• MHK

Sparkar av sig täcket,iskall på morgonen

Har någon råd till mitt problem. Min son är 20 månader gammal och kan verkligen inte ligga still när han sover. Han sparkar av sig täcket hela tiden och jag får stiga upp flera gånger under natten för att lägga täcket på honom igen. Har bytt täcke till filt ifall han tycker att täcket é för varmt men nej, samma problem där också.

Han har pyjamas på sig men ändå så är han kall varje gång jag kommer över till honom. Tänkte köpa en sovpåse från IKEA till honom men han lär hata den. Vad har ni för råd?

• Svar på tråden Sparkar av sig täcket,iskall på morgonen
  • MHK

Har 21 C i rummet, går tyvärr inte att styra värmen eftersom Helsingborgs Hem säger att deras policy är att det erbjuder 21 C. Vad menas med värmekudde? Var köper man sådana? 
    Har köpt värmare pyjamasar men på något sätt så åker benen upp så ibland så é benen bara, ska jag låta honom sova med strumpor?  

• MHK
    Ema86 skrev 2010-10-18 11:58:13 följande:
    värmekudde,,, en kudde fylld av vete tror jag det är som man kan köra i micron så den blir varm. det finns "finare" för barn å .. typ nalleform på apoteket
    Tack för tipset, får köpa en
  • MHK
    Halkatla skrev 2010-10-18 13:02:54 följande:
    Men vänta nu här. Barnet - som sover i pyjamas - sparkar alltså av sig täcket flera gånger per natt för att det blir för varmt för honom. Och era råd är att TS ska tvångsklä honom? Han verkar ju sova som en stock (det är TS som kliver upp på natten och lägger på täcket igen - inte ungen som vaknar och fryser!) och har inga problem med värmeregleringen.

Det är inte en nyfödd vi pratar om! Sparkar han av sig täcket så är det för att han inte kan sova när det är för varmt! Sluta köra över pojkstackarn!
    Han är ju iskall
  • MHK

Bra tips med fiLt under och strumporpå, ska prova eRa råd ikvälL, tack

• MHK

Grejen är att jag brukar få lov att lägga täcket men eftersom han rör sig så mycket under sin sömn så brukar täcket ligga under honom. Jag vet att han fryser och det är därför han gråter på nätterna, då brukar jag få lov att lägga på honom täcket å så somnar han om igen. 

Det é ju självklart att jag stiger upp flera gånger under natten för att se att han inte é kall, jag gör det även om han är äldre än 20 månader. Han har inte lärt sig att lägga täcket på sig än men det kommer nog.

Jag ska snart lägga honom, tog på honom en varmare pyjamas samt strumpor så jag får prova med det, annars får jag köpa en element vilket jag tyckte lät toppen för att lösa detta problemet. Tyvärr som jag skrev innan så får det inte att höja mer än 21 C i rummet, samt att det kommer kall luft från ventilationen och jag har tagit det med Helsingborgs Hem och de säger att allt é som det ska.

Svar på tråden Sparkar av sig täcket,iskall på morgonen