• Anonym (arbetslös)

    Jobbar du på Gina tricot eller känner du någon som gör det?

    Hur mycket får ni i personalrabatt? Har lite funderingar på att söka jobb där, men vet faktiskt inte om jag har råd att köpa så mycket nya kläder!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-29 11:42
    Oj, oj, ooj vad folk missuppfattar och läser fel!
    Jag har jobbat i butik tidigare och vet precis vad det är för arbetsuppgifter, och dom trivs jag med!

    Jag har aldrig skrivit att jag inte gillar kläderna, jag handlar ibland på Gina, MEN jag har inte så mycket nya kläder därifrån sa att jag klarar mig om jag skulle jobba 5 dagar/vecka tex.

    Jag läser vad alla skriver, MEN oavsett om ni skriver att man inte MÅSTE ha kläder från Gina på sig så måste jag ändå välja att lyssna på vad BC har sagt eftersom hon fortfarande jobbar kvar. Jag tänker inte sätta mig emot vad hon säger, det är hon som är chef.

  • Svar på tråden Jobbar du på Gina tricot eller känner du någon som gör det?
  • Anonym
    Limael skrev 2010-09-29 13:04:05 följande:
    förstår att det är så, men får ni betala för kläderna själva?
    Ja vi står för kläderna själva, men vi får tillbaka en del av de vi lagt ut på lönen.
  • Anonym (arbetslös)
    Anonym skrev 2010-09-29 13:00:34 följande:
    Jag jobbar i en Gina-butik och vi har bara kläder som säljs i butiken just nu, kommer en kund fram och frågar var hon kan köpa den tröjan jag har på mig så skulle det se illa ut om jag sa H&M och skickade dit henne, så vi har bara kläder från butiken som går att köpa nu.
    Tack för ett riktigt svar från någon som själv jobbar där
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-09-29 10:12:19 följande:
    Jag är väl insatt i hur Vero Moda styrdes fram till att det såldes av och 50% hade bara släktingarna till ägarna, de anställda har 30%. Vero Moda krävde aldrig att du skulle ha VM kläder.
    Jasså? Om du är så väl insatt borde du veta bättre. Min vän handlar till mej för sin 50% rabatt... Hur det var tidigare har jag ingen aning om, men nu har personalen 50 % i vår stad iaf.
  • Anonym (hmm)
    Janni8 skrev 2010-09-29 12:07:58 följande:
    Först måste säga att jag tror inte ett dygg på att ni blir tvingade att ha på er kläder från butiken (då hade företaget fått stått för det) och sedan tror jag inte heller på att ni har 60% rabbatt eftersom ni då hade förmånsbeskattats.
    ehh...varför skulle jag ljuga om det. förmånsbeskattning gäller ej då jag jobbar i danmark. vi skal ha kläderna på oss, det är ett krav. men vi måste betala själva.
  • Peecock
    Anonym (Inte OK) skrev 2010-09-28 19:52:01 följande:
    Min syster jobbar på Gina Tricot och hon har 30% rabatt på köp gjorda i butiken.
    Beställer hon hem kläder från nätshopen så får hon 50% rabatt, hon loggar in med en personlig kod som ger henne rabatten, skit bra!
    50% rabatt gäller ENDAST dom anställda som har en fast tjänst.
    MEN det är inte värt att jobba där, skitjobb!! Du ser själv hur det är i klädaffärer, folk rör om bland alla kläder, plockar på sig massa in till provrummet som dom inte hänger tibax.
    Dom har strikta regler när man jobbar på Gina, man måste alltid va på rullning, stå och vika alla kläder hela dan efter alla kunder, plocka upp nya varor  från lagret dagligen.
    Det är jobbigare än vad det låter.
    Nu ska hon gå ner i tid eftersom hon inte orkar jobba där mkt mer.
    Ändå ser det alltid ut som FAN i varenda Gina butik....kläder på golvet...smink på kläderna...skitigt i provrummen...
    BLÄRK
  • alvosk
    Peecock skrev 2010-09-29 14:45:07 följande:
    Ändå ser det alltid ut som FAN i varenda Gina butik....kläder på golvet...smink på kläderna...skitigt i provrummen...
    BLÄRK
    Det gör det faktiskt, alltid dammigt och skitigt och sminkfläckiga kläder!!=(
  • Blomman1

    Jag har jobbat på gina tricot men det var för 5 år sedan. Chefen missade att säga till mig att man måste ha gina kläder på arbetsintervjun så på första arbetsdagen kom jag dit i lite blandat komplott, något från gina, något från jc tror jag det var. Men det fick jag veta att så fick jag inte ha i fortsättningen och hon bad om ursäkt för hon missat säga detta....
    Jag fick köpa en jäkla massa käder hela tiden för den lilla skitlön man fick och man fick 30% rabatt på det man köpte. Vilket är på tok för lite, arbetskläder ska man inte behöva stå för själv. Tycker man borde få en lite summa till kläder då och då i alla fall eftersom man trotts allt måste ha på dig det för att få jobba.

    Tycker inte det var något roligt jobb heller faktiskt, gå o plocka upp käder hela dagarna som folk rivit ner, vika fina högar som folk river omkull 5 sek efter man gjort klart och så får man börja om igen... Men det är ju en smaksak vad man tycker e kul såklart.

  • Anonym (Dålig kvalitet)

    Är det bara jag som tycker att kvaliteten på Ginas kläder är urdålig? Alltså riktigt kass! Och det har blivit sämre, tycker jag kunde handla där för några år sedan och kläderna höll hyfsat (man kan ju inte begära allt för mycket när man betalar 149 kr). Men nu! Plagg i tusen olika färger som inte ens håller en tvätt. Jag har givit det några chanser men inte längre, det är absolut inte värt 149 spänn om det inte ens håller en tvätt.
    Så mig har de förlorat som kund, kan inte tänka mig att jag är den enda som slutat handla där?
    (Sorry, lite OT detta:))

  • Taurus
    Anonym (Dålig kvalitet) skrev 2010-09-29 15:45:33 följande:
    Är det bara jag som tycker att kvaliteten på Ginas kläder är urdålig? Alltså riktigt kass! Och det har blivit sämre, tycker jag kunde handla där för några år sedan och kläderna höll hyfsat (man kan ju inte begära allt för mycket när man betalar 149 kr). Men nu! Plagg i tusen olika färger som inte ens håller en tvätt. Jag har givit det några chanser men inte längre, det är absolut inte värt 149 spänn om det inte ens håller en tvätt.
    Så mig har de förlorat som kund, kan inte tänka mig att jag är den enda som slutat handla där?
    (Sorry, lite OT detta:))
    Man får det man betalar för.
  • Anonym (Info)

    Alla fast anställda måste ha Gina kläder på sig, deltids anställda kan ibland ha något annat än ifrån Gina.
    De flesta brukar ha endast Gina kläder på sig.
    Kläderna man bär kan också vara kläder från tidigare säsonger.
    Personalrabatten är som en annan har skrivit olika när man köper ifrån affären eller ifrån nätet.
    Jag tycker att man får mycket bra kvalitet ifrån Gina, i alla fall när man tittar på prislappen.
    Det kommer in flera flera arbetsansökningar i veckan i alla Gina butiker.

Svar på tråden Jobbar du på Gina tricot eller känner du någon som gör det?