Inlägg från: Anonym (Bisexuell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bisexuell)

Fråga flatan

NicKnejm skrev 2010-12-03 23:42:22 följande:
    Jag är god vän med en lesbisk tjej som hatar pridefestivalen, hatar tjejer i snickarbyxor (såvida de inte jobbar som snickare)och konstiga frisyrer,  Hon har ingen förståelse för tjejer som verkligen måste försöka vara noll kvinnor och 100% män fast det så uppenbart blir FEL. 

Sedan kan vi män lite relatera och förstå kvinnor som är snygga eller halvsnygga, som är lesbiska.

De kvinnor som är jättetjocka, med kort lila hår, träskor, snus och snickarbyxor....verkar som de är lesbiska därför de har gett upp gängse forplatningsnormer med man, villa, hund och barn.

Ungefär som att de tar det de får och bland motsatta partners är det större chans hitta en själsfrände bland kvinnor för den snickarbyxförsedda kvinnan vet och känner kvinnor inte dömer henne på samma vis som hon tror män gör. Men om bara den kvinnan med massa skrot i ansiktet och kort färgat hår insåg att i varje liten småstad finns en kort liten tjock kille som har lika sargat självförtroende, och som skulle älska henne för den hon är. han har sin skote roch sin sjuttis. En varm kvinna med skrot i ansiktet är himmelriket.

Lesbiska som ser ut som folk och som beter sig som folk är helt ok. Likväl som jag gillar manliga homosexuella som är som vilken kille som helst. De som fjompar omkring och utstuderat skall synas går fetbort.

Om homosexuella vill bli accepterade i samhället måste sådana fjanterier som Pridefestivalen bort. Att klä sig i regnbågsfärger och med sexuella anspelningar presentera sin existens förstör verkligen det de själva vill bygga upp..nämligen en normalisering. Hur normalt är det att stå halvnaken på ett lasbilsflak med en peruk på huvudet.

Det är väldigt många inom HBT som verkligen hatar utåtagerande lesbiska och bögar.
    Acceptans handlar inte om att bli respekterad för att man är som alla andra.
    Acceptans handlar om att bli respekterad precis så som man är eller vill vara, ÄVEN om man inte är som alla andra.
    Jag ger inte ett ruttet lingon för vare sig hetero-, homo- eller bisexuella som inte förstår den ekvationen.
    Låt tusen blommor blomma!
  • Anonym (Bisexuell)
    NicKnejm skrev 2010-12-03 23:58:13 följande:
    Det är dock skillnad på de som ÄR på ett speciellt vis i ett  specifikt SYFTE.

Spekulativt agerande är för mig ett big NO NO.
    Vad är det egentligen du har problem med?
    Att folk ifrågasätter könsroller och går ifrån givna normer?
    Att folk vågar ta ut svängarna och leka?

Enligt min erfarenhet är det bara människor som innerst inne är ganska rädda och osäkra som håller hårt på sådana saker. De som är trygga i sig själv har inget behov av att hävda sitt eget sätt som högre stående än andras.
  • Anonym (Bisexuell)
    NicKnejm skrev 2010-12-04 00:06:00 följande:
    Jag håller helt enkelt med vanliga människor som är homosexuella. jag håller med dem om att de som springe romkring på Pride förstör för HBT-folk och deras chans till full acceptans i samhället. Att inte du förstår vad jag säger gör mig rädd.
    Jag är både vanlig, ovanlig och springer på Pride. Liksom tusentals andra ovanliga och vanliga homo-, bi-, hetero- och transmänniskor.
    De flesta av oss som varit med ett tag är trygga nog att inte trycka ner andra för att de inte är exakt som vi själva.
  • Anonym (Bisexuell)
    NicKnejm skrev 2010-12-04 00:07:46 följande:
    Har du någonsin hört talas om heterofestivaler där heterofolk springe romkring och iklädda peruker slår sig för bröstet?

Nä, de gör inte det. Och om homos vill bli accepterade som vnaliga människor så skall de INTE hålla på med peruker och annat skit.
    Ja. I princip varje stads- och rockfestival ser väl ut precis så. Stora sportevenemang likaså.

