• misslinn

Nya på Puregon-pennor!

Har just dragit igång första månaden med Puregon. Hoppas att det finns några andra här som vill följas åt i sprutträsket med allt vad det innebär, hopp och förtvivlan, biverkningar och frågetecken...

Jag är inne på 3e dagen med 50 ie Puregon. Ska tillbaka till min läkare på fredag för att kolla hur det har utvecklat sig på en vecka. Än så länge känner jag mig mest varm och svettig, väldigt ovanligt för mig..

Någon annan som oxå har dragit igång hormonbehandling nu också??

• Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!
  • FamJ

Misslinn va skoj =) Du får säkert ta den på måndag =)

Sj väntar jag bara på att test dagen el mensen skall komma.. och ja lovar dessa dagar/veckor g¨år såååå sakta

• misslinn

Tack för pep FamJ! Gud vad spännande för dig att ha BIM framför dig... Hoppas hoppas.

Har upptäckt att mitt sekret är väldigt ägglossningsliknande nu. Som rå äggvita... ja, ni vet... Är det Puregonet som påverkar en så? Nån som varit med om nåt liknande? Jag hoppas att det tyder på att det händer grejer och att jag får ta ÄL-sprutan på måndag!

• Jennie1987

Ikväll är det första gången för mig med Puregon! Så spännande!
    Och på tisdag ska jag på vul, dag 7, hoppas att ett litet ägg börjat växa till dess!

Är det någon som har erfarenheter av hur många dagar man "normalt" brukar få spruta innan man får ta nästa spruta (för äl)?
    Eller är det bara väldigt olika och helt individuellt?

Lycka till alla starka tjejer som fortsätter kämpa!

• misslinn

Hej! Det är första månaden för mig med, nu har jag sprutat i 13 dgr och hade igår ett ägg på 12 mm, ska fortsäta 3 dgr till, sen trodde läkaren att det blir ÄL-spruta. Så totalt 16 dgr, vet inte alls vad som är normalt. Men vore intressant att höra från nån mer erfaren...

Styrkekramar till er alla!

• Saufi

Å vad roligt för er alla, BIM, pregnyl och sprutstart, ja visst har vi alla något att hoppas och vänta på! Själv har jag sprutstart förhoppningsvis på söndag eller måndag, är det bara jag som tycker att det känns lite otrevligt med att sticka sig själv? Jag jobbar ändå i sjukvården och sticker andra mycket men det är något annat att göra det på mig själv...

Angående det där med hur länge man får spruta innan äggen växt till sig...som jag förstod på min läkare så kan det vara jätte varierande. Han sa oxå att det kan ju vara så att man stimulerar för "hårt" och därför måste avbryta behandlingen om för många ägg mognar. Tydligen får dom inte ge ägglossnings sprutan (pregnyl, otrivelle) om det finns mer än 2 ägg som är mogna att lossas. Vi hörs!

• misslinn

Saufi, hur har det gått - har du dragit igång med sprutan nu? Jag tyckte det var läskigt första gången, men så fort jag märkte hur lätt nålen går igenom huden, det är inte så att man direkt behöver ta i... då gick det över. Det kommer du fort in i! Tänk på varför du gör det, det brukar hjälpa för mig Skrattande.

Idag nytt VUL för mig, hoppas på Pregnyl efter det. Det känns verkligen som nåt är på G där inne i magen.

Hur går det för er andra?

• FamJ

Hej idag är 10 dagarsedan jag tog pregnyl o känns som ja börjar få mensvärk :( F*n..

Mislinn: Håller tummarna för dig idag :)

Jennie1987: Det är jätte olika hur länge man får spruta, som sköterskan sa sist, en fick hålla på i 9 dart en annan i 35 dar.. och ja fick hålla på 39 dagar med Menopur och ca 2 veckor med Puregon =)

• misslinn

FamJ: håller tummarna för att värken inte indikerar att mensen är på väg!

Mitt VUL nu på em visade 18 mm ägg och jättefin slemhinna. Nu blir det Pregnyl ikväll och "göra barn" imorgon som läkaren sa. Jahapp, det låter ju enkelt.

Nu är jag bara lite orolig över Pregnylen som inte har en helt obruten kylkedja, var utanför i ett halvt dygn innan jag insåg att den skulle vara i kylskåpet hela tiden... Glömde fråga om det. Nån som vet ifall det är dödsstöten för Pregnylen?? Alltid ska det vara nåt att stressa upp sig över... Nån som har några lugnande ord??

• FamJ

Oooh va kul.. Men sa inte läkaren att nu "skulle sexa idag oxå?"

Tror nog inte de e någon fara med pregnylen, den e ju utan kyl från apoteket o hem :)

Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!