• Serla

    Hund eller kattmänniska?

    Tänkte bara kolla vad folk anser i denna fråga.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-07 19:25
    Glömde alternativet:
    Tycker om både hundar och katter, men har inget av dem, så om det är någon som hade velat ha detta alt så skriv gärna.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hund eller kattmänniska?
  • Raskask

    Har haft hund och har katt. Katt tror jag att jag alltid kommer att ha (om inte allergier uppstår), kanske kommer jag att skaffa hund igen om några år.

  • IsDimma

    Definitivt hundmänniska. Äger tyvärr ingen själv =/


    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Moggy

    Jag tycker väldigt mycket om hundar, men jag är kattmänniska. Har haft katter större delen av mitt liv, men aldrig ägt hund. Däremot brukade jag gå ut med grannars hundar när jag var liten, och jag blir jätteglad det finns hund hemma hos folk.
    Förutom att jag misstänker att jag är för bekväm av mig för att ha hund, så uppskattar jag katters temperament mer också. Hundar är som barn, de kan vara okej, men jag vill inte ha dem omkring mig hela tiden. Eller snarare som en kul bekant som man klarar av i lagoma doser. 
    Jag älskar katter, passionerat. Verkligen älskar med stora bokstäver. Jag tycker mycket om hundar. Däri ligger den stora skillnaden.

  • Purpurbräcka

    Jag är kattmänniska, men har inte katt.


    Jag tycker att hundar är trevliga djur, men de luktar illa. Katter är det bästa som finns, bara jag slipper tömma deras toalett, dammsuga hår och ragga folk som kan tömma deras toalett när jag vill resa bort.

  • Thaleya
    Sandyfication skrev 2010-11-08 13:05:22 följande:
    Hundmänniska och har hund. Luktar han illa så badar jag honom, tigger han så säger jag ifrån, är han jobbigt så säger jag ifrån osv osv. Han ligger just nu och sover bredvid mig och är hur söt som helst, nästan för söt. Han är dessutom mindre än en katt ^^
    Samt så är jag lite smått rädd för katter.
    Jag har en vän som låter som du :) De har en chihuahua/papillon blandning - jättesöt, jätterolig, men ack så jobbig ibland. Sen tror jag helt enkelt jag har känsligare näsa än de flesta. Är hunden i samma rum när jag äter så spyr jag nästan för det luktar hund lång väg. Är hunden nyduschad så luktar hunden nästan mer tycker jag.

    Han som äger chihuahuan är iaf livrädd för mina katter, tror att de ska hoppa på honom och klösa ögonen ur honom. Och om en av katterna fräser när hunden jagar dem så tycker han de är hemska och elaka, de är ju bara livrädda..:)

    fast iofs min kompis brukar ge mat mnär han tigger, det tycker jag är jobbigt - skulle aldrig göra det om jag hade hund. sitter jag och äter så sätter sig hunden brevid mig och tigger, först förstör hunden all matglädje för allt jag äter smakar hund när han sitter brevid. Och sen så fort jag tar en tugga gnäller han och tittar på mig med valpögon. och då säger min kompis, jag ger han den här (tar en bit av min mat från tallriken och ger hunden). Slutar till sist med att hunden ätit lika mycket som jag men han fortfarande tigger - seriöst hur mycket kan en lite chihuahua äta?! :O
  • Sandyfication
    Thaleya skrev 2010-11-08 19:27:09 följande:
    Jag har en vän som låter som du :) De har en chihuahua/papillon blandning - jättesöt, jätterolig, men ack så jobbig ibland. Sen tror jag helt enkelt jag har känsligare näsa än de flesta. Är hunden i samma rum när jag äter så spyr jag nästan för det luktar hund lång väg. Är hunden nyduschad så luktar hunden nästan mer tycker jag.

    Han som äger chihuahuan är iaf livrädd för mina katter, tror att de ska hoppa på honom och klösa ögonen ur honom. Och om en av katterna fräser när hunden jagar dem så tycker han de är hemska och elaka, de är ju bara livrädda..:)

    fast iofs min kompis brukar ge mat mnär han tigger, det tycker jag är jobbigt - skulle aldrig göra det om jag hade hund. sitter jag och äter så sätter sig hunden brevid mig och tigger, först förstör hunden all matglädje för allt jag äter smakar hund när han sitter brevid. Och sen så fort jag tar en tugga gnäller han och tittar på mig med valpögon. och då säger min kompis, jag ger han den här (tar en bit av min mat från tallriken och ger hunden). Slutar till sist med att hunden ätit lika mycket som jag men han fortfarande tigger - seriöst hur mycket kan en lite chihuahua äta?! :O
    Hahaha Skrattande Jag har en pharlene (likadan som en papillon fast med hängöron). Han är 7 månader gammal så han är inte alls stor. Och jag brukar aldrig ge honom något när han tigger, då belönar man ett dåligt beteende och hunden kommer aldrig sluta tigga :p Han får inte ens vara med oss när vi ska äta så.

    Haha, jävlar vad din näsa måste vara känslig ^^ Jag tycker att min vovve luktar jättegott när han är nyduschad och torr, blöt hund luktar ju inte rosor direkt.