Dessutom missar du den stora poängen:
    Får vi acceptans för att vi är nästan som alla andra, har vi inte vunnit någonting.
    Acceptans är att få respekt trots att man kanske inte är som alla andra.
  • Anonym (Bisexuell)
    NicKnejm skrev 2010-12-04 00:15:17 följande:
    Varför behöva en festival för att accepteras?
    Kanske för att vi fortfarande inte är fullständigt accepterade?

Jag var på stockholm pride första gången 1998. Det är mitt livs största egoboost. För första gången kunde en småstadsunge som jag känna mig fri och bland mina likar.
    Det var tolv år sedan nu och sedan dess har det hänt massor i samhället, men Pride behövs fortfarande.
    Framförallt är Pride otroligt viktigt för folk från landsbygden, som gärna delar upp året i "före och efter pride". En plats där alla får plats, där man får vara sig själv, där man kan umgås, gå på seminarier, lyssna musik och träffa alla kompisar runt om i landet som man bara ser en gång om året, kan aldrig underskattas.
    Fortfarande är det också så att homo- och bisexuella inte vågar berätta om sin kärlek för föräldrar, vänner och arbetskamrater. Fortfarande känner sig homo-, bisexuella och transpersoner sig hånade och diskriminerade. Hatbrotten mot homo-, bisexuella och transpersoner ökar fortfarande och runt om i världen diskrimineras, förföljs, fängslas och dödas folk för sin sexuella läggning och sitt könsuttryck.
  • Anonym (Bisexuell)
    NicKnejm skrev 2010-12-04 00:16:59 följande:
    Ni har större chans till acceptans om ni undvek snus, snickarbyxor, piercing, manhaftighet och manshateri.
    Speciellt som många har den attityden enbart för att visa sin läggning.

DET går vara bög/flata utan att hata andra. Det GÅR vara HBT utan att spöka ut sig.
    Jag känner inte en enda flata som hatar män. Inte en enda!
    Och jag känner sannolikt fler än dig.

Det GÅR att vara hetero utan att bete sig som en tråksvensson också. Men vem fan bryr sig? Du får se ut som du vill för mig, jag accepterar dig ändå.
  • Anonym (Bisexuell)
    lykantrophona skrev 2010-12-05 17:47:12 följande:
     Pride är en fest, man ska få klä sig som på en fest.
    Inte att förglömma, så är paraden en utmaning. Det finns inget ställe i Sverige som det är svårare att försöka sticka ut på än där. Att få de flesta kamerablixtarna på sig under tågets gång är en sport som praktiseras av många.
    Själv har jag inte kommit i närheten, trots hyggliga ansträngningar.
  • Anonym (Bisexuell)
    TyskMamma skrev 2011-01-09 11:27:40 följande:
    Är det sant att flator ser ner på bisexuella kvinnor och tror att de inte kan bestämma sig?
    Och är det sant att flator tror att man bara låtsas vara bisexuell bara för att man, för tillfället är ihop med en man?
    Så kan man ju inte säga generellt. Det finns vissa som tänker och tycker så, och det finns andra som inte gör det. Homosexuella är inte stöpta i samma form med samma åsiktspaket, lika lite som heteros är det.
  • Anonym (Bisexuell)
    Anonym (chris rock) skrev 2011-01-20 10:03:12 följande:
    Jag skulle inte kunna gå in till kvinnorna och duscha utan att det blev ett jävla liv. Varför? För att jag har en snopp? Nej det är för att jag troligen är sexuellt intresserad av kvinnor och kvinnorna vill inte bli utsatta för det utan att ha själva VALT att få den uppmärksamheten. Det blir ett intrång och ett slags övergrepp kan man väl kalla det? Nu kanske det finns kvinnor som inte har några problem med den uppmärksamheten men man måste ju lägga ribban efter de som har det och visa respekt och förståelse för dem. För kvinnorna som inte bryr sig så spelar det ju ingen roll om jag är där eller inte men för de som faktiskt har ett problem med det så blir det orättvist att utsätta dem för det...
    Jag som bisexuell tycker faktiskt att det är helt otroligt att heteronormativiteten får sätta agendan för det här duschandet.
    Varför skulle de (heterosarna) ha mer rättighet till "respekt" än vi andra? Jag ser inte varför unisexomklädningsrum skulle vara mera orättvist än hur det ser ut nu. Tvärtom.
    Jag skulle helst se att sådana ställen blir lika avsexualiserade som en finsk bastu.
  • Anonym (Bisexuell)
    Anonym (chris rock) skrev 2011-01-20 11:50:58 följande:
    Hur får du respekt av att duscha med män som lesbisk kvinna? Jag förstod inte riktigt vad du menade nu? Heterosexuella kvinnor pekar bort från andra kvinnor sexuellt medans homosexuella kvinnor pekar mot andra kvinnor sexuellt. Hur är det respektlöst för homosexuella kvinnor att duscha med andra kvinnor som inte delar deras sexuella läggning och kanske inte uppskattar den uppmärksamheten precis som de inte uppskattar den från heterosexuella män i den situation? Dvs när de är avklädda, nakna och i en ja typ utsatt situation? 
    Det var det där med att du tyckte att man skulle visa respekt för heterokvinnor genom att som man inte dela omklädningsrum med dem.
    Men varför ska då heterokvinnorna just ha den "förmånen"? Vi bisexuella och homosexuella har ju inga sådana privilegier.

