myrkryp av "bara" ångest?
Fick min första attack i torsdags helt från ingenstans, gick från normalt till en fullt utvecklad jag tror ja kommer döattack. Sticknkngar/domningar i händer/armar & fötter/ben, hjärtat slog så hårt så ja kunde "höra" hur det bulta å känna det bakom ögonen, skifta från varm så svetten rann till iskall, spydde nästan en timme såg/inbillade mig att ja såg hur händerna blev vita sen lila viket ledde till mer panik så sprang runt å vifta så mycket ja kunde... Som tur var fick ja kontakt med en kompis som kom annars hade ja ringt ambulans va inte alls många sekunder från det. Efter den attacken har det kommit 1-2 per dag i snart en vecka, dessa är inte lika svåra å skiftar i svårighet & symtom. Har allt från lätta skakningar/sättningar, skiftar mellan varm & kall, gråttattacker som inte går & hejda kan sitta å skratta medans tårar å snor rinner för ja inte kan få det & sluta. Har även haft en som sluta med att ja blev liggandes för kroppen kändes så tung så ja bokstavligen inte tog mig upp, denna pågick i 4-5 timmar efter det blev ja känslig/gråtmild skakis & nerverna sätt utan på. Minsta ljud eller rörelse fick mig å hoppa av rädsla man kunde se skräcken i mina ögon. Har iaf sån tur att ja känner innan det kommer en får stickningar samt domningar i händer & armar då vet ja att det kommer en men kan dröja allt från sekunder till en halv dag innan den bryter ut. Fick atarax utskrivet vid behov samt kontakt med kurator så hoppas man kan få hjälp & lära sig hantera detta lite bättre i framtiden