• misslinn

Nya på Puregon-pennor!

Har just dragit igång första månaden med Puregon. Hoppas att det finns några andra här som vill följas åt i sprutträsket med allt vad det innebär, hopp och förtvivlan, biverkningar och frågetecken...

Jag är inne på 3e dagen med 50 ie Puregon. Ska tillbaka till min läkare på fredag för att kolla hur det har utvecklat sig på en vecka. Än så länge känner jag mig mest varm och svettig, väldigt ovanligt för mig..

Någon annan som oxå har dragit igång hormonbehandling nu också??

• Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!
  • Cat
    Jennie1987 skrev 2010-11-21 17:52:58 följande:
    Jag ska inte genomgå IVF. Jag har sprutat med Puregon för att jag har PCO och inte har egen ägglossning, så vi ska försöka bli gravida hemma själva nu, med hjälp av detta :)

Hoppas det går bra för dig med IVF! :) :)
    Tack! Och detsamma, måste jag ju tillägga! Stort lycka till!
    Jennie1987 skrev 2010-11-21 17:51:23 följande:
    Jag har alltid fått mens av Provera, så för mig är det mycket pålitligt! :)

Lycka till med Puregon!
    Det låter bra!
  • Saufi
    Jennie1987 skrev 2010-11-20 20:31:44 följande:
    Har så j*vla ont i brösten! Det gör nästan ont att andas! Det trycker över bröstet liksom, undrar om det är pga brösten är så ömma?!  :( :( Jag har ALDRIG känt såhär!!
    Ringde tillochmed till jourcentralen och fick prata med en barnmorska.
    Hon sa att det antagligen är biverkningar, hon pratade med deras läkare på kk som sa att det enda jag ska vara uppmärksam på är om jag skulle bli tungandad, andfådd, eller liknande, det är tecken på överstimulans.
    Och så har jag ju, tack och lov, inte känt!

Har ni också haft det såhär?! Känns helt hopplöst! :/
    Huvva då! Det lät inte alls nå kul, skönt a tt det verkar avta nu iaf. Hoppas det blir en fin äl ändå=)
    FamJ skrev 2010-11-21 12:43:03 följande:
    Det tror jag nog inte.. :) Skönt att du mår bättre..

Nu skall jag åka in :( Ringde1177 och prata och dom ville jag skulle åka in och bli tittad på..

Jag plusade idag igen, men något känns fel, det hugger så jag blir yr, mår illa, kan knappt gå och feber :(
    Snälla håll tummarna för att allt går bra..

Hörs sen
    Fy vad otrevligt det lät, håller tummarna att det bara är något virus eller nåt och att det andra bara ska gå bra! Håll oss uppdaterade!

Även jag börjar ha lite spänningar i brösten nu efter 7 sprutdagar, VUL imorgon, känns kul att se om nåt har hänt!
  • Saufi
    Cat skrev 2010-11-21 14:26:43 följande:
    Hej!
    Får man hoppa på här?

Har inte dragit igång med Puregon än, utan äter Provera för att få en blödning så att jag sen kan starta. Borde få börja spruta om en vecka ungefär...

Någon mer som har ätit provera och vet hur "Pålitligt" det är att det kommer en blödning efteråt? Den kunde ju nämligen utebli.
    Välkommen hit, även om du tar puregon inför IVF så får du naturligtvis vara med!
  • Jennie1987

Hua! Denna väntan! Jag blir knäpp :P

Min äl borde varit i söndags och igår, någon gång där :)
    Känner inga biverkningar längre. Bara lite stick/hugg i äggstockarna i söndags och igår.

Nu ska jag bara vänta till måndag när jag får ta blodprovet.
    Vet att en vecka går fort, och att det är en väldigt kort väntan jämfört med mycket annat. Men uuuh vad jag är nyfiken! Jag vill ju veta om jag ens ägglossat! Och i såfall, har det tagit sig?

Undrar hur stora chanser man har på första försöket egentligen?

Trist att jag skulle åka på en riktigt influensa mitt i allt! Feber och halsont och hosta. Ja... Allt på en gång :/
    Men vi har ändå kunnat mysa till det, och tur är ju det :) Annars hade det ju varit helt förgäves.

Nåja. Ingen idé att skena iväg med drömmarna. Kan ju lika gärna bli väldigt besviken.

Hur går det för er andra?

• misslinn

Hej på er! Har inte haft dator på några dagar.

Angående värk i brösten så har ni en till här. Fy fasen vad det gör ont. Kan inte ligga på magen. Bröstvårtorna är sjukt ömma... Fast det låter värre för dig Jennie1987, det är inte så att jag bli orolig direkt.

