Inlägg från: Anonym (Mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mor)

Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?

Bara läst TS

Svår situvation att sätta mig in i då jag inte tror min syster skulle låta en tenta gå före mitt barns begravning och skulle hon säga att hon inte kunde komma pgr av en sådan sak hade jag sagt vad jag tyckte där och DÅ.

Har du i efterhand sagt till henne vad och hur du tycker om det inträffade? Urnsättning är ju en sak, bra att hon var med där iaf, men de är ju vid en begravning man verkligen säger farväl ordentligt (tycker jag) Urnsättningen för mig är bara en sista "vinkning" medan begravningen är själva "farvälet"

Kanske är det så att din syster kände att hon inte klarade av det. Att hon var för ledsen för eran skull och därför valde att fly? Du skriver att hon är mycket känslig och ibland kan det vara jobbigt att ta tag i känslorna, speciellt om man är lite utomstående och därför har MÖJLIGHETEN att just fly.
  • Anonym (Mor)
    Anonym skrev 2010-11-08 00:00:32 följande:
    Fast frågan i din TS var "Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning" Jag tycker att det spelar en stor roll hur gammalt barnet var. Om det var ett större barn som din syster kände och tyckte om kan jag absolut inte förstå hennes beteende, men om det var ett barn som dog strax efter förlossningen och som systern aldrig träffat, då är det s.a.s en förmildrande omständighet.
    Det handlar ju faktiskt inte om barnet i sig. De handlar om föräldrarna till barnet. Barnet är dött. De märker inte om du är där eller inte men föräldrarna gör och de är Dom som behöver stödet, hur litet eller stort barnet än var!
  • Anonym (Mor)
    Anonym (du..) skrev 2010-11-08 00:18:57 följande:
    Du känner ju din syster bäst, hur hon brukar vara och beté sig.. kanske spär det på vad du tycker om henne sedan hon även valde bort din sons begravning.

Jag pluggar och med min ekonomi har jag inte råd att missa en tenta för att ta en omtenta. Detta pga att csn då riskerar att dras in för mig och då kan jag inte äta föränn jag klarat tentan = döden om man inte kan snatta mat från nån annan.

Så vore hennes läge som sådant så kan jag förstå henne, men annars så gör man ju sitt yttersta för att finnas med som stöd åt sin familj så klart. 
    Du får dock dispans ifrån CSN om du ska närvara vid en begravning av närstående och förlorar då inga pengar trotts att du missar din tenta. Iaf var det så för min systers utbildning för ett år sedan.
  • Anonym (Mor)
    Anonym (Nja) skrev 2010-11-08 01:36:43 följande:
    Verkar som att du inte vill berätta åldern på barnet för att du kanske får ett svar som du inte är ute efter. För om barnet var nyfödd så behöver det inte vara så konstigt att hon inte kom, man hinner inte utveckla de känslor som man annars hade gjort för ett barn som vore äldre.
    Och detta vet du av egen erfarenet??
  • Anonym (Mor)
    Anonym skrev 2010-11-08 08:58:23 följande:
    Jag kan inte förstå VARFÖR det är så viktigt att gå på en begravning. Förstår folk inte att vissa kan tycka att begravningar är för jobbiga att gå på?
    Då kan man säga det istället för att skylla på en Tenta!
  • Anonym (Mor)
    Anonym (HM!!) skrev 2010-11-08 10:27:58 följande:
    Jobbar inom psyk och träffar tjejer med självskadebetende dagligen, man kan inte förvänta sig att få empati från dem, eller förståelse heller för den delen. De har fullt upp i deras egna värld och bli "sur" och tvär över att alla skiter i dom, de skär sig...eller gör sig illa...hotar för att omgivningen ska reagera. Ursh vad jobbigt TS!!

NÄ nu fick jag annan förståelse, skit i syrran fyfan vad jobbigt att ha en sån människa i sin familj...jag kräks nästan av att jobba med dessa typer av tjejer! Jag önskar INGEN att ha en sån här i närheten, klipp banden och lämna hennes öde i hennes egna händer att få uppmärksamma själv och kämpa med sin sjukdom...

När hon e frisk kommer hon ge dig respons. Men stay away!!!!!!!!!!!! dom behöver tappa ALLA för att ta sig ur de där jävla svara hålet.
    Du ska nog byta yrke...
Svar på tråden Skulle du förlåta din syster om hon inte kom på din sons begravning?