• ArtISkin

PCO och behandling med Provera

Hej

Jag är 26 år och fick veta att jag har PCO för några månader sen. Har bara haft mens ca 3 gånger totelt i år. Nu har jag gått en behandling med Provera sen dess. Ätit dom i två veckor, sen uppehåll i två veckor, sen äta dem i två veckor, och åter igen uppehåll i tre veckor o.s.v. Men det har inte hänt så mycket. I början blödde jag trots att jag tog tabletterna, och vice versa. Men nu har det vart helt blodfritt i säkert över en månad. Jag tog min sista tablett igår. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, mer än att vänta och se. Min man och jag vill ha fler barn men hur ska det gå till när man inte ens har någon ägglossning.

Finns det någon annan som gått på samma kur och på samma sätt? Hur har det gått för er?

Tack på förhand

• Svar på tråden PCO och behandling med Provera
  • Fimpen72

Om du fick ÄL redan efter 4dagar på rosenrot så tvivlar jag på hur mkt den påverkade just den ÄL
    Då hade ju antaligen redan ägg på gång för ett ägg mognar och lossnar inte på fyra dagar.

Du kan be att få prova Primolut Nor ist för Provera för att få mens. Den är bättre.
    Sen köra med Pergotime.

• Höstflickan83
    ArtISkin skrev 2010-10-26 21:13:03 följande:
    Höstflickan - Vad behövde du göra för att få Prego?? Jag orkar inte med en massa prover och undersökningar igen. Jag borde väl bara kunna ringa till henne och säga hur det ligger till. Om det inte har hjälpt ska man ju få något starkare som någon sa.
    De har tagit blodprover och kollat mina äggstockar samt att sambon fått lämna spermaprov. Sen har jag fått provera och pergotime.
  • Chan2

Jag är i samma sits, jag fick göra ett VUL där allt var som de skulle förutom att jag ej fick en normal mens. Förklarade att vi försökte bli gravida och ändå skriver läkaren ut Provera till mig. Dock så googlade jag en hel del så efter att jag ätit de 10 första tabletterna och min mens kom så struntade jag i att ta fler.

Detta var i April i år och jag har haft mens sedan dess men nu i oktober har jag samma problem igen som innan Provera. Ringde gyn idag för att få hjälp....

Hatar verkligen detta!! Gråter Vill ju ha ett fint Plus

• Höstflickan83
    Chan2 skrev 2010-11-03 10:05:09 följande:
    Jag är i samma sits, jag fick göra ett VUL där allt var som de skulle förutom att jag ej fick en normal mens. Förklarade att vi försökte bli gravida och ändå skriver läkaren ut Provera till mig. Dock så googlade jag en hel del så efter att jag ätit de 10 första tabletterna och min mens kom så struntade jag i att ta fler.

Detta var i April i år och jag har haft mens sedan dess men nu i oktober har jag samma problem igen som innan Provera. Ringde gyn idag för att få hjälp....

Då är vi nog inte riktigt i samma situation. Jag får mens med provera men sedan får jag ingen mens igen. Spontant får jag mens 3-4 gånger per år.

Håller tummarna att du ska få någon bra hjälp denna gång! Plusset längar vi ju alla efter och jag hoppas att vi snart får det, allihop här inne! 
  • ArtISkin
    Chan2 skrev 2010-11-03 10:05:09 följande:

Vad sa dom på gyn? =/ Ja jag lider med dig. Men du har i alla fall mens. Tänk mig som inte har något alls. Här händer det fortfarande ingenting. Jag blir så trött på min egna kropp.
  • Chan2

Höstflickan83: Det var ej i samma sits dom dig jag syftade på, utan trådstartarens beskrivning som jag tyckte mig känna igen mig i.

ArtlSkin: Ja man blir riktigt less på kroppen då den inte beteer sig som den ska eller som man vill.

När jag ringde gyn igår så skulle en läkare antingen ringa eller skicka brev till mig under nästa vecka (45) för att besluta hur jag bör gå vidare. Antingen börja med Provera igen Rynkar på näsan eller om de ska börja en utredning.

Håller tummarna att det löser sig för oss alla! {#emotions_dlg.flower}

• Chan2

Jahapp, nu ringde barnmorskan från gyn för att meddela mig vad läkaren sagt....

Du ska äta PROVERA har jag ju sagt! Fattar dom inte att man inte vill äta dom för att man vill bli gravid? Då tycker dom att du kan ju ej bli gravid utan mens som du inte får om du ej äter Provera.... känns som en ond cirkel man hamnat i.

Nu lämnar jag mitt hopp till rosenrot som jag läst så mycket om... får hålla tummarna.

• ArtISkin
    Chan2 skrev 2010-11-04 13:53:37 följande:
    Jahapp, nu ringde barnmorskan från gyn för att meddela mig vad läkaren sagt....

Du ska äta PROVERA har jag ju sagt! Fattar dom inte att man inte vill äta dom för att man vill bli gravid? Då tycker dom att du kan ju ej bli gravid utan mens som du inte får om du ej äter Provera.... känns som en ond cirkel man hamnat i.

Nu lämnar jag mitt hopp till rosenrot som jag läst så mycket om... får hålla tummarna.
    Ja precis så känner jag också, Dom vill att man ska äta provera, som inte hjälper =S Och ja testa rosenrot. Det fungerade för mig en gång. Nu är jag inne på min 8:e dag med rosenrot men ingen förändring tyvärr.
  • Chan2

Jag har ätit Rosenrot nu i 4 dagar (inte speciellt länge jag vet) men jag känner att de kanske bara drar ut på tiden... så idag tog jag min första Provera tablett och hoppas på att de fungerar och om/när jag får min mens så ska jag köra hårt med Rosenrot igen och hoppas på de bästa att allt ska fungera som de ska sen.

ArtlSkin: Hur går det för dig? Har du varit till läkaren igen och rådfrågat?

• ArtISkin
    Chan2 skrev 2010-11-08 08:36:59 följande:
    Jag har ätit Rosenrot nu i 4 dagar (inte speciellt länge jag vet) men jag känner att de kanske bara drar ut på tiden... så idag tog jag min första Provera tablett och hoppas på att de fungerar och om/när jag får min mens så ska jag köra hårt med Rosenrot igen och hoppas på de bästa att allt ska fungera som de ska sen.

ArtlSkin: Hur går det för dig? Har du varit till läkaren igen och rådfrågat?
    Jag tycker du ska fortsätta med Rosenrot. Jag fick min mens efter tio dagar när jag börjat med rosenroten, så nu har jag fortsatt och ska fortsätta tlls jag får ÄL. OM jag får ÄL!!!! Det kan ju lika gärna dröja 3 månader igen innan innan nästa mens =/ Men jag hoppas att rosenroten ska hjälpa på traven.
Svar på tråden PCO och behandling med Provera