Ska jobbet ringa när man är hemma sjuk???
Jag måste nog säga att jag hade inte heller blitt så glad om jobbet ringde mig när jag låg sjuk. Hur sjuk eller ej jag nu är.
Är man hemma från jobbet, så är man hemma av en anledning. Jag kan förstå om det är kris, men i första hand får man ju prata med de kollegor som är på plats och är friska å krya.
Så jag håller med dig, ts, jag tycker inte att det är helt rätt att ringa när man är sjuk. Min makes jobb ringer honom jämt när han är sjuk, jag menar hade han orkat så hade han ju vart på jobbet liksom! Han brukar inte svara, då detta händer JÄMT!
Jag är väldigt snäll av mig och ser jag att jobbet ringer när jag är hemma å är sjuk så brukar jag svara... MEN jag tycker det är irriterande. Jag arbetar inte på ett jobb där det gäller liv eller död. Inte tusan sitter jag å ringer mina kollegor så fort jag undrar över något och denna är sjuk! Är man sjuk orkar man inte jobba, å då ska man inte störas hemma heller.
Å vad gäller att jobbet betalar när du är sjukledig, vafan, det är deras SKYLDIGHET.
Jag förstår dig till hundra! Speciellt när du har lämnat instruktioner tidigare.