Jag skulle föredra mixade omklädningsrum så att det här sexualiserandet försvann och det blev normalt att vara naken inför folk.
  • Anonym (Bisexuell)
    Anonym (chris rock) skrev 2011-01-20 12:37:37 följande:
    Lyka! Chill girl jag har inte tyckt något om något. Jag har enbart frågat! Love and compassion for all liksom!

Men jag har tänkt på det dära. Vi ska inte gå in på hur sexigt det är då vi uppenbarligen har ENORMT olika åsikt i den frågan. Vilket inte heller är frågan här. Men alltså du säger då att man som lesbisk egentlgien blir avtrubbad inför nakenhet för det kön som annars sexuellt attraherar en? Det låter väldigt tråkigt och inget jag någonsin skulle vilja eftersträva. Det låter trist faktiskt att döva sin uppskattning för könet ( i mitt fall det motsatta ) bara för att jag ska kunna pumpa lite skrot. Det låter liksom inte som någonting bra eller något man önskar sig. Utan det låter som en förlust eller en eftergift. Vilket gör att det dära om att alla var vana vid nakenhet inte heller låter sådära jättebra eller önskvärt. Men ok det där är en smaksak.
    Det handlar om vilket sammanhang man befinner sig i.
    Det finns sexuella sammanhang och det finns platser som är mera avsexualiserade. Skulle man exempelvis komma klädd på stan som man går på stranden skulle folk uppmärksamma en på ett helt annat sätt.
    Bastubadandet har av tradition varit en avsexualiserad plats där kvinnor och män tillsammans sitter nakna och svettas. Uppdelningen är ett senare påfund och praktiseras nog mindre i norra sverige än söderut.
    Visst händer det att män får stånd även på en nakenbadstrand, men generellt är även det en avsexualiserad plats. Man vänjer sig, helt enkelt.
  • Anonym (Bisexuell)
    Anonym (?) skrev 2011-08-01 23:57:38 följande:
    Förmodligen en korkad fråga.....för den som vet, men.....hur skyddar man sig mot sjukdommar när man har sex med en tjej??

Det finns slicklappar - men ingen använder dem.

Könssjukdomar sprids inte så lätt emellan tjejer, även om det händer. Svamp däremot brukar vara ett evigt flatgissel. 
  • Anonym (Bisexuell)
    Anonym (Flatan) skrev 2011-08-02 17:37:56 följande:
    Hehe ja varför är det så?

Kombinationen mycket oralsex och att svampen överförs lätt, antagligen. 
  • Anonym (Bisexuell)
    Anonym (Asså han bah) skrev 2011-08-03 08:01:50 följande:
    Slicklappar? Så man lägger en filt över underlivet och slickar på den? Hoppas den inte är av ylle

Det ska fan inte vara lätt hur man än vänder sig ... (Tydligen är av gummi, typ kondom-material)
    Det finns färdiga, men är svårt att få tag på. De få som använder dem alls brukar klippa upp en kondom.
Svar på tråden Fråga flatan