• draken81

    kanske kan lugna några oroliga...

    Hej. I somras skrev jag här lite och var så orolig. Vi planerade ytterligare ett barn och för 1,5 år sen hade jag ett utomkveds där ena äggledaren brast och fick opereras bort. Jag var orolig dels för att jag skulle ha jättesvårt att bli gravid pga det och givetvis att det skulle hända igen när vi nu försökte igen. Med mina två andra barn var det lätt med första och andra tog ett lite längre tag, det var efter min andra som det blev ett X. Jag kan nu kanske lugna några oroliga att det inte alltid blir som man fruktar. Jag tog ut min spiral (hormon) i början på sommaren, strax innan jag skrev här o va orolig, sen hade jag mens ca två veckor efter det, sen...fick jag inte min mens efter detSkrattande Blev först lite orolig, även om testerna visade positivt, att det skulle va utomkveds igen och fick därför ett tidigt ultraljud, var bara i vecka 5, så de kunde inte se så mycket men var till 90% säkra på att det befann sig inne i livmodern iaf. Något lugnare fortsatte jag mitt väntande...och är nu 12v+2d, och känner mig rätt lugnad, ett utomkveds visar sig oftast innan v 8 säger min bm. Så till alla er med utomkveds bakom er och med "bara" en äggledare kvar...hoppet lever. Lycka till allihop och önskar er samma tur som jag haft.
    Kram

  • Svar på tråden kanske kan lugna några oroliga...
Svar på tråden kanske kan lugna några oroliga...