröd/solrosbröd. Allt annat är samma som på ICA, och gammalt är det aldrig då vi har nytt bröd som kommer varje dag och det gamla rensas bort innan öppning.

Jag äter inte heller gris och kan hålla med om att utbudet är dåligt :(:(
    Men att det som finns är oaptitligt håller jag inte med om. korven tex är ju samma sort som på netto och willys. Och de frysta varorna tex kyklingkebaben är ju jättegod....men smaken är väl som baken antar jag. Undrar bara om du verkligen kollat vad det är för varor och märken på det som finns i butiken.

Frukt och grönsakerna är bäst på lidl tycker jag, handlar helst där. Så där tycker vi samma iaf:)
    Men även om du jobbar där betyder det ju inte att du vet hur det ser ut i öriga butiker, allt är ju inte likadant. Jag har handlat i den här butiken i 3 år så jag har någorlunda koll på vad jag säger om just den här butiken, inte andra. Jag har ju rätt till min åsikt, och har ju inte rackat ner på allt. Jag handlar helst inte på ICA nära här heller, man blir ruinerad men de iaf trevlig personal och ok utbud.
  • pindile
    ThePointOfItAll skrev 2010-09-16 14:28:44 följande:
    Men även om du jobbar där betyder det ju inte att du vet hur det ser ut i öriga butiker, allt är ju inte likadant. Jag har handlat i den här butiken i 3 år så jag har någorlunda koll på vad jag säger om just den här butiken, inte andra. Jag har ju rätt till min åsikt, och har ju inte rackat ner på allt. Jag handlar helst inte på ICA nära här heller, man blir ruinerad men de iaf trevlig personal och ok utbud.
    Jo, där har du fel. Alla Lidlbutiker i sverige har samma sortiment, då vi är en konceptkedja.
    Hela butiken har en plan, och alla butiker går efter samma sortiment.

Menar inte alls att du inte får ha en åsikt, men det där med bröd och kött var ju helt fel eftersom vårt sortiment ser helt annat ut än hur du beskrev det.

Tycker bara det är synd att det funkar så dåligt i just den butiken, med personalen o så, hoppas att dom skärper till sig och lär sig att det är tack vare kunderna som butiken går runt!!!
  • Finis

Jag är alltid jävligt skeptisk när nått är FÖR billigt. Det måste ju bero på nått. Som för några år sen när Ica fifflade med köttfärsen och där med kunde sälja den billigare, då undrar man ju hur matbutiker som säljer ÄNNU billigare gör... Det kostar ju det det kostar liksom...

~ BF 17:e oktober ~
  • pindile
    Lilysmamma skrev 2010-09-16 14:49:07 följande:
    Jag är alltid jävligt skeptisk när nått är FÖR billigt. Det måste ju bero på nått. Som för några år sen när Ica fifflade med köttfärsen och där med kunde sälja den billigare, då undrar man ju hur matbutiker som säljer ÄNNU billigare gör... Det kostar ju det det kostar liksom...
    har du missat reklamen på tv??
    lågenergilampor i hela butiken, lock på frysarna= mindre el= billigare priser

Ingen dyr butiksinredning= billigare priser

mindre och mer effektiv personal= billigare priser......

det handlar om vart man vill lägga pengarna, som på ICA här där jag bor tex sitter det platt-tv överallt som gör reklam för div prylar, massa onödiga saker och personal som knappt jobbar...där ÄR det dyrt, och det beror så klart på detta......
  • Finis
    pindile skrev 2010-09-16 14:52:20 följande:
    har du missat reklamen på tv??
    lågenergilampor i hela butiken, lock på frysarna= mindre el= billigare priser

Ingen dyr butiksinredning= billigare priser

mindre och mer effektiv personal= billigare priser......

det handlar om vart man vill lägga pengarna, som på ICA här där jag bor tex sitter det platt-tv överallt som gör reklam för div prylar, massa onödiga saker och personal som knappt jobbar...där ÄR det dyrt, och det beror så klart på detta......
    Nej, jag har inte missat reklamen, men tror ändå att man måste kompromissa vad gäller fler saker än dom du nämnt.
    ~ BF 17:e oktober ~
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?