Att göra sig förstådd?
Hej! Är sedan tre år tillbaka tillsammans med en man som har två barn i ett tidigare förhållande. Allt gick väldigt fort för oss, då vi inom ett halvår från det att vi blev ett par hade köpt hus och blivit sambos. Jag har haft tidigare förhållanden men ej bott tillsammans med någon. Ibörjan hade jag svårta att hitta min plats i familjen de veckor vi har barnen ( 9 resp10 ) år gamla, de bor hos oss varannan vecka. Relationen med barnens mor är mycket bra. Har under tidens gång så småningom hittat en plats i relationen, men det tar tid att lära känna varandra... Har för tillfället inget fast jobb utan jobbar på "timmar" vilket är psykiskt pressande då man inte vet hur ekonomin ser ut i slutet på varje månad. Detta leder i sin tur till mycket oro från min sida och humöret är inte alltid på topp. När det finns jobb blir det ofta många och långa dagar på raken, jobbar inom äldreomsorgen. På grund av denna oro är inte heller sexlusten den bästa. Har inte alltid sagt ifrån utan ställt upp på sex fast jag egentligen inte har velat själv. Skrev ett brev till min sambo för någon dag sedan där jag försökte förklara hur det känns att ha sex utan kännslor, men han låtsas som ingenting har hänt. Härom kvällen hände det igen, vi hade sex fast jag egentligen inte ville. Blev sur på mig själv för att jag inte vågade säga "nej tack" och la mig på soffan. Dagen efter rök vi ihop och det kom fram att han inte förstod vad jag skrivit i brevet. Problemet med oss är att vi har svårta att kommunicera, det blir ofta skrik och det slutar med att båda blir stumma. Hur ska jag få honom att förstå att jag känner mig kränkt utan att såra hans känslor? Anonym