• Äldre 27 Oct 08:17
    22762 visningar
    22 svar
    22
    22762

    Har man åkpåse i liggvagn?

    Jag hade åkpåse, det är jättekallt här på vintern och med åkpåse slipper man overall på små bebisar. Sonen hade fleeceoverall bara inne i åkpåsen.


    If you love me - please don't feed me!
  • Äldre 27 Oct 08:57
    #7
    Sixtenssons skrev 2010-10-27 08:22:05 följande:
    Åh vad smidigt det låter för alla, mina barn ville inte ligga alls eller sitta utan de har ja fått hai famnen och då är det tjocka kläder som gäller Obestämd
    Jag bar sonen en hel del i sjal och sele, då hade han WS-fleece från pop och så drog jag min jacka över. Det går det också
    If you love me - please don't feed me!
  • Äldre 27 Oct 09:55
    #10

    Nej, jag tycker inte alls det var klumpigt. Vi hade en kronanvagn med tillhörande åkpåse och det var smidigt. Filtar är ofta i bomullsmaterial och det kyler mer än det värmer!


    If you love me - please don't feed me!
  • Äldre 27 Oct 18:31
    #15
    Virgo82 skrev 2010-10-27 18:04:46 följande:
    Oj tack! Vad många som svarat! 

    Det är krångligt det här med vinter för de små... Men jag ska nog köpa en åkpåse. Eller? Haha Jag vill ha något med ull då jag tycker det värmer bäst. Hm... 
    Ett bra alternativ kan ju vara en lammfäll i botten och ett rejält och åtsittande duntäcke över. Största nedkylningen kommer underifrån, så ett tips är att sätta tidningar under madrassen och sen en fäll under barnet. Inget bomullslakan!
    If you love me - please don't feed me!
Svar på tråden Har man åkpåse i liggvagn?