Inlägg från: Höstflickan83 |Visa alla inlägg
  • Höstflickan83

PCO och behandling med Provera

ArtISkin skrev 2010-10-26 18:54:34 följande:
    Men jag har ju inte fått någon blödning alls av provera. Hade mens en gång på sommaren. Det är allt.. Men sen jag började med provera har jag bara haft rosa flytningar i princip, några gånger. ingen riktig mens. Känner mig som ett missfoster när ingenting fungerar som det ska. Är bara 26 år gammal =/
    Här har du en till som är 26 år och som känner att ingenting fungerar. Jag däremot får mens av provera och har precis påbörjat min första Pergokur, jag får dock inte göra ultraljud under kuren.... :S
  • Höstflickan83
    ArtISkin skrev 2010-10-26 21:13:03 följande:
    Höstflickan - Vad behövde du göra för att få Prego?? Jag orkar inte med en massa prover och undersökningar igen. Jag borde väl bara kunna ringa till henne och säga hur det ligger till. Om det inte har hjälpt ska man ju få något starkare som någon sa.
    De har tagit blodprover och kollat mina äggstockar samt att sambon fått lämna spermaprov. Sen har jag fått provera och pergotime.
  • Höstflickan83
    Chan2 skrev 2010-11-03 10:05:09 följande:
    Jag är i samma sits, jag fick göra ett VUL där allt var som de skulle förutom att jag ej fick en normal mens. Förklarade att vi försökte bli gravida och ändå skriver läkaren ut Provera till mig. Dock så googlade jag en hel del så efter att jag ätit de 10 första tabletterna och min mens kom så struntade jag i att ta fler.

Detta var i April i år och jag har haft mens sedan dess men nu i oktober har jag samma problem igen som innan Provera. Ringde gyn idag för att få hjälp....

Hatar verkligen detta!! Gråter Vill ju ha ett fint Plus
    Då är vi nog inte riktigt i samma situation. Jag får mens med provera men sedan får jag ingen mens igen. Spontant får jag mens 3-4 gånger per år.

Håller tummarna att du ska få någon bra hjälp denna gång! Plusset längar vi ju alla efter och jag hoppas att vi snart får det, allihop här inne! 
Svar på tråden PCO och behandling med Provera