• Koppkakan

    Söker (oerfaren) träningskompis Stockholm - Söder/Sickla

    Som rubriken lyder söker jag någon att träna tillsammans med. Jag har inga direkta kriterier men om vi är i liknande situationer vore det ju kalas!

    Jag är 29, och bor i Hammarby Sjöstad. Överviktig, med PCO. Försöker bli gravid för fulla muggar. Eftersom jag pluggar har jag ofta tid för olika aktiviteter på dagtid. Har ingen koll på träningsformer, anläggningar osv. Så vi kanske kan lära oss tillsammans? Men framförallt hjälpa varandra med motivationen. Känner att det skulle vara lättare att ta sig upp ur soffan om man inte var ensam.

    Om du vill börja träna, eller introducera mig i tränandets värld, så hör av dig! Tack GladSöder/Hammarby Sjöstad/Nacka/Årsta är väl lämpliga områden.
  • Svar på tråden Söker (oerfaren) träningskompis Stockholm - Söder/Sickla
  • Mamma till bröderna bus

    jag bor inte i "dina områden" men bor söder om staden.. har tränat i 9 månader snart, gått ner 35 kg ska ner MINST 15 till, tränar gärna med någon, för då får jag ut mer av träningen.. (tränar på itrim i liljeholmen)  www.itrim.se


    Felixmamman
  • Koppkakan

    Har funderat på itrim faktiskt! Men har inte de något slags program med pulverdiet? Det kanske inte skulle vara så bra om jag skulle bli gravid inom kort. Eller finns det andra alternativ?

  • Mamma till bröderna bus
    Juli20tio skrev 2010-10-24 21:25:19 följande:
    Har funderat på itrim faktiskt! Men har inte de något slags program med pulverdiet? Det kanske inte skulle vara så bra om jag skulle bli gravid inom kort. Eller finns det andra alternativ?
    de rekomenderar pulver, men jag har inte ätit pulver och ändå gått ner i vikt. Det funkar oxå, man får jobba lite extra med att räka kcal istället och kanske äta lite vitaminer i början, men det går utmärkt, vill du testa träna hos dom så kan du hänga på i helgen (de firar 5 år i liljeholmen och bjuder på träning)
    Felixmamman
  • Koppkakan

    Vad duktigt att gå ner så jäkla mycket förresten! Är grymt sugen på att köra pulver egentligen. Konstigt nog :) Tänker absolut kolla upp hur det ser ut i helgen. Man måste ju börja nånstans :D även om man kanske är gravid. Eller snart blir. Kollar in hemsidan för info kanske.

    Men visst är det rätt avslappnad stämning? Ingen som redan är fit kommer ju dit liksom? Haha, lite nervös också. Minst sagt. Och äger noll träningsplagg ju!

  • Mamma till bröderna bus

    de flesta har ju redan varit överviktiga, ingen kollar snett eller ner på någon, stämningen är skön, man skämtar och har kul tillsammans, jag hoppas verkligen att du vill hänga på =) Jag tycker bäst om när jag får sällskap =) TACK föresten =)
    ta vad som, jag har sett de mesta.. ett par leggins eller andra byxor och en skön t- tröja eller som jag hade i början.. tunika =) allt funkar, ingen köper nytt i början. rekomenderar skor dock.. skönt med bekväma jympadojjor.


    Felixmamman
  • Koppkakan

    Ska kolla in bloggen direkt! Hur många kilo har du kvar?
    Mitt BMI pendlar mellan 35-36 ungefär.

    Ska rota igenom garderoben och höra med sambon om vi är uppbokade. Men alltså, jag kommer ju inte orka nånting nästan :) Oh, vilka tider handlar det om förresten?

  • Mamma till bröderna bus

    jag har minst 15 kvar, men skulle inte bli ledsen om jag gick ner 20 till.. jag vägde läskiga 120,5 när jag började ( är bara 156 lång) nu är jag nere på ca 85 ( 2 veckor sen jag vägde mig).

    Träningen är mellan 9 och 13 (man kör i 30 minuter) hur hårt du tar i väljer du själv, träningen är helt anpassad efter sin egen kondition och styrka, man kör så hårt man tycker man klara i 4 varv, sen är det klart =)


    Felixmamman
  • Koppkakan

    Jätteduktigt verkligen! Jag önskar att jag kan säga något liknande i framtiden.

    Har "ledarna" koll på det här med träning och graviditet? Antingen får jag ett plus på fredag eller så har jag sjuk mensvärk hela helgen. Är jäkligt pepp! Och även om det inte passar i helgen så kommer jag nog kontakta dem för rådgivning när jag vet hur det ser ut med graviditet och liknande.

    Får man träna på vilken anläggning man vill?

Svar på tråden Söker (oerfaren) träningskompis Stockholm - Söder/Sickla