• misslinn

Nya på Puregon-pennor!

Har just dragit igång första månaden med Puregon. Hoppas att det finns några andra här som vill följas åt i sprutträsket med allt vad det innebär, hopp och förtvivlan, biverkningar och frågetecken...

Jag är inne på 3e dagen med 50 ie Puregon. Ska tillbaka till min läkare på fredag för att kolla hur det har utvecklat sig på en vecka. Än så länge känner jag mig mest varm och svettig, väldigt ovanligt för mig..

Någon annan som oxå har dragit igång hormonbehandling nu också??

• Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!
  • Saufi

Ägget var 13 mm på sprutdag 10, idag är det sprutdag 14 och läget var oförändrat. Fick höja dosen ytterligare och är nu på 150IE. Nytt VUL på tisdag. Jisses... jag tycker inte jag gör annat än att springa och hålla benen upp i vädret hela tiden ;) Tur att jag jobbar granne med IVF kliniken annars hade det blivit mycket frånvaro på jobbet...

Hur känns det för er andra, börjar ni känna nåt?

• mara12

Hej jag hoppar också in här. Har sprutat med Puregon(första omgången) i 12 dagar men inte kommit in på VUL ännu. Vet ni vad ni ligger på för östradiolvärden när det börjar närma sig dags för VUL och sedan ÄL. Jag har PCOS och ska ej göra IVF utan bara en stimulering för att få ÄL. Lycka till nu tjejer!

• Saufi

Välkommen mara12!  Jag har sprutat i 13 dagar och redan gjort 3 VUL. Jag har förstått det som att jag ska göra VUL oberoende på östradiolvärden. Hade kring 250 i värde sist på blodprovet och barnmorskan jag pratade med sa att man gärna vill ha upp det i 500-600 nånstans. Lycka till du med!

• Saufi

Hej på er tjejer! Hur går det för er? Länge sen vi uppdaterade oss nu...Jag har äntligen börjat reagera på sprutorna och har nu sprutat i 19 dagar. Imorgon får jag äntligen ta ovitrellen! Känns spännande!!! Man blir överlycklig ju när man äntligen fått så stora äggblåsor men det är ju ganska mycket mer som ska klaffa innan man är gravid. Hoppas det gått bra för er!

• FamJ

Hej tänkte hoppa tillbaka på tråden igen... Men det va dåligt med uppdatering..

Hur går det för er alla?? Hoppas ni har en fin jul Glad

• Saufi

Kul att du är tillbaka FamJ! Jag trodde tråden dött ut när ingen skrev... Här har det gått bara bra, ägglossade efte19 dagar med puregon + ovitrelle, nu 3 veckor senare har jag plussat. BF i Augusti om allt går som det ska. Var en härlig julklapp vill jag lova!  Hur går det själv? För alla andra om ni är kvar?

• FamJ

Saufi: Grattis Skrattande

Skit kul ju, ett tecken på att det faktiskt funkar, oooh man blir så peppad =)  När plussade du?

Jag längtar tills 24 Januari då skall jag börja igen..

• Saufi

Tack, jo det känns jättebra, hade inte vågat tro att det skulle gå så bra med tanke på att jag först inte alls svarade på behandlingen. När det inte hänt något trots att jag sprutat med 150 IE några dagar ville min läkare avbryta den här omgången. Men när han sen såg att östradiolvärdet var på väg uppåt sa han att jag kunde spruta 3 dagar till, och då satte det fart! Blev sen ovitrelle på en gång och jag plussade ungefär 2 veckor efter det (en vecka före julafton). Håller tummarna att det ska gå vägen för oss alla!

Spännande att få börja om nu i Januari! Vilken dos ska du börja på då?

• FamJ

Saufi:Okej precis så där blev det för mig med förra omgången.

Jag reagerade på 225IE dom sa att det va väldigt ovanlig dos, men de va då det började röra till sig och växa igen..Så tror de blir nån stans där..

Åter Grattis igen =) HÅller tummarna att de går kanon Skrattande

Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!