    Anledningen till att jag är rädd för katter är för att jag blev jagad av en när jag var ute med min hund. Vi var påväg in genom porten och upp för trappen till vår lägenhet, då kommer grannkatten i all världens fart efter oss. Jag skrek så det ekade i hela trappuppgången och slängde mig in genom dörren med min hund. Sedan när jag kollade genom nyckelhålet så satt kattjäveln där utanför och väntade, han gick inte förrän efter ungefär 20 minuter. Fast egentligen är jag inte rädd att katterna ska göra något mot mig, jag är mest rädd för att dom ska hoppa på min hund, han är ju ungefär hälften så stor som en vuxen katt :p
  • orakad balle med tallbarrsdoft

    hundmänniska men jag har en kattfan istället, irriterande liten sak men ungen älskar henne så vad gör man. Gör mitt bästa för att få henne på bättre tankar


    I´m not mean, I just hate stupid people!
  • s87a

    Kattmänniska & har katt.
    Men älskar hundar också & hade gärna skaffat hund om jag hade tiden

  • Thaleya
    Sandyfication skrev 2010-11-09 12:46:28 följande:
    Hahaha Skrattande Jag har en pharlene (likadan som en papillon fast med hängöron). Han är 7 månader gammal så han är inte alls stor. Och jag brukar aldrig ge honom något när han tigger, då belönar man ett dåligt beteende och hunden kommer aldrig sluta tigga :p Han får inte ens vara med oss när vi ska äta så.

    Haha, jävlar vad din näsa måste vara känslig ^^ Jag tycker att min vovve luktar jättegott när han är nyduschad och torr, blöt hund luktar ju inte rosor direkt.

    Anledningen till att jag är rädd för katter är för att jag blev jagad av en när jag var ute med min hund. Vi var påväg in genom porten och upp för trappen till vår lägenhet, då kommer grannkatten i all världens fart efter oss. Jag skrek så det ekade i hela trappuppgången och slängde mig in genom dörren med min hund. Sedan när jag kollade genom nyckelhålet så satt kattjäveln där utanför och väntade, han gick inte förrän efter ungefär 20 minuter. Fast egentligen är jag inte rädd att katterna ska göra något mot mig, jag är mest rädd för att dom ska hoppa på min hund, han är ju ungefär hälften så stor som en vuxen katt :p
    Precis det är vad jag tycker, men nu är ju hunden riktigt van vid att få mat här så. Den har slutat äta torrfoder hemma och käkar mina katters mat och människors mat istället. Jag vill gärna ha hund i framtiden, så om jag skaffar hund så ska inte den vara med när jag äter.

    Sen luktar väl vissa hundar mer än andra, men jag har väldigt känslig näsa det har jag alltid haft. sen tror jag man vänjer sig vid lukten fort om man själv har hund. som med alla lukter.

    Jaha då förstår jag din rädsla mer, katter attakerar ju lätt ibland. Mina katter brukar springa upp i kattställningen elelr gå ut så fort det kommer hundar på besök.  Sen är det olika från katt till katt, jag har en katt som springer undan lite, men sen går närmre och närmre hunden som för att retas. Typ kommer du närmre så får jag anledning att hoppa på dig. Ungefär så ser det ut. Så fort hunden sticker dit nosen så attackerar han med tassen. Sen lägger han sig lugnt igen och har vunnit platsen ser det ut som han tänker.

    Men samma katt är livrädd för en jack russel/chihuahua blandning som också är väldigt liten och komemr på besök ibland. Så jag tror den känner av personlighet och läser av hur den ska vara mot dem. samma som hundarna gör, chihuahuan jagar den ena katten , den som är livrädd, men den som är arrogant den är den lite rädd för.
  • Serla
    Sandyfication skrev 2010-11-09 12:46:28 följande:
    Jag tycker att min vovve luktar jättegott när han är nyduschad och torr, blöt hund luktar ju inte rosor direkt.

    Anledningen till att jag är rädd för katter är för att jag blev jagad av en när jag var ute med min hund. Vi var påväg in genom porten och upp för trappen till vår lägenhet, då kommer grannkatten i all världens fart efter oss. Jag skrek så det ekade i hela trappuppgången och slängde mig in genom dörren med min hund. Sedan när jag kollade genom nyckelhålet så satt kattjäveln där utanför och väntade, han gick inte förrän efter ungefär 20 minuter. Fast egentligen är jag inte rädd att katterna ska göra något mot mig, jag är mest rädd för att dom ska hoppa på min hund, han är ju ungefär hälften så stor som en vuxen katt :p
    Min vovve luktade inte heller hund och jag är superluktkänslig när det kommer till pälsdjur. Alla frågade oss varför han inte luktade, men vigjorde inget speciellt, bara badade honom som vanligt och skötte honom allmännt, hade nog tur bara.
    Har också blivit "jagad" av en katt. Egentligen så var det en lekiskompis som jagade mig med sin katten Gustafliknande skitstora katt för att jag inte ville klappa, Jakten slutade i duschen där min flyktväg tog slut och hon kastade den i ansiktet på mig (hon gjorde så mot flera kompisar), den rev mig inte, men jag blev ändå lite rädd och det sitter kvar tyvärr. De är fina, men lite småläskiga.
    Försöker att gosa me svärföräldrarnas katt, men han är tyvärr inte det bästa objektet att minska katträdsla på Glad
  • Selma1966

    Kattmänniska som har två katter. Men egentligen skulle jag valt både hund- och kattmänniska om jag kunnat. Växte upp med hundar och skaffade katt av praktiska skäl som vuxen. Älskar båda djuren och ogillar när folk dissar den ena före den andra. Underbara djur. Alla har sin charm.

  • Serla
    Selma1966 skrev 2010-11-12 22:11:22 följande:
    Kattmänniska som har två katter. Men egentligen skulle jag valt både hund- och kattmänniska om jag kunnat. Växte upp med hundar och skaffade katt av praktiska skäl som vuxen. Älskar båda djuren och ogillar när folk dissar den ena före den andra. Underbara djur. Alla har sin charm.
    Handlar inte om att dissa det ena eller andra tycker jag, inte för mig iallafall. Det är väldigt nånga som är rädda för det ena eller andra. Att inte tycka om det ena eller andra är en helt annan sak.
Svar på tråden Hund eller kattmänniska?