Inlägg från: majzzan |Visa alla inlägg
  • majzzan

Downs syndrom - Vi gjorde abort

Min lille Max skulle ha fyllt 7 år i dagarna.... Men jag/vi avbröt graviditeten i v 22 efter att FV visade att han hade Morby´s Down Syndrome....  Mår fortfarande dåligt... Eller jag vet inte vad jag ska kalla det!! För jag har ju fått en prinsessa efter den graviditeten... Å så bollar man med tankarna att om Max hade funnits så hade ju inte Prinsessan varit här.... Jag blev gravid ganska snabbt efter Max....  Men minnet av honom finns kvar å syskonen pratar ofta om/med honom.....
    Hoppas att allt går bra för er!!!!

Jag fick ett å annat 'elakt' svar när jag skrev om mina erfarenheter... Men jag brydde mig inte om dom för det fanns så många som skrev så värmande till mig!!!!!!!!!!!

KRAM

• majzzan
    ruby84 skrev 2011-10-29 11:44:49 följande:
    Jag kan inte tycka synd om er son väljer abort tyvärr , tycker det är sjukt att ta bort ett liv!
    Kan tala om för dig att det inte var ett 'lätt' val... 
    Men vilket liv skulle min Max få egentligen?? Inga fungerande tarmar, ena hjärn halvan ourvecklad, njurfel...
    Jag skulle kanske inte ens gått tiden ut.. Han kanske skulle ha dött vid förlossningen, 1,2,3,4...... dagar efter han fötts.... Kopplad till alla möjliga maskiner.... Hade han 'bara' haft DS så hade man funderat beslutet 1 extra ggn kanske....  

Alla har sina åsikter men jag blir förbannad över folk som kommer med sina sjuka kommentarer... Tänk innan!!!

Kramizar till er alla andra som skriver här å 'förstår' vad vi har gått igenom!!!!

Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort