• josephine e

    hur ofta tvättar ni fönster...

    Hur ofta tvättar ni era fönster o hur gör ni när ni tvättar dem,alltså vad ni använder osv.
    Hatar själv att tvätta fönster o när jag väl gör det så blir det inte helt bra.Är därför tacksam för era svar.

  • Svar på tråden hur ofta tvättar ni fönster...
  • BuoBä

    Aldrig! Jag hyr in någon som gör det.


    Det kostar inga fantasisummor, särskilt inte efter RUT-avdraget, blir fint och jag slipper.


     


     

  • Pia och Elna

    För sällan i alla fall och det blir aldrig helt bra men rätt ok. Två-tre gånger per år kanske det blir nog till våren, julen och en gång efter sommaren.

    Jag börjar med att tvätta av utsidan med vatten och diskmedel så man får bort skiten. Sen har jag på fönsterputs "smetar ut den" och skrapar bort. Eftertorkar med ren handduk om det blir ränder och gör om igen om det inte blir helt bra.

  • Birgitta2

    Två gånger om året normalt. I år har jag inte tvättat några fönster. Pga tidsbrist, värk och allmän olust. Jag hatar nämligen att tvätta fönster.

  • BuoBä

    Nu ljög jag faktiskt lite. Jag tar bort fläckar på insidan ibland. Jag kan rekommendera "mirakeltrasor" speciellt gjorda för fönster. Finns på ica bland annat. De är randiga i väven. Funkar väldigt bra med bara vatten och en sån trasa. Blir inte alls ränder som med en vanlig trasa. Bra till speglar också.

  • mikroE

    När jag flyttar... I snitt vart 2-3 år... Dåligt? Ja, men jag hatar det. Funderar dock på att leja någon snart det är inte så dyrt. Nästa flytt ska jag dessutom leja bort flyttstädet för det suger också...

  • tjötas

    HATAR att putsa fönster, det blir aldrig snyggt ändå och smutsigt igen efter nån vecka

    Har putsat alla fönster en gång på de 3,5 år vi bott här... I slutet av sommaren putsade jag de tre fönster vi har  vardagsrummet . That´s it! Ska få tummen ur och ringa nån fönsterputsare, helt klart värt det... Undrar om det går att göra så här sent på året (tänker på kyla och så?!)

  • Knasis
    clembke skrev 2010-10-29 16:00:18 följande:
    2-3 ggr/år.

    Vatten o Yes diskmedel. Torka torrt med tidningspapper, blir oftast bra.
    Detta skriver jag under på.
    Hoppas inte för mycket så mister du inte allt
  • Knasis
    saltflingan skrev 2010-10-29 16:19:26 följande:
    Enbart vid flytt.
    Hur ofta flyttar du då?
    Hoppas inte för mycket så mister du inte allt
  • MammaTove

    Fyrsidig fönsterputs - 2 ggr per år med varmt vatten + diskmedel och microfiber "mopp" för fönster (från pappas fd. jobb som sålt sådana varor till företag). Skrapar av och torkar med torr microfibertrasa från ICA.

    Insida + utsida tar jag när det behövs, alltså lite olika beroende på vilket fönster.. Sonens fönster nån gång i veckan på insidan - han gillar att sätta kladdiga händer där..

  • johandra

    fönsterputsaren kommer hit 2ggr/år o fixar våra fönster...värt varenda krona då vi har 3-glas som öppnas så total 100rutor ska putsas här...kostar totalt ca 1000kr!


    Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
Svar på tråden hur ofta tvättar ni fönster...