• Capegirl9

    Var köper ni agnus castus / munkpeppar?

    Jag vill bara berätta min historia. Jag har haft oregelbunden mens hela mitt liv. I några år sen sa min gynekolog efter ett blodprov att jag skulle ha det svårt att blir gravid p.g.a. mina hormoner. Men jag frågade inte vad hon menade för det fanns inte ens en man i mitt liv. Lite senare träffade jag mannen jag ville ha barn med och snart blev jag gravid. Men när vi ville ha barn nr. 2 lite senare blev det inte så enkelt. Vi försökte i tolv månader att bli med barn innan jag började med agnus castus. Min mens var oregelbunden hela tiden. Jag kommer från Tyskland och jag hade läst att de rekommenderar munkpeppar till kvinnor som vill bli gravid. Jag köpte Ziara (40mg agnus castus per tablett) på apoteket och tåg 1 tablett dagligen utan pausa. Efter tre månader hade jag en regelbunden mens för första tiden i mitt liv. Efter ytterligare tre månader blev jag gravid. Det kan vara en ren slump, men jag tycker att det är värt att prova. Idag är mitt andra barn 16 månader och jag ammar inte längre och min oregelbunden mens är tillbaka. Därför tänkte jag att börjar med agnus castus igen -inte för att bli gravid, bara för att få en regelbunden mens. På apoteket hade de inte hört av Ziara, men de kollade på datorn och kunde konstatera att den finns inte längre att köpa på apåteket. Och det finns inte heller ett annat läkemedel med samma concentration av agnus castus. I hälsokostaffären hade de bara nånting med 4mg. Jag kommer inte ihåg namnet. Jag har sett att man beställa präparat i internet med 1000mg, men jag har läst att precis 40mg är rekommenderat. Så var köper ni era agnus castus tabletter?

  • Svar på tråden Var köper ni agnus castus / munkpeppar?
  • minolia

    Jag köpte droppar på bodystore.com...hade oxå oregelbunden mens och svårt att bli gravid. Började med dropparna i juni och blev gravid direkt, dessutom kortade det ner min menscykel.

  • steffi8029

    Hej, du kan väl beställa monkpepper (mönchpfeffer) i Tyskland om det inte finns i Sverige.
    www.apo-rot.de/ .....de skickar för 5,50 Eur till Sverige och då finns hur mycket olika Märke som helst
    LG Steffi

  • S Race

    Minolia- vad hette dropparna som du hade köpt på bodystore?

  • minolia
    S Race skrev 2010-12-15 21:12:02 följande:
    Minolia- vad hette dropparna som du hade köpt på bodystore?
    Angus Castus
  • Mrs Race

    Jag har inte en aning om detta hjälpte men i maj året efter jag frågade kring detta blev jag gravid och är nu en lycklig mor till en välskapt dotter.

Svar på tråden Var köper ni agnus castus / munkpeppar?