• Chan2

PCO och behandling med Provera

Jag är i samma sits, jag fick göra ett VUL där allt var som de skulle förutom att jag ej fick en normal mens. Förklarade att vi försökte bli gravida och ändå skriver läkaren ut Provera till mig. Dock så googlade jag en hel del så efter att jag ätit de 10 första tabletterna och min mens kom så struntade jag i att ta fler.

Detta var i April i år och jag har haft mens sedan dess men nu i oktober har jag samma problem igen som innan Provera. Ringde gyn idag för att få hjälp....

Hatar verkligen detta!! Gråter Vill ju ha ett fint Plus

• Chan2

Höstflickan83: Det var ej i samma sits dom dig jag syftade på, utan trådstartarens beskrivning som jag tyckte mig känna igen mig i.

ArtlSkin: Ja man blir riktigt less på kroppen då den inte beteer sig som den ska eller som man vill.

När jag ringde gyn igår så skulle en läkare antingen ringa eller skicka brev till mig under nästa vecka (45) för att besluta hur jag bör gå vidare. Antingen börja med Provera igen Rynkar på näsan eller om de ska börja en utredning.

Håller tummarna att det löser sig för oss alla! {#emotions_dlg.flower}

• Chan2

Jahapp, nu ringde barnmorskan från gyn för att meddela mig vad läkaren sagt....

Du ska äta PROVERA har jag ju sagt! Fattar dom inte att man inte vill äta dom för att man vill bli gravid? Då tycker dom att du kan ju ej bli gravid utan mens som du inte får om du ej äter Provera.... känns som en ond cirkel man hamnat i.

Nu lämnar jag mitt hopp till rosenrot som jag läst så mycket om... får hålla tummarna.

• Chan2

Jag har ätit Rosenrot nu i 4 dagar (inte speciellt länge jag vet) men jag känner att de kanske bara drar ut på tiden... så idag tog jag min första Provera tablett och hoppas på att de fungerar och om/när jag får min mens så ska jag köra hårt med Rosenrot igen och hoppas på de bästa att allt ska fungera som de ska sen.

ArtlSkin: Hur går det för dig? Har du varit till läkaren igen och rådfrågat?

• Chan2

Jag vart less på att småblöda hela tiden... så jag tar provera så att det förhoppningsvis slutar och så att jag får en menstruation och samma dag som den förhoppningsvis kommer så börjar jag med Rosenrot igen.

Hoppas att det ordnar sig för både dig och mig! Glad

• Chan2

SERIÖST??! Och hur länge hade ni försökt bli gravida då? Antar att ni försökt ett tag... eller?

Jag överväger nu att prata med en annan läkare!

• Chan2

Längtarväntar: Jag bor i Norrbotten.

Jag kan tycka att om man får Provera utskrivet så kan man väl i samma veva få Pergotime eller nåt som ska hjälpa ÄL på traven då Proveran inte gör de (detta förståss om man förösker bli gravid)

ArtlSkin: Det jag skrev;
     "SERIÖST??! Och hur länge hade ni försökt bli gravida då? Antar att ni försökt ett tag... eller?

Jag överväger nu att prata med en annan läkare!"

Var ämnat till Längtarväntars kommentar Skäms  jag inser att jag inte är så bra på de här med att skriva på forum... ska bättra mig så de inte blir missförstånd.

• Chan2
    Längtarväntar skrev 2010-11-09 09:27:16 följande:
    Okej. Ja, om man försöker bli gravid och spec om man försökt ett tag och har PCO så borde man få välja om man vill ha pergotime direkt. Nu fick ju jag göra det men de borde vara så överallt :). Hur länge har ni försökt?

Om du trycker på citat knappen så blir det inga missförstånd :).
    Ahh bra tips Glad

Jag har inte PCO inte enligt läkaren som inte kunde se några konstigheter vid VUL. Men vi har försökt i 8 månader.... kanske inte är så länge men som de flesta här vet så är det låååång tid då man vill ha ett litet frö i magen direkt då man bestämt sig.
Svar på tråden PCO och behandling med Provera