• PINK666

ADD symptom hos vuxna

Här är en till med ADD, Fick min diagnos nu under hösten. Det har varit jobbigt att acceptera diagnosen även om jag själv trott att det skulle vara enklare. Medicinerar inte än men ska ev få börja . Jag känner igen mig i hela den långa listan som någon ovan hade skrivit. Just nu är jag sjukskriven för mina besvär och jag undrar om jag någonsin kommer klara av någonting. När jag försökt jobba eller plugga blir jag ofta dålig i utmattningsdepressioner. Går nu hos en underbar arbetsterapeut, jag kan verkligen säga allting till honom och han ska hjälpa mig att strukturera upp mitt liv. Än så länge har jag mest gråtit hos honom men det är nog bara jag som inte riktigt kan ta in att jag har ett funktionshinder....

Här kommer jag återkomma, skönt med folk som förstår.. 

• PINK666

Jag vet inte vad som är värst med att ha fått en diagnos. Mest är det att min omgivning inte vill ta in ordet funktionshinder!! de tror inte jag har de problem som jag säger, vet inte vad jag ska göra för att de ska förstå. Jag har slutat prata om hur jag mår. Den enda som verkligen förstår är min man som lever med mig varje dag, som ser mina bekymmer. Förutom ADD lider jag oxå av deppressiv personlighetstörning så därför är jag ofta deppig. 

Mina största funderingar är hur mitt liv kommer se ut från och med nu?? jobbar ni alla? pluggar? sjukskrivna? 

Svar på tråden ADD symptom hos vuxna