Anonym (bi?) skrev 2010-11-25 23:15:51 följande:
Alltså jag undrar var gränsen går eg=)
Jag bli ibland kär i tjejer, men det har aldrig hänt ngt, det enda som blivit är att vi blivit bra kompisar o känslorna liksom svalnat....
Har ofta fantiserat om att få ha sex med en tjej...men jag vet inte...nu känns det "för sent" börjar ju bli lite äldre o har 2barn o sambo...
SKulle ni kalla mig bi eller ?
Lite existensiell fråga...men jag är nyfiken liksom vad andra tycker/tror =)
Existensiell fråga kräver sålika ett existensiellt svar =)
Jag tänker att alla människor föds som bisexuella. Sedan är det samhället som formar oss till att dra åt hetrosidan. Det sociala trycket är att flickor ska ha pojkvänner (frågar chans o så på lågstadiet) och vice versa. Då man kommer upp i åldern mognar mera, hittar vem man är, blir medveten om kännslor och des betydelse för en, kommer detta i konflikt med samhällets normer. Detta gör att skuldkännslor uppstår och tveksamheter då man blir förälskad i en av samma kön. Jag tänker alltid att vi alla är individer som har förmågan att älska andra människor och känna attraktion. Gäller bara att träffa rätt människor, dem som väcker dessa kännslor. Och i min mening är förelskelse alltid något bra för den som känner det. Sedan kan omständigheter göra det lite komplicerat, om vi låter dem göra det!
Prakt exempel är homo/bi. Vem är jag att säga vad du är Anonym(bi?)? Det är hur du känner dig mest bekväm med. Jag själv har valt att definiera mig som flata, detta som ett svar på att passa in i samhället att också även jag kategoriserat mig. Jag skulle önska egentligen att detta inte är så viktigt alltid för folk. För det skapar osäkerhet bland dem som är osäkra på sin läggning.
Hoppas du förstår mig rätt. Och för att återkoppla till dig Anonym(bi?), kännslor är inte lätt att lista ut vad som är vad. Ibland kan man bli kär i kompisar som en kompis(om du hänger med?) som oftast går över snabbt. Men likaså kan förälskelse gå över snabbt också. Känner du attraktion till de tjej kompisar du blivit kär i? De två sakerna i kombination kan vara ett tecken, om du letar efter ett sådant.
Sedan är det aldrig för sent! Lev!