• Japan87

Pergo start imorgon...

kattis123 skrev 2010-11-05 16:56:26 följande:
    Tvillingar vore mysigt, men de innebär ju större risker vid graviditet och förlossning! Åhh vivfårxse Idag tog jag min första dubbelkur, har ännu inte kännt något spec, hoppas de blir lindriga biverkningar om de nu måste bli ngra! Hur går de för dig lillahjärtat87? Har du fått mensen ännu? Hoppas så att du kan hämta ut nya pergo tabletter! Å hoppas de finns på apoteken igen! Kram
    Jo, håller med dig, klart det vore mysigt, men fler risker, och mer jobb framförallt =P
    Kanske blir jobbigt om det är första barnet/barnen ... bättre med 1 då kan jag tycka =P

Spääännande =P=P vill oxå börja NU! =P
    Ne, mensen den är seg =/ kommer inte .... jobbigt att vänta o just nu har ja inga känningar alls på att den ska komma heller, dag 33 idag ... segt segt som sagt!

Ja, får verkligen hoppas att pergon finns på apoteken när jag ska hämta ut dom ... undra om man ska ringa gyn på måndag så hon kan skicka över ett e-recept redan, så dom inte hinner ta slut ...

Kram på dig o lycka till med eventuella biverkningar =P vilket vi inte hoppas du får!!!
  • Japan87

Mensen kommer aldrig =( va ska jag göööra!!? =/ dag 36 idag ...

Hade jag vetat att jag hade haft Äl, så hade jag vart överlycklig över att mensen vart borta/sen ... men nu är ju inte läget så ... vill bara att mensen ska komma, så jag får börja med pergon igen !!!!!!!!!

• Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-11-08 16:57:11 följande:
    vad jobbigt :( du kan inte få provera utskrivet för att sätta igång mensen?? kramar
    Ja, skitjobbigt ...

Jag har provera hemma.
    Men trodde kanske jag skulle få mens på "naturlig väg" denna månaden ... men den verkar väääldigt seg.

Så jag tog faktiskt en provera-tablett förut.
    Tänker att om mensen är näära på att komma snart, så kanske några provera-piller hjälper till lite.
    Hoppas den kommer snart.
    Kanske bara behövs några piller provera för att den ska komma, kanske 3-4st eller nått =P får se.

Nu till pergotime =
    Vet inte om det är en liten ofarlig biverkning av pergon, men har fått mkt mer rikligare flytningar :S ...
    Har aaaldrig annars mkt flytningar .... Konstigt tycker jag.
    Någon annan som upplevt att kroppen ändrat sig lite med pergon ?
    Tex: Mer flytningar då =P, eller kanske ni som aldrig annar har ömma bröst, fått det ?
    Konstig molvärk/mensvärk ...

dela gärna med er! =P
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-08 16:53:12 följande:
    Åhh nej va jobbigt.... Stackarn!! Vet hur hemskt det är när mensen bara dröjjer o dröjjer! Har du pratat med din gyn? Själv äter jag sista tabletterna imorgon ..... Känner inget ännu men jag har för mig att de tog några dagar innan jag kände något sist! Men dag 10 är de dags för äl test igen! Jag hoppas verkligen din mens kommer så du kan börja igen!! Kram till dig
    Ja det är skiiiiitjobbigt!!!! =/

Skrev ovanför till sweetgirl89 att jag tog en provera-tablett idag, så får se om det kickar igång mensen!

Gud va skönt att vara så långt fram =) Hade gärna vart i din sits nu!
    Hoppas det går bra nu =) Och att du får staarkt poisitvt på äl-testet! kram
  • Japan87

Wohoo, mensvärk känns av här ... hoppas den kommer inatt!!!! =P

Håll tummarna nu tjejer =P här ska blodet flööööda! =D

• Japan87
    helena29 skrev 2010-11-11 07:17:31 följande:
    Jag ska på VUL idag för att förhoppningsvis se en eller två kanonfina äggblåsor redo att släppas!!!
    Har ni alla gjort Vul mitt i cykeln för att kolla äggblåsor?
    Nån som vet vad en ägglossningsspruta är? Kan man be om det eller varför får man det?
    Va spännande ! När ska du dit ?
    Orkar inte gå tillbaka i tråden ... men är det enkeldos pergo du äter, eller dubbel ?

Jag gjorde vul på dag 9, dag 13 (tror jag) och sen ett till, dag 17 eller nått ...