Är nu på ÄL+8 (om det nu blev ÄL... ) Känns som lite småmolande värk i magen till och från, men bortsett från det är det bara de spända brösten jag känner av. Tror inte att det blev nåt för mig den här gången. Borde man inte känna nåt mer? Eller?

Håller verkligen tummarna för dig FamJ, vad läskigt. Hur går det?

• Jennie1987
    misslinn skrev 2010-11-24 11:45:25 följande:

Hej på er! Har inte haft dator på några dagar.

Angående värk i brösten så har ni en till här. Fy fasen vad det gör ont. Kan inte ligga på magen. Bröstvårtorna är sjukt ömma... Fast det låter värre för dig Jennie1987, det är inte så att jag bli orolig direkt.

Är nu på ÄL+8 (om det nu blev ÄL... ) Känns som lite småmolande värk i magen till och från, men bortsett från det är det bara de spända brösten jag känner av. Tror inte att det blev nåt för mig den här gången. Borde man inte känna nåt mer? Eller?

Håller verkligen tummarna för dig FamJ, vad läskigt. Hur går det?

Hej!

Jag känner nästan ingenting i mina bröst längre.. Det liksom "försvann"?

Jag är bara på ÄL+2-3, så jag tror inte att jag ska känna nåt speciellt eller? Fy, vad dåligt insatt jag är i detta!

Hoppas att det funkat för oss!! Ska du ta nåt blodprov?
  • misslinn

Hej igen. Nej har inte snackat nåt än om blodprov... Får ta upp det nästa månad tror jag.

Det där med biverkningar verkar ju vara så otroligt individuellt. Och speciellt på ÄL+2, då har ju ägget inte fäst än i slemhinnan, så inget grav-hormon har ju börjat bildas än. Jag är som sagt på ÄL+8, och då skulle ju ett befruktad ägg faktiskt ha kunnat fästa, men nej... känner inget illamående eller liknande. Vaknar varje morgon och hoppas på att jag ska må dåligt...

Men vi håller tummarna ändå, eller hur!

• Jennie1987
    misslinn skrev 2010-11-24 12:15:55 följande:
    Hej igen. Nej har inte snackat nåt än om blodprov... Får ta upp det nästa månad tror jag.

Det där med biverkningar verkar ju vara så otroligt individuellt. Och speciellt på ÄL+2, då har ju ägget inte fäst än i slemhinnan, så inget grav-hormon har ju börjat bildas än. Jag är som sagt på ÄL+8, och då skulle ju ett befruktad ägg faktiskt ha kunnat fästa, men nej... känner inget illamående eller liknande. Vaknar varje morgon och hoppas på att jag ska må dåligt...

Men vi håller tummarna ändå, eller hur!

Ja, det är ju väldigt individuellt som du säger. Men på äl+8 kan du ju kanske känna nåt!

Jag håller tummarna för att du vaknar imorgon och mår illa! :D

Jag har såklart inte gravsymtom. Det jag kände i lördags var ju biverkningar från sprutorna, jag blev bara så paff att det bara höll  i sig i någon dag. Har bara känt små små stick i äggstockarna.

• Saufi

Hej på er, så spännande men samtidigt jobbigt med denna väntan! Ni kanske lyckats allihop och har små pyren i magen....när jag väntade min dotter kände jag inget alls förrän v 7 i graviditeten. Så man kan vara gravid utan symtom;) 

Jag var på VUL i måndags och det går sakta....hade en äggblåsa på 13mm, jag fick öka dosen till 100IE och ska på nytt VUL imorgon. Tycker att det vore rätt kul att veta var i landet ni finns (om ni vill berätta det såklart) jag bor i allafall uppe i Norr, närmare bestämt Umeå.

• Jennie1987
    Saufi skrev 2010-11-25 18:30:08 följande:
    Hej på er, så spännande men samtidigt jobbigt med denna väntan! Ni kanske lyckats allihop och har små pyren i magen....när jag väntade min dotter kände jag inget alls förrän v 7 i graviditeten. Så man kan vara gravid utan symtom;) 

Jag var på VUL i måndags och det går sakta....hade en äggblåsa på 13mm, jag fick öka dosen till 100IE och ska på nytt VUL imorgon. Tycker att det vore rätt kul att veta var i landet ni finns (om ni vill berätta det såklart) jag bor i allafall uppe i Norr, närmare bestämt Umeå.

Härligt att höra att man inte behöver känna nåt direkt! :)

Vilken dag är du på nu när ägget är 13 mm? Hoppas att det växer till sig nu när dosen höjs! :) Ska hålla tummarna imorgon! Uppdatera oss gärna hur det gick på VULet! :)

Jag bor i Jönköping, så jag bor nere i Söder ;)

Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!