Inlägg från: mamaanan |Visa alla inlägg
  • mamaanan

Amma en tvååring...

CloudBerry 1 skrev 2010-10-09 09:21:29 följande:
    Jasså, varför ammar inte alla sina bebisar under hela bebistiden då?
    för att dom inte vill? fattar inte vart du vill komma med det men..
  • mamaanan
    CloudBerry 1 skrev 2010-10-10 10:49:42 följande:
    Fast personen sa ju att man ammar bebisar och inte äldre, som ett konstaterande och då undrar jag varför alla inte ammar sina bebisar.

Eller är det okej att välja att amma eller inte amma en bebis men inte att amma så länge ett barn vill?
    ja.. det är klart att man inte behöver amma sin bebis, det finns andra jättebra altrenativ. men man ammar inte ungar som kan dra ner tröjan och "ta själv" så att säga.
  • mamaanan
    Plutteli skrev 2010-10-11 09:02:12 följande:
    Med det atgumentet hade jag behövt sluta amma vid 4-5 månader, vilket jag inte alls hade lust med!
    När min dotter var runt året kunde jag däremot säga ifrån när hon försökte sig på att bra dra ner tröjan för att ta för sig, betydligt bekvämare än vid 4 månader då hon ju inte förstod ett dugg om jag hade sagt nej...
    men varför spelar du dum när du fattar vad jag menar.. ja, jag vet att en 4 månaders har styrka nog att dra ner en tjöja men om jag säger så här då: när barnet kan be om detså bör det vara ett tecken på att det är dags att sluta.
  • mamaanan
    Plutteli skrev 2010-10-11 13:48:05 följande:
    Jamen dåså, min tjej kunde inte med ord be om amningen ens när vi slutade vid 23 månader, så då är det ju lugnt!

Är det fler saker man ska sluta med bara för att barnet kan be om det? Välling kanske? Eller gröt? Eller varför inte smörgåsar?
    haha, jag kan inte annat än att skratta åt dig liksom alla andra dig lik på familjeliv..

jag orkar inte diskutera med någon som jag antar är flera år äldre än mig men beter sig som en snorunge..
  • mamaanan
    Plutteli skrev 2010-10-12 09:08:08 följande:
    Jag är fullt seriös, jag tycker det är ett apdåligt argument att man ska sluta med amningen bara för att barnet kan be om att få amma med ord.
    För trots allt, en bebis kan ju ca 30 minuter efter denne är född börja be om att amma genom skrik, smackningar och bök runt bröstet. Att be om att ammas är liksom en av de mest grundläggande kommunikationerna och behoven hos en nyfödd, men bara för att detta önskemål går ifrån att uttryckas genom skrik och bök, till att sägas i rena ord så är det inte längre ok. Som sagt, det är ett ap-dåligt argument att man ska sluta bara för att barnet kan fråga efter bröstet!

Och nej, jag är inte speciellt gammal vad nu det hade med nått att göra, jag tycker snarast det är du som beter dig som en riktig fjortis.
    du, jag (en riktig fjortis) kan förklara för dig (en jättevuxen ungdom) hur många ggr som helst vad jag menar men du vill ju inte fatta så vi struntar i det så får du mer tid att tugga med nån annan istället. =)
Svar på tråden Amma en tvååring...