Tror att ÄL-spruta är nått man kan kombinerar med pergon ... pergon stimmulerar ju äggens tillväxt, och om vi säger att pergon får äggen att växa ordentligt, men dom har svårt att släppa, så tror jag man kan få äl-sprutor som gör att ägget släpper ... trooor det är så ... men kan inte säga 100 egentligen =P

Är det nått du vill ha ? äl-spruta ...
  • Japan87
    helena29 skrev 2010-11-11 13:09:10 följande:
    Jag ska dit idag kl 18.15! Nervös och förväntansfull, men är rädd att bli besviken om det inte finns nån äggblåsa alls.... jag äter min allra första enkeldos. HOPPAS SÅ! men det är väl ganska vanligt att man faktiskt får Äl av enkeldos?
    Har du ätit enkel eller dubbel? Första kuren? Men hur vet man om maqn har svårt för att få ägget att lossn...? om det är så för mig vill jag såklart ha ÄL-spruta. Har dutagit det nån gång`?
    Ok, ja det förstår jag att det är nervöst! Tyckte jag med första gången ...

Jag har ätit en enkelkur, första gången med pergo ... fick ingen äl av det, nu väntar jag in mensen som aaaldrig verkar komma ... =/=/
    Nästa kur som jag ska ta blir antingen 1,5 tablett om dagen i 5 dagar eller så blir det dubbelkur, 2st tabletter om dagen i 5 dagar ... vi får se ...

Det är ju så induviduellt om man får äl av enkel, dubbel, trippel osv ... kan inte svara på vad som är vanligast så, men som det verkar så är det ju många som blir gravida på enkelkurer ... som sagt induviduellt ...
    I mitt fall lär jag inte bli gravid på enkelkur iaf ...

Hur man märker att ägget har svårt att lossna .. jo, när du käkat pergon och går på vul osv ... ca en vecka efter gyn tror du haft äl, ska du göra ett blodprov (är så i dom flesta kommuner iaf), progesteronprov kallas det, på det provet ser man om du verkligen haft äl eller inte .... jag fick göra ett sånt prov 1 vecka efter jag trodde äl ägt rum, men det visade sig att jag inte hade haft nån äl ... värdena på provet var för låga ... ska ligga runt 30 nånstan om man haft bra äl ... vet inte riktigt vad jag hade för värden på mitt prov, men gyn skrev i sms att dom iaf var låga...

Iaf, om det är så att detta är din första kur, enkelkur, så tror jag inte du kommer få sprutor det första du får ...
    din gyn vill nog se först om det endast hjälper med pergo, och så bra kan det ju faktiskt vara =)
    du får fråga din gyn i eftermiddag om sprutorna, så får du säkert ett mer proffsigt svar =P=P

håller tummarna för stooor äggblåsa!!! =) lycka till!
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-11 12:20:58 följande:
    Hej! Jag sotade av dubbelkur pergo i tisdags och väntar nu på äl! Har inte haft några känningar denna gång...undra vad de betyder? Förra gången fick jag äl dag 16 och idag är jag på dag 11 så hoppas jag får lite känningar nu snart så jag vet att de e på G! Ska på VUL på måndag, då e de dag 15! Hur går de för dig lillahjärtat? Kommer mensen snart eller? Hoppas hoppas! Ni som blivit gravida av pergo? Hade ni sex varje dag i ÄL tider eller varannan? Undra vad som är de bästa? Jag lovar att skriva o berätt hur de går för mig!
    Gud vad spännnnande!!! Att du inte har några känningar behöver nog inte betyda nått dumt!
    Eftersom du fick äl av enkeldos, lääär du nog få en dubbelt så stark med dubbeldos ;) kommer gå fint detta!

Ingen mens än =/ Började faktiskt med provera i måndags, tänkte att det nog kanske hjälper, tat min 4e tablett idag, lite smått mensvärk på kvällarna, men den koooommmer ju aldrig =/ blir så frustrerad!!
    Och man kan lixom inget annat göra heller, än att ta proveran o vänta o vänta ... har inget tålamod till detta =P

Vill också kunna börja min nya pergokur =)=) men snart så! hoppas jag!

Lycka till med ÄL nu =)
  • Japan87
    Miranda79 skrev 2010-11-11 22:33:35 följande:
    Hej kikar in här igen!!

Helena: Jag har käkat 2 omgångar med pergo, första fick jag äl-spruta, andra gången var min gyn på höstlov, hmmm... Suck!! Man får dom får då vet man exakt när äl kommer...

Men tjejer, har ni hört det jobbiga????????

Jag har jagat pergo i flera veckor, fick sista beskedet igår att det finns inget!!!!!!!! Tidigast i slutet av januari kan det tänkas komma till Sverige... VAD gör man då??? Finns det annat att ta till, jag o mannen klarar det ju inte själva...
    men herregud vad säger duuuu ???? Rynkar på näsanRynkar på näsan fååår INTE vara sant !!!
Svar på tråden Pergo start imorgon...