• pissbrunsvägen

    spiralen gör mig fet fetare

    ja blir tokig,har tre barn o nu tenkte vi liksom så att vi ska ta en liten paus med barnaproduktionen,o satte in en hormon spiralSkål
    Men ack vilken matvrak jag har blivit har altti vari lite på fetare kantten och överviktig men nu bär det av heeeeelt o alt bara på grund av denna hemska spiral Gråter
    Jag som var så bra på gong med min viktnergång har gåt ner 20kg,men nu går jag bara upp,så min fråga är någon annan som har hormon spiral o bara stiger i vikt??hur gör ni??

  • Svar på tråden spiralen gör mig fet fetare
  • Superkex

    Hade hormonspiral men plockade ut den förra våren. Och ja, den gjorde mig både fet och jävligt deprimerad. Tre förlorade år med den där jävla plastbiten.

  • Spartacus

    oj... vad tråkigt! prova kopparspiral? den är ju hormonfri och fungerar oftast bra om man tidigare fått barn...
    om man inte har väldigt kraftiga blödningar då förstås.

    har alltid haft problem med hormonpreparat så jag tog kopparspiralen innan jag fick barn.
    mensdagen gjorde betydligt ondare men det var en enda dag under cykeln och det finns ju alvedon...

    annars är ju kondom att rekommendera om man planerar fler barn framöver?

  • M A V

    Jag gick oxå upp när jag hade min spiral, typ 20-25kg. Deprimerad oxå.. har för mej det va mer skit med den men jag kommer inte i håg, vikten och deprimerad va det värsta.

Svar på tråden spiralen gör mig fet fetare