• cina82

    BF OKT 2010 Sthlm-Nu är bebisarna här

    Startade en tråd där vi kan diskutera nu när bebisarna har kommit =)

  • Svar på tråden BF OKT 2010 Sthlm-Nu är bebisarna här
  • anja1661

    jag hittade hit!

    sitter aken med en sömnlös liten tös....eller ja hon sover om jag sitter i soffan...vaken...

  • Mallas

    Var tvungen att ta mig en tupplut på förmiddagen efter en natt med många amningar. Sista gången var det en riktigt pigg kille som inte alls förstod vad hans mamma menade när jag försökte tala om att det var dags att sova vidare...

    Ikväll blir det till att kolla på "The event", en serie på Svt som fått mycket bra kritik. De har uppsamlingsheat för oss som missat början. Start kl 20! Till det blir det lördagsgodis. Inte blir man väl någonsin för gammal för sådant?! Cool   

  • cina82

    Man blir nog inte för gammal för lördagsgodis, dock har vi fått en dålig vana och äter "lördagsgodis" varje dag, bara för att det finns.. usch, nu ska det bli andra bullar, vill ju vara i bra form till sommaren, är redan sugen på att börja träna ordentligt men får snällt vänta några månader till.

    Här går allt bra, hon sover hela dagarna igenom och är vaken på nätterna, precis som sonen var i början. Inatt ammade jag varje timme tror jag.. hur länge var det man ammade var tredje timme egentligen?? Vissa dagar kan det gå längre tid än så innan hon vaknar men ska man verkligen väcka ett barn som sover?? När BVC kom på hembesök hade hon redan gått över sin födelsevikt, nästa besök är på måndag, ska bli spännande att se hur mkt hon gått upp.

     

  • ika10

    Äntligen, mina bröstvårtor börjar bli härdade nu!!!
    Herregud vad ont det gjorde de första fem dygnen. 

  • MiaAnnette

    Ja gud detta eviga natt ätande... Denna tjej har sin vakentid mellan 00-04 typ... äter äter och skiter! Sen kan hon äntligen somna och sova fram till 8-9... Just nu kör jag men amningsnapp så boobsen får vila!


    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ www.kardemummagumman.se ♥ღ¸.?°¯)★
  • Mallas

    Vår kille sover 3-4 timmar mellan amningarna på natten men äter desto oftare på dagarna. Igår var det extremt. Då satt han mer eller mindre konstant vid bröstet mellan 20-24!

  • cina82

    Huh, man är inte kaxig efter 2 timmars nattsömn och har en 20 månader gammal son som vaknade 5 pga vintertidsomställningen och han ska va hemma med oss eftersom fsk såklart är stängd idag så det e bara att hinka i sig kaffe och gilla läget. Ska nog ta en promenad i skruttvädret. Typiskt också att sambon var tvungen att jobba idag, tur han hinner hem till lunch då Nellie har BVC.

  • anja1661

    idag bedriver jag förskoleverksamht här hemma!   nejdå, men jag har mina tre barn hemma PLUS syrrans två då deras förskola e stängd idag. det blir mycket tjafs, bråk, skrik och gap....men även massa skratt, skoj, lek och härligheter!!

    undrar bara just hur pass trött jag kommer vara sen ikväll....man e ju van att bara ha ett barn hemma som egentligen sover mest...plus att jag brukar sova en liten stund innan jag hämtar de stora barnen...
    jaja jag har varnat maken att när han kommer hem vid 17.30 så tar jag nog mig en tupplur...

    nu har julie äntligen börjat ta nappen liiite mer. jag är ingen superfan av nappar men eftersom hon äter och äter och äter....och sen när hon e klar så vill hon snutta och bara ha tutten i munnen annars vaknar hon och bökar, så e nappen bra. tidigare har nappen bara varit ok för henne i bilen av någon konstig anledning men nu funkar den alltså även ibland här hemma...*skönt*
    har era små napp??

Svar på tråden BF OKT 2010 Sthlm-Nu är bebisarna här