Fråga flatan
NicKnejm skrev 2010-12-03 23:42:22 följande:
Jag är god vän med en lesbisk tjej som hatar pridefestivalen, hatar tjejer i snickarbyxor (såvida de inte jobbar som snickare)och konstiga frisyrer, Hon har ingen förståelse för tjejer som verkligen måste försöka vara noll kvinnor och 100% män fast det så uppenbart blir FEL. Sedan kan vi män lite relatera och förstå kvinnor som är snygga eller halvsnygga, som är lesbiska.
De kvinnor som är jättetjocka, med kort lila hår, träskor, snus och snickarbyxor....verkar som de är lesbiska därför de har gett upp gängse forplatningsnormer med man, villa, hund och barn.
Ungefär som att de tar det de får och bland motsatta partners är det större chans hitta en själsfrände bland kvinnor för den snickarbyxförsedda kvinnan vet och känner kvinnor inte dömer henne på samma vis som hon tror män gör. Men om bara den kvinnan med massa skrot i ansiktet och kort färgat hår insåg att i varje liten småstad finns en kort liten tjock kille som har lika sargat självförtroende, och som skulle älska henne för den hon är. han har sin skote roch sin sjuttis. En varm kvinna med skrot i ansiktet är himmelriket.
Lesbiska som ser ut som folk och som beter sig som folk är helt ok. Likväl som jag gillar manliga homosexuella som är som vilken kille som helst. De som fjompar omkring och utstuderat skall synas går fetbort.
Om homosexuella vill bli accepterade i samhället måste sådana fjanterier som Pridefestivalen bort. Att klä sig i regnbågsfärger och med sexuella anspelningar presentera sin existens förstör verkligen det de själva vill bygga upp..nämligen en normalisering. Hur normalt är det att stå halvnaken på ett lasbilsflak med en peruk på huvudet.
Det är väldigt många inom HBT som verkligen hatar utåtagerande lesbiska och bögar.
Acceptans handlar om att bli respekterad precis så som man är eller vill vara, ÄVEN om man inte är som alla andra.
Jag ger inte ett ruttet lingon för vare sig hetero-, homo- eller bisexuella som inte förstår den ekvationen.
Låt tusen blommor blomma!